Jag är lite inne på att köpa min första bil nu till sommaren, och mina ögon har fastnat lite för Cadillac, mer specifikt CTS modellen. Jag tänkte egentligen bara höra ifall någon här har någon erfarenhet med Cadillac om hur hållbara och billiga de är att köra. Jag kan tänka mig att reservdelar är något dyrare då bilen inte är speciellt vanlig i Sverige, men jag hör gärna från någon som vet exakt.
Jag är medveten att dessa amerikanska bilarna inte är speciellt snåla i bensin, men jag har en tjänstebil från jobbet så det är inte jätte noga, däremot så vill jag fortfarande att den ska vara relativt billigt.
Hållbarheten ligger inte bland toppen som till exempel Lexus, Toyota, Honda och Mazda. Om jag minns rätt så ligger Cadillac närmre trettionde plats i global rank. Delar och priser kan vara struliga ja eftersom det inte finns många tillgångar, det kan leda till långa processer som kräver tid.
En polare har en Cadillac CT6 från 2018 som han köpte helt ny. En jäkligt ovanlig bil här i Sverige men oerhört trevlig att åka i. Vad jag vet så har han inte haft några bekymmer med den.
Det verkar vara en väldigt problemfri bil.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!