• 1
  • 2
2025-01-10, 18:57
Medlem
carminaburanas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=F2R2Xeo8HX8

nån påpekade i kommentarerna,

"Damn bro, now I understand why they dont include subtitles on the history channel"

Är det sant att det sällan visas översatta tal av Hitler?
Citera
2025-01-10, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
https://www.youtube.com/watch?v=F2R2Xeo8HX8

nån påpekade i kommentarerna,

"Damn bro, now I understand why they dont include subtitles on the history channel"

Är det sant att det sällan visas översatta tal av Hitler?

Och vad säger dessa AI-översättningar då? För oss som inte vill klicka på länken...
Citera
2025-01-10, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Och vad säger dessa AI-översättningar då? För oss som inte vill klicka på länken...
Han ville egentligen bara ha en kontrollerad nivå på invandringen?
Citera
2025-01-10, 19:20
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

varför vill du inte klicka på länken? Det är youtube.
Citera
2025-01-10, 19:20
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:

Inget land ville ta emot judarna.
Citera
2025-01-10, 20:10
Medlem
the_creators avatar
En sak som ai gjort bra är rösten inte översättningen i sig
Citera
2025-01-10, 20:20
Medlem
Min engelska suger.

Säger han att han vill hjälpa Judarna? Och påstår att demokranterna inte vill hjälpa dessa eller är maktlösa att hjälpa dessa och låta det bara ''se ut som om han hjälper''.

Medan han talar någonting om att hjälpa Judarna. Liksom lite mer av ett ''kontrollerad invandring''. Och ha bättre ställning för judarna, eftersom Judarna var trots allt utsatt folk i princip överallt?
Citera
2025-01-10, 20:43
Medlem
diseuses avatar
En väldigt slarvig översättning av talet i fråga. När Hitler pratar om sig själv som Prophet (’profet’) så översätter den det till engelskans ”profit” snarare än ”prophet”. Ordet Judentum (’judendom’) blir till ”jury” snarare än ”Jewry”. Redan där blir det svårt att hänga med om man är obekant med originalet. En bättre översättning finns här:

https://en.wikisource.org/wiki/Adolf..._January_1939)
Citera
2025-01-10, 21:47
Medlem
kristofferGs avatar
Det är tyska... inte marsianska... krävs väl inte någon jävla AI-robot för förståelse heller? Eller är dagens incel-Musk-kuksugare jävla pantade? De nästan koketterar med deras låga kunskapsnivå, vilket för mig är helt obegripligt. Det imponerande är kunskapen, inte tvärtom...
Citera
2025-01-10, 21:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är tyska... inte marsianska... krävs väl inte någon jävla AI-robot för förståelse heller? Eller är dagens incel-Musk-kuksugare jävla pantade? De nästan koketterar med deras låga kunskapsnivå, vilket för mig är helt obegripligt. Det imponerande är kunskapen, inte tvärtom...
Barn lär sig väl inte tyska och franska som de gjorde på vår tid. De lär sig spanska, kinesiska och indiska....
Citera
2025-01-10, 22:01
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

Dummaste posten jag läst.

Alla kan inte tyska (inte du heller) och även om man läst tyska är det inte precis svensk skoltyska han skriker..
Citera
2025-01-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det finns en fråga i trådstarten, kan du svara på den? man behöver inte klicka länken för att kunna svara på den, länken är bara där för att få en uppfattning.

Javisst: Jag har ingen uppfattning om det finns fler eller färre hitler-tal-videos MED översättning än UTAN översättning.

Av inläggen i tråden att döma, så visar länken en AI-översatt hitler-video, är det alltså ett bevis för att de flesta hitler-videos på nätet saknar översättning?

75% av inlägget handlar om en länk till en video. En av dessa rader säger att "någon" förstår varför de inte textar hitlers tal på history-channel. Well, vad sägs i videon då, som är så groundbreaking? Enligt reglerna ska jag inte behöva klicka på en länk för att få reda på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in