2025-01-12, 00:27
Medlem
Har sett första avsnittet och jag tycker Lee verkar vara en fascinerande person med stort hjärta! Även om jag tycker att hon gått väl långt med ingrepp för att bli mer feminin! Kommer att se resten av avsnitten då jag finner det hyfsat spännande och intressant!

Lee Christiernsson har inte dejtat sedan Facebook lanserades för 18 år sedan. Nu, med 50-årsdagen runt hörnet, vågar Lee satsa på kärleken igen och lägger ut en kontaktannons på sociala medier. För den som en gång blev folkkär som "Snickar-Björn" blir det starten på en känslosam resa. Hur ska det gå för Lee i jakten på äkta kärlek? En serie om att möta nya relationer och sig själv i ett helt nytt kapitel i livet.

https://www.svtplay.se/lee-soker-karleken
Senast redigerad av Deslauriers 2025-01-12 kl. 00:28. Anledning: Ändrade rubriken
Citera
2025-01-12, 01:00
Medlem
Ett gammalt skämt.. Bloodhound gang eller något sånt

”I’m a lesbian black woman trapped in a white mans body”

Sen får man höra här hur de säger att pappa är lesbisk..

Är det bristen på feminina kvinnor och överskott på feministiska kvinnor som får Svenska män att bli mer feminia?
Citera
2025-01-12, 01:00
Medlem
runkstrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Har sett första avsnittet och jag tycker Lee verkar vara en fascinerande person med stort hjärta! Även om jag tycker att hon gått väl långt med ingrepp för att bli mer feminin! Kommer att se resten av avsnitten då jag finner det hyfsat spännande och intressant!

Lee Christiernsson har inte dejtat sedan Facebook lanserades för 18 år sedan. Nu, med 50-årsdagen runt hörnet, vågar Lee satsa på kärleken igen och lägger ut en kontaktannons på sociala medier. För den som en gång blev folkkär som "Snickar-Björn" blir det starten på en känslosam resa. Hur ska det gå för Lee i jakten på äkta kärlek? En serie om att möta nya relationer och sig själv i ett helt nytt kapitel i livet.

https://www.svtplay.se/lee-soker-karleken
Hon?
Citera
2025-01-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkstrumpa
Hon?

Ett av hens barn sa faktiskt han i programmet, så det kanske är rätt att säga? Jag har faktiskt inte koll på det! Det kanske blir tydlig i avsnitt två eller senare!
Senast redigerad av Deslauriers 2025-01-12 kl. 01:27.
Citera
2025-01-12, 02:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Hon?

Den?
Om den nu mår eller mått så dåligt, skulle det kanske vara en bra idé att hålla sig borta från offentligheten?

Men nej, nu ska det minsann visas upp hur synd det är om den och hur duktig den har varit som tagit sig igenom det här... Jag spyr på skiten.

Då är man ju mer intresserad av hur Willy har det och vad han gör nu för tiden.
Citera
2025-01-12, 02:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den?
Om den nu mår eller mått så dåligt, skulle det kanske vara en bra idé att hålla sig borta från offentligheten?

Men nej, nu ska det minsann visas upp hur synd det är om den och hur duktig den har varit som tagit sig igenom det här... Jag spyr på skiten.

” Något måste vara fel i skallen om man skär av sig ballen ”

Addera att hen vill medverka i ett program där någon annan dåre vill klämma på ens kropp.

Varför torgföra sin egen brist på normalt förstånd? Omdömet har nog passerat bäst före datum…

Det är synd om människan! Sa Strindberg. Instämmer.
Citera
2025-01-12, 03:38
Medlem
Svaren i den här tråden styrker liksom att SVT gör så jävla rätt att göra sådana här program -det kan förhoppningsvis få någon inskränkt idiot att öppna sitt hjärta och sin hjärna för att få förståelse för sina medmänniskor.

Lee är fantastisk och det ska bli så roligt att få följa hennes resa! Att hon orkar vara offentlig förebild med allt det hat hon får är så jäkla imponerande.
Citera
2025-01-12, 05:05
Citat:
Hon?

Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Svaren i den här tråden styrker liksom att SVT gör så jävla rätt att göra sådana här program -det kan förhoppningsvis få någon inskränkt idiot att öppna sitt hjärta och sin hjärna för att få förståelse för sina medmänniskor.

Lee är fantastisk och det ska bli så roligt att få följa hennes resa! Att hon orkar vara offentlig förebild med allt det hat hon får är så jäkla imponerande.

