• 1
  • 2
2025-01-11, 21:04
Medlem
kermitsxwifes avatar
Lider av självskadebeteende och mina ärr är så groteska att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Tar studenten till sommaren och jag har redan ställt in balen för jag vågar inte gå pga mina ärr plus att ingen vill gå med mig. Hur ska jag göra på studenten? Vad kan jag använda för att täcka dem så gott som möjligt? Just nu känns det hopplöst och vet inte om jag kommer klara mig till studenten men aja. Det är inte vita ärr utan keloider och lila/röda ärr som står utåt.

Tack på förhand.
Citera
2025-01-11, 21:13
Jag vet inte vad du ska göra just nu för stunden.
Men senare i livet så funkar tatueringar.
Citera
2025-01-11, 21:16
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Kanske sådana där ärmar som får det att se ut som att du är helt tatuerad.
Citera
2025-01-11, 21:16
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Vad är problemet? Man ser ibland en del tjejer ha vita kavajer på sig när de tar studenten, det kan väl du också ha?

Är det benen som det gäller så kan du ju köra med någon extra lång kjol. Ingen kommer titta där ändå.
Citera
2025-01-11, 21:37
Medlem
Sårtejp, eller kirurgtejp. Finns en del olika att välja bland tror jag. Eventuellt har någon som arbetar på apotek koll på det. Eller kanske en kirurg eller sjuksköterska på en kirurgmottagning.
Citera
2025-01-11, 22:36
Medlem
TourettePies avatar
jag har gått igenom en lik situation under studenten. jag hade brännmärken på hela kroppen. det jag gorde var att bära niqab, hade redan slöja så ingen märkte förändringen. vet inte hur det är i ditt fall men önskar dig all lycka, det blir bättre❤️
Citera
2025-01-12, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermitsxwife
Lider av självskadebeteende och mina ärr är så groteska att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Tar studenten till sommaren och jag har redan ställt in balen för jag vågar inte gå pga mina ärr plus att ingen vill gå med mig. Hur ska jag göra på studenten? Vad kan jag använda för att täcka dem så gott som möjligt? Just nu känns det hopplöst och vet inte om jag kommer klara mig till studenten men aja. Det är inte vita ärr utan keloider och lila/röda ärr som står utåt.

Tack på förhand.
Det är svårt att svara på hur du ska täcka dem utan att veta dess lokalisation. Shein säljer studentklänningar som är lite mer täckande för armar och ben om du är ute efter en klänning.

Ett annat förslag är att bära ärren med stolthet ❤️ Dina ärr vittnar om att du genomlevt ett rent helvete. Du har trots det tagit dig igenom gymnasiet och ska ta studenten. Det är jättestort, jag tycker du ska vara väldigt stolt över dig själv.

Man måste inte ha en dejt på balen heller. Om du hoppar över den finns en risk att du tror dig ha missat något stort i efterhand. Du är säkert inte ensam om att inte ha en dejt.
Önskar dig all lycka 🙏🏻
Citera
2025-01-12, 09:42
Medlem
Min dotter hade svarta långbyxor och kritstrecksrandig långärmad blus = heltäckande. Nej, hon har inget som behöver döljas eller är HBTQI++.. Det funkade utmärkt.

Varför ska du klä dig som alla andra?
Citera
2025-01-12, 09:51
Medlem
Bär vad man kallar "opera gloves". En tunn handske som täcker upp till halva överarmen. Och en passande ärmlös klänning till det, så klart.
Citera
2025-01-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TourettePie
jag har gått igenom en lik situation under studenten. jag hade brännmärken på hela kroppen. det jag gorde var att bära niqab, hade redan slöja så ingen märkte förändringen. vet inte hur det är i ditt fall men önskar dig all lycka, det blir bättre❤️

Hoppas du inte är svensk...

TS du borde söka hjälp och ta tag i problemet. Varför är det alltid dumma unga tjejer som håller på och skär sig själva? Det hjälper absolut ingenting att skada sig själv, ta en sup som resten av oss när ni känner er nere.
Citera
2025-01-21, 01:28
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermitsxwife

Tack på förhand.

täck över dem med kläder, spendera en jävla massa pengar hos klinik, lägg concealer på dem eller sluta bry dig om vad andra tänker om dina ärr
Citera
2025-01-21, 01:40
Medlem
bottenskrapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Hoppas du inte är svensk...

TS du borde söka hjälp och ta tag i problemet. Varför är det alltid dumma unga tjejer som håller på och skär sig själva? Det hjälper absolut ingenting att skada sig själv, ta en sup som resten av oss när ni känner er nere.

att ta en sup som en alkoholist är också en form av självskada. Att skära sig själv ger en lättnad och kan också bli till ett beroende och det vet man om man inte är tappad och förstår hur människokroppen fungerar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in