• 1
  • 2
2025-01-11, 22:08
Bannlyst
Detta fenomen hände även 2021 när jag promenerade med min pappa förbi en Fotbolls/idrottsplan. Ungdomar i min ålder, cirka 23-27 inom divisionsfotboll stod och kollade skumt på mig och flinade, fick liksom blickar med andra ord.

Sen helt plötsligt kommer det en annan kille joggandes runt den här "slingan" där man springer eller vad man ska säga, han flinar lite också på nåt sånt där underligt sätt.

Sen så ser min pappa en mamma till min brors dåvarande lagkompis, hon promenerar med sin dotter, dom hälsar på varandra medan varken jag eller hennes dotter kollar på varandra överhuvudtaget, vi fortsätter gå fram medan dom hälsar i typ 10-15 sekunder, efter cirka 15 meter stannar jag upp och kollar tillbaka och då fortsätter hennes dotter fortfarande promenera, sen så inväntar jag min pappa för att komma ikapp.

Den här tredje händelsen är nog inte så särskilt viktigt men vill ta med den i sammanhanget bara.

Nu när jag tog en till promenad med min far så ser jag ett par i min egen ålder 27-29 som flinar lite åt mig. Förstår inte varför?

Min klädsel är daglig, min frisyr ser bra ut, är det liksom ett tecken på misslyckande att man i denna åldern tar en promenad med sin pappa? Jag har endast gymnasieutbildning, är det detta som kanske syns? Att jag är misslyckad på något sätt? Eller tror folk att min pappa är en slags socmentor som ger råd till en knarkungdom? Jag är ganska deprimerad, så jag gissar lite för mig själv, vad är det folk stirrar på mig för när jag väl går med min pappa?
Citera
2025-01-11, 22:14
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Du kanske inbillar dig? Det låter inte normalt att alla "flinar" åt en, folk är rätt upptagna med sina egna grejer även om man faktiskt skulle ha ett uppseendeväckande utseende eller dylikt (vilket ju många faktiskt har utan att andra reagerar nämnvärt).
Citera
2025-01-11, 22:14
Medlem
Du verkar paranoid. Tror inte något har hänt utöver din tolkning.
Citera
2025-01-11, 22:25
Medlem
Alfahanen63s avatar
Kan finnas många anledningar till detta problem.
1. Går du på narkotika som kan öka paranoia
2. är ni extremt fula eller utv störda?
3. har ni gylfen öppen?

Detta var de jag kom på
lycka till
Citera
2025-01-11, 22:26
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLugntBajsar
Detta fenomen hände även 2021 när jag promenerade med min pappa förbi en Fotbolls/idrottsplan. Ungdomar i min ålder, cirka 23-27 inom divisionsfotboll stod och kollade skumt på mig och flinade, fick liksom blickar med andra ord.

Sen helt plötsligt kommer det en annan kille joggandes runt den här "slingan" där man springer eller vad man ska säga, han flinar lite också på nåt sånt där underligt sätt.

Sen så ser min pappa en mamma till min brors dåvarande lagkompis, hon promenerar med sin dotter, dom hälsar på varandra medan varken jag eller hennes dotter kollar på varandra överhuvudtaget, vi fortsätter gå fram medan dom hälsar i typ 10-15 sekunder, efter cirka 15 meter stannar jag upp och kollar tillbaka och då fortsätter hennes dotter fortfarande promenera, sen så inväntar jag min pappa för att komma ikapp.

Den här tredje händelsen är nog inte så särskilt viktigt men vill ta med den i sammanhanget bara.

Nu när jag tog en till promenad med min far så ser jag ett par i min egen ålder 27-29 som flinar lite åt mig. Förstår inte varför?

Min klädsel är daglig, min frisyr ser bra ut, är det liksom ett tecken på misslyckande att man i denna åldern tar en promenad med sin pappa? Jag har endast gymnasieutbildning, är det detta som kanske syns? Att jag är misslyckad på något sätt? Eller tror folk att min pappa är en slags socmentor som ger råd till en knarkungdom? Jag är ganska deprimerad, så jag gissar lite för mig själv, vad är det folk stirrar på mig för när jag väl går med min pappa?

Fråga dem som tittar
Citera
2025-01-11, 22:26
Medlem
Spontant tror jag du inbillar dig och feltolkar det som sker.

Folk "flinar" kanske inte utan kanske bara ler vänligt.
Vad gäller fotbollskillarna så tvivlar jag också på att två personer som går förbi (du och din far) skulle vara ett så intressant ämne att det skulle ta deras uppmärksamhet på det sättet. Gissningsvis har de skojat med varandra om något annat och skrattar av den anledningen. Sedan slänger de blickar på er för man brukar ju titta efter vem som går förbi.

Upplever du samma sak när du promenerar själv, eller är det en skillnad när pappa är med?

Jag kan dock garantera att du inte skickar ut några "signaler" om att du saknar eftergymnasial utbildning eller liknande. Det finns alla sorters människor och man går inte omkring och flinar åt dessa för det. De som "flinar" åt dig är nog garanterat inte perfekta heller. De saknar kanske också utbildning, det vet du inte. Men du verkar ha fått för dig att det bara är du som saknar utbildning.
Kort sagt, detta sitter nog i ditt huvud.
Citera
2025-01-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLugntBajsar

Är du kvinna? Annars vet jag inte varför folk ler åt dig.
Citera
2025-01-11, 22:49
Medlem
MrB00ZEs avatar
Tror som många andra att du inbillar dig, släpp det , det är säkert ingenting.
Citera
2025-01-11, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Du kanske inbillar dig? Det låter inte normalt att alla "flinar" åt en, folk är rätt upptagna med sina egna grejer även om man faktiskt skulle ha ett uppseendeväckande utseende eller dylikt (vilket ju många faktiskt har utan att andra reagerar nämnvärt).

Sant.
kände en Amerikanska en gång i tiden.
Hon sa alltid:
"People oooonly care about themselves"...

Det.är ett stort misstah samt slöseri med energi, att gå runt och tro att folk orkar lägga energi på en själv. Dom tänker bara på sig själva....
Citera
2025-01-12, 00:33
Medlem
sommarlovs avatar
Du har fått flera bra förslag.
Jag tror däremot att på området finns en officiell mötesplats för homosexuella.

Det finns guider på nätet hur man hittar dom, kolla om det verkligen ligger nära där ni promenerade!
Citera
2025-01-12, 00:39
Medlem
Det ovanligt man lägger tid på mamma,pappa i sverige 😔

Du bra människa 👍
Citera
2025-01-12, 00:42
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Tror att det kan vara gymnasieutbildningen som lyser igenom. Kanske du ska ta nån enstaka kurs i "hållbar genuskamp" eller "Turbo eller kompressor - vad ska jag ha?"
Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in