• 1
  • 2
2025-01-13, 02:51
Medlem
Hej Flashback. Jag har hamnat i en enormt knepig situation. Har haft ett förhållande med min kille sedan ca 1 år tillbaka. Vi bor ihop i en lägenhet sen i somras och trivs bra med varandra för det mesta. Ändå känner jag mig inte lycklig. Min kille är en väldigt komplicerad person. Han har starka åsikter, är väldigt känslokall och obenägen att prata om problem. Han tar inget på allvar. Detta ställer till det i relationen och jag känner att det ständigt är jag som måste ändra på mig och kompromissa för att han ska må bra. Men det känns aldrig som att han kan göra detsamma för mig. En stor orsak till att jag känner såhär är att han ogillar min familj väldigt mycket, såpass att han vägrar följa med på middagar osv. Han påstår att min familj har en dålig energi och att de är ”svaga”. Sen säger han att de inte vill mig väl och att han kan se det. Jag vet inte exakt vad han baserar det på, men allt började i påskas när vi var på middag där och min kille uttryckte ganska starka åsikter kring invandrare. Efter det slutade min familj att tycka bra om honom, och sen dess har det blivit en infekterad situation där ingen av de går ihop. Jag har försökt att prata med min kille men han vägrar att ändra på sig och står fast vid att han inte tänker lösa situationen, inte ens för min skull. Varje gång jag tar upp något så vägrar han se det från mitt perspektiv. Är jag ledsen ska jag bara ”rycka upp mig”. Samtidigt har vi väldigt roligt ihop då och då, och relationen har sina fina stunder. Men det är just hans väldigt konservativa åsikter som gör att jag oroar mig för ifall vårt liv ihop kommer att bli bra. Han tycker till exempel att kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen, medan mannen ska tjäna pengar. Han tycker kvinnan ska lyssna på sin man och inte säga emot osv. Han är emot vaccin och mediciner, och kan aldrig festa till det utan fokuserar bara på att tjäna pengar och sitta vid datorn. Han är inte speciellt intresserad av mitt liv heller, utan om jag berättar om något jag är intresserad av att göra så säger han ”gör du det om du vill”. Kan rada upp flera exempel som gör att jag tvivlar på relationen. Samtidigt vet jag inte om jag överdriver och övertänker? Han kanske är en jättebra man och det kanske är jag som behöver ändra på mig. Vad tycker ni?
Citera
2025-01-13, 03:16
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Om han vet hur man skaffar deg och har mycket av det och även vill ha ett traditionellt liv varför ska du då klaga? Är det inte bättre att ta hand om sin familj som man älskar än att jobba 8-10 timmar för en äcklig arbetsgivare/kapitalist?

Han må vara en typ med kanske psykopatiska drag osv men han har en vass hjärna. Ekonomiskt behöver du inte tänka och oroa för i framtiden.
Citera
2025-01-13, 03:19
Medlem
sebastian66s avatar
Man ska nog vara sig själv. Man kan kompromissa men det evrkar han inte vilja göra.
Det är du som ska ändra dig för att han ska må bra.
Han gillar inte dina föräldrar han vill mest bara spela.
Han tar inget på allvar, han vill inte med på middagar. Din kille verkar vara en komplicerad man som vil ha allt serverat.

Med tanke på att du inte känner dig direkt glad lycklig så är det bra att avbryta.
Du verkar inte vara lycklig eller tillfreds i er relation. 1 år är bara starten på ett förhållande. Ni har redan för mycket roblem på vägen.Skulle nog inte lägga för mycket krut på en sån man.
Du som kvinna har stora möjligheter att bygga en bra relation utan en massa konflikter.
Citera
2025-01-13, 03:24
Medlem
Han är för bra, för intelligent och för mycket av en självständig tänkare för en normie som dig med medelmåttig IQ, som liksom din familj bara fått sina åsikter från mainstream-media. Så ja, det är bäst att göra slut, han förtjänar bättre.

En sund och vettig man vet att traditionella könsroller är absolut överlägset för inte bara ett framgångsrikt förhållande men också när man bygger en familj.

Buhu "starka åsikter". Ptja, en maskulin man som står på sig helt enkelt.

Det låter mer som du behöver en mer kontrollerbar feminin fjant till man som vänder kappan efter vinden och som du kan styra lättare. Ge honom mindre huvudvärk och gå vidare, du förtjänar inte en sådan man.
Citera
2025-01-13, 03:26
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annisseen
Han påstår att min familj har en dålig energi och att de är ”svaga”. Sen säger han att de inte vill mig väl och att han kan se det. Jag vet inte exakt vad han baserar det på, men allt började i påskas när vi var på middag där och min kille uttryckte ganska starka åsikter kring invandrare. Efter det slutade min familj att tycka bra om honom, och sen dess har det blivit en infekterad situation där ingen av de går ihop.
Är din familj en bunt korkade vänstermuppar eller?

