mjukisbyxor i sig själva är ju inte varma, men de kan hålla värmen en stund, det vet jag. har man dessutom ett par rejäla arbets eller militärbyxor utanför så är det kanon
Citat:
Ursprungligen postat av
Horverket
Men kära vän, du behöver tjocka vantar och halsduk. Det är helt sinnessjukt att gå och frysa om du inte måste!
För du kan se bra ut och vara varm..
Ullstrumpor över dina vanliga, du kör alltså dubbla. Det finns tunnare varianter på H&M..
Vantar.. finns hur mycket som helst. Stickade tumvantar typ? Eller lurviga? Jag kör med fingervantar under tumvantar när det är kallt. Halsduk.
Underställ under alla kläder om det är riktigt kallt!
Jag är kall själv och har lärt mig på mina 34 år att skydda mina händer + handleder, mina fötter + anklar och runt halsen, för där går kylan rakt in i min kropp.
Om jag kan se bra ut, så kan du också det.
kul att vi har nån med erfarenhet i tråden.
just om halsduk är jag intresserad över, ifall det kan vara så att du i din erfarenhet har kommit fram till att det är värt, sist av de saker du nämner. personligen är det nämligen så att jag förvisso i vissa stunder önskat att det vore ju bra om jag hade tagit på mig en sådan, men då jag , av naturen(?) sökt mig till ställen där vinden inte blåser så förbannat, när det är kallt, så har det gått över snabbt ändå. min fråga är dvs hur du kom fram till halsduk som + när det gäller att skydda sig emot kyla.
min dunjacka har en huva, som jag oftare än halsduk inte glömt att kedja på. och som jag tror gjort stor nytta med.
ofta man är tvingad att stå i blåst liksom? dvs behov av halsduk? anledningen till att jag frågar är för att jag lagt till den på saker att ha i ryggsäcken. men som sagt, alltså aldrig haft tidigare. men den finns tryggt förvarad i garderoben. huvan tar ju större plats faktiskt, men halsduk verkar som en sak som den sista nödvägen för att hålla sig varm, men vad säger du?
obs jack-huvan har jag inte ännu kommit till mig för att bevara i ryggsäcken och möjligen blir det senare än halsduken, men är inte säker.