• 1
  • 2
2025-01-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Jag löste det nu på ebay.de äntligen. Som jag skrev ovan så är ebay.com blockat för oss svenskar nu och sälja. I vissa kategorier i alla fall, för det var vad jag fick upp när jag försökte nu.

Du kan ju testa Amazon.se ?
Citera
2025-01-15, 05:33
Medlem
Pungsvings avatar
Sätt fast pris på frakten och du kan begränsa området till Europa.
Citera
2025-01-15, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Sätt fast pris på frakten och du kan begränsa området till Europa.

Billigare att skicka till USA än Europa.

Jag körde alltid $15 till staterna och $20 till resten av världen
Citera
2025-01-23, 11:36
Medlem
Citat:
Jag löste det nu på ebay.de äntligen. Som jag skrev ovan så är ebay.com blockat för oss svenskar nu och sälja. I vissa kategorier i alla fall, för det var vad jag fick upp när jag försökte nu.

Berätta gärna hur det gick och hur du gick tillväga då jag är i samma situation och har ett stort lager av detaljer som jag måste sälja internationellt om det ska löna sig.
Citera
2025-01-24, 07:28
Medlem
Citat:
Någon måste ha receptet på hur man gör. Jag har försökt att göra det ifrån tyska ebay med översättning osv. Men det är fan alltid frakten osv man fastnar på.

Är det någon här som lyckas sälja på ebay från Sverige och kan förklara steg för steg hur ni gör? Tack.

Det jag vill sälja är ganska nischat och marknaden är inte fet i Sverige (tradera) direkt och det absolut bästa stället för det jag vill sälja är ebay.
Jag har aldrig hittat en annons där det står "item location sweden"

Det är väl samma ägare till tradera?
Citera
2025-01-24, 08:23
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Jag har aldrig hittat en annons där det står "item location sweden"

Det är väl samma ägare till tradera?
Nope. Det var ett tag sedan.
Citera
2025-01-27, 21:56
Bannlyst
Citat:
Någon måste ha receptet på hur man gör. Jag har försökt att göra det ifrån tyska ebay med översättning osv. Men det är fan alltid frakten osv man fastnar på.

Är det någon här som lyckas sälja på ebay från Sverige och kan förklara steg för steg hur ni gör? Tack.

Det jag vill sälja är ganska nischat och marknaden är inte fet i Sverige (tradera) direkt och det absolut bästa stället för det jag vill sälja är ebay.

Bra fråga. Nu när Tradera bestämt sig för att begå e-handelsjälvmord är det huvudsakligen Blocket/Marketplace som gäller men vill gärna också veta; internationellt auktionsalternativ är bra det är bara enkel fraktbokning som saknas.

Förstått att det ska bli gratis för privatpersoner att sälja där snart/nu också (?).
Citera
2025-02-02, 12:09
Medlem
Citat:

Hade du ett konto på ebay.com när du reggade dig på ebay.de? När jag försöker regga mig på ebay.de får jag meddelande om att jag redan har ett konto. Funderar på om jag måste radera det först.
Citera
2025-08-11, 10:33
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltannanmedlems
Det är huvudsakligen Blocket/Marketplace som gäller men vill gärna också veta; internationellt auktionsalternativ är bra det är bara enkel fraktbokning som saknas.

Förstått att det ska bli gratis för privatpersoner att sälja där snart/nu också (?).
Marketplace är väl gratis att annonsera på? Menar du att även Blocket ska bli det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in