2025-01-13, 02:49
Medlem
Hallå, admin får flytta detta om det är fel. Men chansar i detta forumet.

Det är måndag morgon, ca 02:40. Två st vita vans kommer körandes längs Fatbursparken och ner mot utegymmet, samt vidare ner i "gropen" och mot servicetunnlarna in mot pendel och nya tågspåret. Jag talar alltså om mynningen där tidigare en staty av en arbetare stått utanför.

Båda bilarna har gula saftblandare på taket som är igång. Båda bilarna är vitröda men anonyma. Inget företagsnamn på bilarna. Enda jag hinner se är "BF" på taket och ett nummer.

Ena bilen stannar ungefär vid utegymmet, den andra kör bort mot tunnelmynningen och stannar. Sedan fortsätter bilen mot tunnelmynningen att backa ca 1-2 meter, köra framåt 1-2 meter och upprepar sedan detta flergalet gånger. Inget öppnas och inget händer. Bilen fortsätter så här hela tiden. Den andra står kvar och blinkar också, fast ca 80 m därifrån. Efter en stund kör båda bilarna tillbaka (bilen mot mynningen fick backa) och sen försvinner dom tillbaka mot Björngårdsgatan för att sedan försvinna. Saftblandarna var på hela tiden.

Vad var det jag såg? Någon som kan förklara detta? Ropa till om det är någon detalj ni undrar över som jag missade att beskriva
Citera
2025-01-13, 08:34
Medlem
Mr.Swedens avatar
https://stockholmsbf.se/

Kanske det här gänget…
Citera
2025-01-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
https://stockholmsbf.se/

Kanske det här gänget…

Jo det ser ut som att det kan vara dom. Men frågan är ju vad de sysslade med inatt? Beteendet var ju minst sagt udda.... och jag hoppas någon har en aning
Citera
2025-01-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Hallå, admin får flytta detta om det är fel. Men chansar i detta forumet.

Det är måndag morgon, ca 02:40. Två st vita vans kommer körandes längs Fatbursparken och ner mot utegymmet, samt vidare ner i "gropen" och mot servicetunnlarna in mot pendel och nya tågspåret. Jag talar alltså om mynningen där tidigare en staty av en arbetare stått utanför.

Båda bilarna har gula saftblandare på taket som är igång. Båda bilarna är vitröda men anonyma. Inget företagsnamn på bilarna. Enda jag hinner se är "BF" på taket och ett nummer.

Ena bilen stannar ungefär vid utegymmet, den andra kör bort mot tunnelmynningen och stannar. Sedan fortsätter bilen mot tunnelmynningen att backa ca 1-2 meter, köra framåt 1-2 meter och upprepar sedan detta flergalet gånger. Inget öppnas och inget händer. Bilen fortsätter så här hela tiden. Den andra står kvar och blinkar också, fast ca 80 m därifrån. Efter en stund kör båda bilarna tillbaka (bilen mot mynningen fick backa) och sen försvinner dom tillbaka mot Björngårdsgatan för att sedan försvinna. Saftblandarna var på hela tiden.

Vad var det jag såg? Någon som kan förklara detta? Ropa till om det är någon detalj ni undrar över som jag missade att beskriva
Jag har ingen aning, men min spontana gissning är att det var någon form av entreprenör som körde fel eller kom på att de inte hade med sig rätt nyckel eller utrustning eller som fick ny arbetsorder. Att den första bilen körde framåt och bakåt kanske berodde på att det var halt i backen. Kan det stämma att det var halt där inatt?
Hur menar du att bilarna var vita och vitröda?
Senast redigerad av Underjording 2025-01-14 kl. 11:20.
Citera
2025-01-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underjording
Jag har ingen aning, men min spontana gissning är att det var någon form av entreprenör som körde fel eller kom på att de inte hade med sig rätt nyckel eller utrustning eller som fick ny arbetsorder. Att den första bilen körde framåt och bakåt kanske berodde på att det var halt i backen. Kan det stämma att det var halt där inatt?
Hur menar du att bilarna var vita och vitröda?

Tack för svar. Jo något sådant var det säkert...

Ang bilarna, de var vita med rött mönster (företagstryckmöster antagligen) men ingen text på.

Det va bilen närmast porten som backade 1-2 me fram och tillbaka framme vid tunnelmynningen. Bilen som stod kvar mot "grusplanen" (som ska bli en park senare) stod still och lös med helljus. Så antagligen är det som du säger, de kom inte in, grind öppnades inte som tänkt och så kanske dom drog sen bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in