2025-01-10, 18:54
Medlem
Hoppas detta är rätt forum - annars får någon moderator flytta på det, men jag råkade ut för en ganska svår cykelolycka på kvällen den 8:e augusti förra året. HLR utfördes och såväl polis som ambulans och brandbil(!) var på plats och det fanns en hel del vittnen. Olyckan skedde på vägen bredvid Tvärbanans perrong, och enligt ett vittne jag pratat med så var det en hel del människor där som stod och filmade med sina mobiler. Nu är jag inte ute efter att sätta dit någon, utan jag undrar helt sonika bara om någon av de som filmade har kvar filmen på mig i sin mobil, och i så fall kan lägga upp den anonymt? Jag överlevde tack och lov, men är fortfarande sjukskriven och jag skulle väldigt gärna ta emot så mycket dokumentation jag kan från detta pissiga ögonblick, eftersom jag själv inte har några minnen alls från händelsen. Även pm här funkar. Och var det någon som såg själv olyckan, så får ni gärna berätta vad som hände.
Citera
2025-01-10, 19:11
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Okej, allvarlig cykelolycka. Hade du hjälm på dig? Olycksförsäkring?
Citera
2025-01-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Okej, allvarlig cykelolycka. Hade du hjälm på dig? Olycksförsäkring?

Yes och yes
Citera
2025-01-10, 23:35
Medlem
AppleIntelligences avatar
Kan du beskriva hur olyckan gick till?
Citera
2025-01-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Kan du beskriva hur olyckan gick till?

Nej, då det inte finns några vittnen som såg själva olyckan och mitt eget minne är borta. Jag vet att de som räddade livet på mig, gjorde HLR och ringde ambulans hittade mig liggande på asfalten, medvetslös och blödande ur huvudet. Med min cykel strax bakom eller bredvid. Och att många som väntade på Tvärbanan på perrongen strax bredvid stod och filmade med sina mobiler. Och det är alltså en av dessas filmer jag skulle vilja se. För egen nyfikenhets skull.
Citera
2025-01-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kudde
Nej, då det inte finns några vittnen som såg själva olyckan och mitt eget minne är borta. Jag vet att de som räddade livet på mig, gjorde HLR och ringde ambulans hittade mig liggande på asfalten, medvetslös och blödande ur huvudet. Med min cykel strax bakom eller bredvid. Och att många som väntade på Tvärbanan på perrongen strax bredvid stod och filmade med sina mobiler. Och det är alltså en av dessas filmer jag skulle vilja se. För egen nyfikenhets skull.

Ok men du cyklade på cykelbanan? Var du full?
Citera
2025-01-11, 11:03
Medlem
Jag skulle satt upp lite lappar på stolpar på platsen och där mkt folk passaerar vid stationen

störst chans har du med övervakningskameror vet itne hur svårt det är att begära ut

(älskar ts inläggshistorik)
Senast redigerad av falurouge 2025-01-11 kl. 11:16.
Citera
2025-01-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Jag skulle satt upp lite lappar på stolpar på platsen och där mkt folk passaerar vid stationen

Ok. Såg du olyckan?
Citera
2025-01-11, 11:41
Medlem
HBTKuks avatar
Fick du panikväja för människor som promenerade på cykelbanan? Sett att många gör det där. Inklusive mig själv, men får kanske sluta med det om folk dör på kuppen.

Tyvärr har jag inget sett. Hoppas du piggar på dig snabbt.
Citera
2025-01-11, 11:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Ok. Såg du olyckan?
Är du inte läskunnig eller är det förståelsen som fattas dig?

Falurouge kommer med första bra tipset i tråden. Sätt upp "posters" i området där det hände.
(Det har jag sett andra göra.)
Och du ifrågasätter då, "Var du där?" What?

Min gissning: Förmodligen svängde Tvärbanan och då den är så bred så kom den väl åt TS cykel.
Folk har haft otäcka olyckor genom att bli "omkullsvepta" av bussars bakdelar då de tror de står säkert.
Citera
2025-01-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är du inte läskunnig eller är det förståelsen som fattas dig?

Falurouge kommer med första bra tipset i tråden. Sätt upp "posters" i området där det hände.
(Det har jag sett andra göra.)
Och du ifrågasätter då, "Var du där?" What?

Min gissning: Förmodligen svängde Tvärbanan och då den är så bred så kom den väl åt TS cykel.
Folk har haft otäcka olyckor genom att bli "omkullsvepta" av bussars bakdelar då de tror de står säkert.

Det är en perrong och en gräsmatta mellan tvärbanan och cykelbanan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in