Tycker att det är fantastiskt roligt med de här öppensinnade och goda människorna som i sin iver att stöda galenskapen inte inser att de felkönar Björn-Lee. Ska ni nu visa att ni hänger med, så får ni ju ha koll på att Björn-Lee benämner sig som icke-binär.

SweetinSthlm nedvärderar alltså andra för något denne själv är, dvs. en inskränkt idiot som inte öppnat sitt hjärta och sin hjärna för att få förståelse för sina medmänniskor.

Det är fantastiskt roligt!

Sedan undrar jag varför allmänheten behöver en förebild för något som uppenbart är en störning?
Dysfori = depression, djup nedstämdhet, stark olust, tryckt sinnesstämning, misstämning, melankoli, dysterhet, tungsinne, svårmod

Och den enda lösningen på detta problem som presenteras är att man bekräftar att personen befinner sig i fel kön samt ger hormoner och försöker göra om personen så långt det är möjligt genom operationer som i princip kastrerar de här människorna.
Citera
2025-01-12, 05:06
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den?

Vi vet inte hur det slutar. Finns de som ångrar sig, och den ångesten vill man inte ens tänka på.
Citera
2025-01-12, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Tycker att det är fantastiskt roligt med de här öppensinnade och goda människorna som i sin iver att stöda galenskapen inte inser att de felkönar Björn-Lee. Ska ni nu visa att ni hänger med, så får ni ju ha koll på att Björn-Lee benämner sig som icke-binär.

SweetinSthlm nedvärderar alltså andra för något denne själv är, dvs. en inskränkt idiot som inte öppnat sitt hjärta och sin hjärna för att få förståelse för sina medmänniskor.

Det är fantastiskt roligt!

Sedan undrar jag varför allmänheten behöver en förebild för något som uppenbart är en störning?
Dysfori = depression, djup nedstämdhet, stark olust, tryckt sinnesstämning, misstämning, melankoli, dysterhet, tungsinne, svårmod

Och den enda lösningen på detta problem som presenteras är att man bekräftar att personen befinner sig i fel kön samt ger hormoner och försöker göra om personen så långt det är möjligt genom operationer som i princip kastrerar de här människorna.

Det är ett ypperligt bra exempel för varför jag ser fram emot att se programmet - så att jag nästa gång ska kunna köna Lee rätt till exempel. Tack för rättningen!

Som kommentar på den andra delen av din text -jag antar att du anser att vi inte heller ska uppmärksamma/skapa förebilder av funktionshindrade idrottare, personer som går igenom cancer eller svåra sjukdomar, eller människor som av någon anledning är annorlunda eller kämpar i livet? Eftersom de har någon ”störning”? Det skulle ju vara så mycket bättre att bara ha ”perfekta” (hur ska man då definiera perfekt) förebilder som inte gått igenom några utmaningar?
Senast redigerad av SweetinSthlm 2025-01-12 kl. 06:00.
Citera
2025-01-12, 06:47
Medlem
Pinoputchins avatar
En riktig pudding.
Citera
2025-01-12, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Det är ett ypperligt bra exempel för varför jag ser fram emot att se programmet - så att jag nästa gång ska kunna köna Lee rätt till exempel. Tack för rättningen!

Som kommentar på den andra delen av din text -jag antar att du anser att vi inte heller ska uppmärksamma/skapa förebilder av funktionshindrade idrottare, personer som går igenom cancer eller svåra sjukdomar, eller människor som av någon anledning är annorlunda eller kämpar i livet? Eftersom de har någon ”störning”? Det skulle ju vara så mycket bättre att bara ha ”perfekta” (hur ska man då definiera perfekt) förebilder som inte gått igenom några utmaningar?

Då antar du fel. Cancer och funktionshinder är en realitet, och ingen känsla. Klart de framgångar de uppnår ska uppmärksammas, men vi har ju inte OS för suicidala, schizofrena eller hallucinerande personer.

Gissar att du är ok med att män som bytt kön till kvinna får förstöra kvinnoidrotten?

Vi behöver inga förebilder för något så livsomvälvande som könsbyten.
Det offentliga vinner inget på att detta blir en trend bland vilsna ungdomar.
Att inbilla folk att det är möjligt att byta kön är förkastligt.
Björn-Lee är ingen förebild, han gav efter för sin vanföreställning istället för att övervinna den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in