Citat:
Ursprungligen postat av
kermitsxwife
Lider av självskadebeteende och mina ärr är så groteska att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Tar studenten till sommaren och jag har redan ställt in balen för jag vågar inte gå pga mina ärr plus att ingen vill gå med mig. Hur ska jag göra på studenten? Vad kan jag använda för att täcka dem så gott som möjligt? Just nu känns det hopplöst och vet inte om jag kommer klara mig till studenten men aja. Det är inte vita ärr utan keloider och lila/röda ärr som står utåt.
Tack på förhand.
Det är svårt att svara på hur du ska täcka dem utan att veta dess lokalisation. Shein säljer studentklänningar som är lite mer täckande för armar och ben om du är ute efter en klänning.
Ett annat förslag är att bära ärren med stolthet ❤️ Dina ärr vittnar om att du genomlevt ett rent helvete. Du har trots det tagit dig igenom gymnasiet och ska ta studenten. Det är jättestort, jag tycker du ska vara väldigt stolt över dig själv.
Man måste inte ha en dejt på balen heller. Om du hoppar över den finns en risk att du tror dig ha missat något stort i efterhand. Du är säkert inte ensam om att inte ha en dejt.
Önskar dig all lycka 🙏🏻