• 1
  • 2
2025-01-12, 19:32
Medlem
AhmedtHvHs avatar
Jag är lite inne på att köpa min första bil nu till sommaren, och mina ögon har fastnat lite för Cadillac, mer specifikt CTS modellen. Jag tänkte egentligen bara höra ifall någon här har någon erfarenhet med Cadillac om hur hållbara och billiga de är att köra. Jag kan tänka mig att reservdelar är något dyrare då bilen inte är speciellt vanlig i Sverige, men jag hör gärna från någon som vet exakt.

Jag är medveten att dessa amerikanska bilarna inte är speciellt snåla i bensin, men jag har en tjänstebil från jobbet så det är inte jätte noga, däremot så vill jag fortfarande att den ska vara relativt billigt.
Citera
2025-01-12, 19:34
Medlem
eatmypoos avatar
Du hittar inte en bättre bil bara kolla oljan ibland sen köra mil efter mil efter mil efter mil.
Citera
2025-01-12, 19:41
Medlem
AhmedtHvHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Du hittar inte en bättre bil bara kolla oljan ibland sen köra mil efter mil efter mil efter mil.

Men hur är det med reservdelar? När bilen går sönder, är det dyrt att ersätta de då?
Citera
2025-01-12, 19:43
Medlem
eatmypoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedtHvH
Men hur är det med reservdelar? När bilen går sönder, är det dyrt att ersätta de då?

Merhaba

Nej du hittar merparten reservdelar på skroten kostar ingenting. Annars går det att importera begagnad från utlandet.
Citera
2025-01-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Merhaba

Nej du hittar merparten reservdelar på skroten kostar ingenting. Annars går det att importera begagnad från utlandet.

Vad fan gör bilarna på skroten om dom nu är så fantastiska och bara går mil efter mil efter mil efter mil?
Citera
2025-01-12, 19:55
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Ja det är ett bra märke om man är över 60 år. Kör något mer ungdomligt som Chevrolet som första bil.
Citera
2025-01-12, 19:57
Medlem
eatmypoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Vad fan gör bilarna på skroten om dom nu är så fantastiska och bara går mil efter mil efter mil efter mil?

CTS producerades från 2003 till 2019. Varför köpa nya delar när man kan köpa begagnad?
Citera
2025-01-12, 20:11
Medlem
Skroten är väl dyr nuförtiden, de kramar ut vad de kan av grejerna.
Citera
2025-01-12, 20:12
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Hållbarheten ligger inte bland toppen som till exempel Lexus, Toyota, Honda och Mazda. Om jag minns rätt så ligger Cadillac närmre trettionde plats i global rank. Delar och priser kan vara struliga ja eftersom det inte finns många tillgångar, det kan leda till långa processer som kräver tid.
Citera
2025-01-12, 20:27
Medlem
ormbitens avatar
En polare har en Cadillac CT6 från 2018 som han köpte helt ny. En jäkligt ovanlig bil här i Sverige men oerhört trevlig att åka i. Vad jag vet så har han inte haft några bekymmer med den.
Det verkar vara en väldigt problemfri bil.
Citera
2025-01-12, 20:39
Medlem
TompaOs avatar
Nej, amerikanska bilar ska man hålla sig borta ifrån. I klass med franska bilar kvalitetsmässigt.
Citera
2025-01-12, 21:00
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Cadillacs storhetstid var över 1960.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto