• 1
  • 2
2025-01-11, 22:50
Medlem
TourettePies avatar
Hej flashback.

Har nyligen flyttat in i ett hus område i norra Sverige. När jag gick till matbutiken så såg jag en man som gick ifrån mitt hus område, så jag hälsar och startar en konversation med han. Vi utbytte förnamn och jag berättade att jag var nyinflyttad, han hälsade mig välkommen sedan gick han vidare. Men under de senaste kvällarna så har sett ifrån mitt fönster att han stannar och kollar in genom fönsterna. Jag har kollat tillbaka på han och vinkat, då går han vidare. Men idag så blev det mycket värre, på morgonen så hittade jag vad som ser ut som en använd kondom på min trappa utanför dörren. När jag gick utanför huset och kollade om någon var i närheten så såg jag mannen, han ledde och vinkade. Har inte mycket bevis på att det var han men min magkänsla säger att jag har rätt, ska jag kontakta polisen eller låta det vara? han knackar även ofta och frågar om jag trivs och om jag vill komma in och dricka kaffe hos han, har sagt nej 3 gånger
Senast redigerad av TourettePie 2025-01-11 kl. 22:56.
2025-01-11, 22:53
Medlem
Sleepdancers avatar
Är du kvinna eller man?
2025-01-11, 22:54
Medlem
TourettePies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdancer
Är du kvinna eller man?

kvinna
2025-01-11, 23:09
Medlem
zombie-nations avatar
Du vet var han heter och var han bor. Kolla upp honom på Ratsit eller vad du använder, se vem som bor med honom. Kolla om han har en fru. Troligen står det inte telefonnummer till henne men leta lite. Om du inte hittar ett nummer, knacka på och säg att du vill prata med frun. Fråga sedan om mannen har demens för han uppför sig konstigt. Säg att han tittar in i ditt hem. Var vänlig.
2025-01-11, 23:10
Medlem
skoputss avatar
[quote=TourettePie|90675599]
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93

så vad ska jag göra? alla dessa svar om att jag ska hamna i ett dike skrämmer mig lite.

Du ska dokumentera allt som händer, tid och vad som sker. Därefter gör du polisanmälan. Jag hoppas du sparat kondomen, lär finnas DNA däri.
2025-01-11, 23:13
Medlem
TourettePies avatar
[quote=skoputs|90675672]
Citat:
Ursprungligen postat av TourettePie

Du ska dokumentera allt som händer, tid och vad som sker. Därefter gör du polisanmälan. Jag hoppas du sparat kondomen, lär finnas DNA däri.

nej tyvärr är kondomen slängd, men tack för tipsen kanske måste köpa kameror att ha runt huset.
2025-01-11, 23:21
Medlem
skoputss avatar
Citat:

nej tyvärr är kondomen slängd, men tack för tipsen kanske måste köpa kameror att ha runt huset.

Det kanske kommer fler kondomer. När du har samlat tillräcklig bevisning kan du anmäla.

Lider med dig, hoppas det är en lättare form av stalking som snabbt går över om du markerar.
Senast redigerad av skoputs 2025-01-11 kl. 23:25.
2025-01-11, 23:57
Medlem
Citat:
Hej flashback.

Har nyligen flyttat in i ett hus område i norra Sverige. När jag gick till matbutiken så såg jag en man som gick ifrån mitt hus område, så jag hälsar och startar en konversation med han. Vi utbytte förnamn och jag berättade att jag var nyinflyttad, han hälsade mig välkommen sedan gick han vidare. Men under de senaste kvällarna så har sett ifrån mitt fönster att han stannar och kollar in genom fönsterna. Jag har kollat tillbaka på han och vinkat, då går han vidare. Men idag så blev det mycket värre, på morgonen så hittade jag vad som ser ut som en använd kondom på min trappa utanför dörren. När jag gick utanför huset och kollade om någon var i närheten så såg jag mannen, han ledde och vinkade. Har inte mycket bevis på att det var han men min magkänsla säger att jag har rätt, ska jag kontakta polisen eller låta det vara? han knackar även ofta och frågar om jag trivs och om jag vill komma in och dricka kaffe hos han, har sagt nej 3 gånger
Kontakta ingen, finns inget att gå på!
2025-01-11, 23:57
Medlem
OneTaps avatar
köp försvara spray o en butter fly kniv o lär dig hantera den. min tjej har de alltid i BHn när hon e ute i skogen på natten. oxå sätt upp övervaknings kameror o tipsa polisen att ifall du skulle försvinna spår löst så beror de på den mannen =)
2025-01-12, 00:50
Medlem
Hör med grannarna vem han är...
De borde ju ha lite koll på om han är psyksjuk eller om inte alla instrument lirar ihop.
Fortsätter han sitt beteende är det nog bäst att kontakta polisen.
2025-01-12, 00:55
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Hej flashback.

Det där är en fetish. Han skapar ett senario i sitt huvud och klimax är när du tar upp kondomen. När du rör den. Jävla creepy asså.
2025-01-12, 01:04
Medlem
CyklonB12s avatar
Spela galen om han stöter på dig, brukar funka 9/10 ggr.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in