Citat:
Ursprungligen postat av
LilaGubben
Hen har möjligheten att kunna leva sin dröm som icke-binär, jag tycker det är bra om det gör henom lycklig. Nu får du gärna argumentera varför du inte vill se Lee lycklig.
Har aldrig sagt något om att Björn-Lee inte får vara lycklig, om det nu är det henom är. Lycklig kan man dock vara privat, det behöver man inga kameror för att vara.
Det är budskapet jag opponerar mig emot. Det är direkt skadligt att man inbillar autister, psykiskt sjuka, barn och ungdomar att man kan byta kön och att detta är lösningen på deras problem. Alla de jag räknat upp är vilsna och funderar på sin identitet. Det är naturligt, och de allra flesta hittar sig själv till slut,
utan att byta kön. Nu ges dessa en möjlighet/utväg, de inte är kapabla att förstå konsekvenserna av.
Björn-Lee ingår i ett större sammanhang där man vill göra könsbyte till något normalt, och en lösning på problem som kan lösas på mindre drastiska vis. För ytterst få, kan det vara en framkomlig väg. Men det finns undersökningar på att skadan kan vara större än nyttan. Har du en gång bytt, kan du inte ångra dig.
Jag är inte ensam om att se en fara med att trans ska normaliseras, speciellt bland barn och unga. Det har blivit en trend att ha med dom i barnböcker, barnfilmer, sexualundervisning, på dagis och skolor, ja även i filmer för vuxna, litteratur, sporten, politiken osv. osv. Överallt finns dessa transor.
För oss med fötterna på jorden finns det två kön. Det är vad vi har att förhålla oss till, vare sig vi vill eller inte.