Citat:
Kan rada upp flera exempel som gör att jag tvivlar på relationen. Samtidigt vet jag inte om jag överdriver och övertänker? Han kanske är en jättebra man och det kanske är jag som behöver ändra på mig. Vad tycker ni?
Hur ofta knullar ni och får du ofta orgasm?
Citera
2025-01-13, 03:56
Medlem
Citat:
Hej Flashback. Jag har hamnat i en enormt knepig situation. Har haft ett förhållande med min kille sedan ca 1 år tillbaka. Vi bor ihop i en lägenhet sen i somras och trivs bra med varandra för det mesta. Ändå känner jag mig inte lycklig. Min kille är en väldigt komplicerad person. Han har starka åsikter, är väldigt känslokall och obenägen att prata om problem. Han tar inget på allvar. Detta ställer till det i relationen och jag känner att det ständigt är jag som måste ändra på mig och kompromissa för att han ska må bra. Men det känns aldrig som att han kan göra detsamma för mig. En stor orsak till att jag känner såhär är att han ogillar min familj väldigt mycket, såpass att han vägrar följa med på middagar osv. Han påstår att min familj har en dålig energi och att de är ”svaga”. Sen säger han att de inte vill mig väl och att han kan se det. Jag vet inte exakt vad han baserar det på, men allt började i påskas när vi var på middag där och min kille uttryckte ganska starka åsikter kring invandrare. Efter det slutade min familj att tycka bra om honom, och sen dess har det blivit en infekterad situation där ingen av de går ihop. Jag har försökt att prata med min kille men han vägrar att ändra på sig och står fast vid att han inte tänker lösa situationen, inte ens för min skull. Varje gång jag tar upp något så vägrar han se det från mitt perspektiv. Är jag ledsen ska jag bara ”rycka upp mig”. Samtidigt har vi väldigt roligt ihop då och då, och relationen har sina fina stunder. Men det är just hans väldigt konservativa åsikter som gör att jag oroar mig för ifall vårt liv ihop kommer att bli bra. Han tycker till exempel att kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen, medan mannen ska tjäna pengar. Han tycker kvinnan ska lyssna på sin man och inte säga emot osv. Han är emot vaccin och mediciner, och kan aldrig festa till det utan fokuserar bara på att tjäna pengar och sitta vid datorn. Han är inte speciellt intresserad av mitt liv heller, utan om jag berättar om något jag är intresserad av att göra så säger han ”gör du det om du vill”. Kan rada upp flera exempel som gör att jag tvivlar på relationen. Samtidigt vet jag inte om jag överdriver och övertänker? Han kanske är en jättebra man och det kanske är jag som behöver ändra på mig. Vad tycker ni?

Nej, du överdriver inte, väldigt mycket varningstecken, låter som någon som skulle kunna bli våldsam och kontrollerande. Börjar ofta med att steg för steg försöka isolera tjejen från familjen och kompisar. Han har redan fått dig att tro att du behöver ändra på dig och du är inte lycklig, så nej, bryt direkt, vänta inte.
Citera
2025-01-13, 05:30
Medlem
Låter som en toppenman, jag hade nog kunnat vara god vän med honom, iom att jag är likadan.. lol
Citera
2025-01-13, 05:31
Medlem
Klandalfs avatar
(FB) Min pojkvän är så passiv
(FB) Är jag elak som döljer detta för honom?
(FB) Fejkat i ett år - hur berättar jag?

Hur många trådar behöver du skapa om din toxiska relation?
Citera
2025-01-13, 05:45
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
"Samtidigt har vi väldigt roligt ihop då och då, och relationen har sina fina stunder"

Tycker det sammanfattar det hela rätt bra. Känner du så så är det inte någon keeper.

Utifrån det du skriver tycker jag att det verkar som du av mistag fått ihop det med en incel. Han verkar ju även ha någon släng av psykisk ohälsa, kontrollbehov, dåligt ego (han ska bevisa att han kan försörja dig) samtidigt saknar vanligt hyfs då inte kan uppföra sig med dina släktingar som oavsett va de e för mappar verkar betyda en hel del för dig.

Så dumpa omgående denna γ-man, för inte vill du spendera resten av livet med att dricka kaffe ur en kantsten kopp?
Citera
2025-01-13, 06:28
Medlem
arrogalants avatar
Wall of text genom ai men kasta tärning. Använd dig av probabilistic beslut. Stanna om du slår sex med en tärning. Gör slut om du får två sexor på raken och gift dig om 6^3.
Du får själv sätta upp dina odds som du ska välja utifrån sannolikheter med tärningar och rätta dig efter dom istället eftersom du har svårt att själv fatta beslut.
Citera
2025-01-13, 08:12
Medlem
Enbart detta räcker för att en klok kvinna tackar för sig och går ut genom dörren.

"känslokall och obenägen att prata om problem. Han tar inget på allvar. Detta ställer till det i relationen och jag känner att det ständigt är jag som måste ändra på mig och kompromissa för att han ska må bra."

Har du ingen personlighet utan satsar på att bli en dörrmatta så är detta nog en perfekt partner, för alla andra är det en kinesisk flaggparad av rödflaggor med bensprattel och fyrverkerier.
Citera
2025-01-13, 08:51
Medlem
CC75s avatar
(FB) Insomni och ångestattacker från ingenstans? Vad fan händer med mig!

Ovan tråd tillsammans med denna och dina övriga om din pojkvän gör svaret på din fråga självklar. Du ska helt klart lämna relationen och flytta hem till din familj. Du är ung, omogen, mentalt och känslomässigt instabil (inte menat som något illa utan som ren fakta). Du behöver stabilisera dig själv. Hitta fast mark under fötterna och stärka dig själv innan du går in i ett förhållande. Du ska absolut inte vara kvar i denna relation. Han kommer att förstöra dig fullständigt.

Om detta inte är en trolltråd annisseen, lämna genast.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in