Äntligen har det kommit en vettig tjänst från en av våra statliga myndigheter, där man visuellt kan se vilka områden man skall undvika. Blir så mycket bättre feeling tycker jag.
Någon annan som använt dessa kartor?
Tror det är ett ovärderligt verktyg för framtida flyttare.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2025-01-10 kl. 19:25.
Lol man är så van att massmedia, myndigheterna och sveriges regeringar gör allt för att dölja skiten att det blir en total överraskning att se nåt sånt här från boverket.
Lol man är så van att massmedia, myndigheterna och sveriges regeringar gör allt för att dölja skiten att det blir en total överraskning att se nåt sånt här från boverket.
Av nån anledning får jag en känsla av att grundtanken med denna karta inte var att hederliga svenskar ska kunna undvika mångkulturen. Men jag vet inte.
Dock hade det varit bättre om den filtrerat under Kvarters namn, nu filtrerar den på valdistrikts områdena vad jag kan se, och då blir det fel och väldigt grovt filtrerat då.
Kollade min stad och flera mindre bostadskvarter med stora problem och segrerade har ljusgrönt vilket är helt fel.
Likaså dom stora områden och bostadskvarter med dåliga förhållanden stämmer ju men då hamnar även mindre kvarter med mycket bra sociala förhållande i dessa , framförallt i utkanterna.
Det är rätt uppenbart när man tittar på denna karta att det är mer komplicerat än vad Flashbackeliten vill.
Jag kollar på flera kommuner utanför Stockholm där man ser att områden utanför "stan" är 2 eller 3, dvs ghetto. Detta trots att de är mestadels villor. Likaså kan man se att områdena inne i "stan" som är dåliga är större än i verkligheten eftersom det går på administrativa gränser som inte påverkar folks vardagsliv, dvs inte nödvändigtvis är gränser för skolor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!