2025-01-11, 20:01
Medlem
Hej Flashback anvndare och drog pundare ^^ skmtsido..
Ni som knner till zopiclone vet kanske att det r en smntablett men fr mig
Stnger den av alla ngest tankar och fr mig att knna mig helt okej om jag tar en halv d. Tar man en hel blir man ganska fluddrad inget kul i lngden.

Frstr inte varfr de inte anvnder eller prvar den som antidepp.
Citera
2025-01-11, 20:20
Medlem
CarlXIIs avatar
Provat har man nog gjort. Enligt min lkare r det ingen lngsiktig lsning, det slutar fungera efter ett tag.
Citera
2025-01-11, 20:28
Medlem
Det r ju typ en Bensodiazepin Funkar som lugnande och ngestdmpande dock ingen antidepressiv.

r vl jmfrbart med en oxascand eller stesolid men vldigt svag.
Citera
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

vriga droger --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadnessfrm
Hej Flashback anvndare och drog pundare ^^ skmtsido..
Ni som knner till zopiclone vet kanske att det r en smntablett men fr mig
Stnger den av alla ngest tankar och fr mig att knna mig helt okej om jag tar en halv d. Tar man en hel blir man ganska fluddrad inget kul i lngden.

Frstr inte varfr de inte anvnder eller prvar den som antidepp.

Det r en Z analog och pverkar GABA systemet

kad effekt av GABA -> Mindre ngest (om n temporrt)

Sen r ju inte heller ngest och depression samma sak.

Zopiclone i likhet med benso r positiva allosteriska modulatorer p GABA receptorn, dvs liknande verkningsmekanism som alkohol, men avsevrt mer potenta. Problemet med benso och Z analoger r att det r ett helvete att sluta med dom, pga att dom fuckat upp din glutamat/gaba balans till den grad att du kan d i delirium den dagen du inte fr mer. Mindre risk dr med Zopiclone givetvis n benso mot ngest (frutsatt att den anvnds som avsett dvs endast till smn), s hjrnan inte r konstant pverkad av substansen och fr en chans att terhmta sig. Bara ett tips i all vlmening att brja med att lsa p om mnniskor som fastnat i benso-missbruk frst s att du kan bilda dig en uppfattning om det verkligen r vrt det. Det finns andra GABA agonister som troligen inte r lika skadliga vid lngvarig anvndning.
Citera
2025-01-12, 08:05
Medlem
Muppetys avatar
Kan tnka mig att man kan f en viss antidepressiv effekt av den, d den dmpar ngest. ngest i sin tur bidrar ofta till depression.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in