• 1
  • 2
2025-01-10, 11:49
Medlem
Vad vet ni om Svarthamn Choppers och deras koppling till HA? Medlemmar?

”Under hösten har medlemmar i MC-klubben Svarthamn Choppers med lokal i centrala Skutskär setts bära ett nytt märke på sina västar. Diamond patch, som den kallas, är en röd romb ställd på högkant med sifforna 81, som står för Hells Angels.
Det innebär att Hells Angels har gett klubben rätten att bära deras färger, och i sin tur att klubben visar stark lojalitet mot moderklubben. I det här fallet Hells Angels-avdelningen i Uppsala. ” Från GD.
Citera
2025-01-10, 12:45
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuck666
Vad vet ni om Svarthamn Choppers och deras koppling till HA? Medlemmar?

”Under hösten har medlemmar i MC-klubben Svarthamn Choppers med lokal i centrala Skutskär setts bära ett nytt märke på sina västar. Diamond patch, som den kallas, är en röd romb ställd på högkant med sifforna 81, som står för Hells Angels.
Det innebär att Hells Angels har gett klubben rätten att bära deras färger, och i sin tur att klubben visar stark lojalitet mot moderklubben. I det här fallet Hells Angels-avdelningen i Uppsala. ” Från GD.

Skutskär!? FFS, var tvungen att googla. Visst, jag har hört talas om platsen men den var f-n minimal. Är folk där så frustrerade att de måste gå med i H.A. för att roa sig?

Dessutom var det lite lustigt att Turkiet representerat på deras lokala karta:
https://www.google.com/search?client...MjE5OTQ2MDQwMg
Är det där invandrarna bor, eller ?
Citera
2025-01-10, 12:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Skutskär!? FFS, var tvungen att googla. Visst, jag har hört talas om platsen men den var f-n minimal. Är folk där så frustrerade att de måste gå med i H.A. för att roa sig?

Dessutom var det lite lustigt att Turkiet representerat på deras lokala karta:
https://www.google.com/search?client...MjE5OTQ2MDQwMg
Är det där invandrarna bor, eller ?
Även Grekland ligger intill. Invandrarna brukar bo i Hårsta, "Biafra" i lokal folkmun.

Jag tror inte det är många skutskärsbor med i den klubben.
Citera
2025-01-10, 23:29
Medlem
VolvoSonetts avatar
Har fått intrycket att det är en seriös mcklubb med riktiga hojbyggen och choppers ?
Citera
2025-01-12, 14:48
Medlem
Har hört att dem är en seriösa när det kommer till att bygga & köra hoj. Aldrig hört något om kriminalitet eller annat stök.
Citera
2025-01-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
Har hört att dem är en seriösa när det kommer till att bygga & köra hoj. Aldrig hört något om kriminalitet eller annat stök.

Det är väl möjligt att vara båda. Men sen behöver klubben inte vara kriminell för att vara lojala till Hells angels.
Citera
2025-01-12, 20:39
Medlem
Går lite OT pga min dåliga insikt i MC-klubbsvärlden.

Hur funkar sånt här, är det HA som tar kontakt med fristående klubbar eller söker de sig själva mot HA? Följdfråga till första frågan, vad händer om den tillfrågade klubben artigt nekar? Eller förväntas man anta erbjudandet för att slippa tråkigheter?
Citera
2025-01-12, 21:38
Medlem
Om man nu är en vanlig hojklubb som består av vanliga svennebananer, varför känner man då ett behov av att betyga någon slags lojalitet till en 1% klubb oavsett namn? Vad består den lojaliteten av,vad är man beredd att ställa upp på eller offra? Personligen tycker jag folk som är posers är riktigt trams, den äkta varan kan jag ändå respektera någonstans även om det är långt från min värld. Vill påpeka att jag inte vet om ovanstående stämmer på klubben i denna tråd då det är just ett löst rykte som ventileras här på flashen. Är man inte 1% med allt det innebär så gör man bäst i att bara dricka öl och åka hoj samt leva så bekymmerslöst man kan.
Citera
2025-01-13, 10:11
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001

Hur funkar sånt här, är det HA som tar kontakt med fristående klubbar eller söker de sig själva mot HA? Följdfråga till första frågan, vad händer om den tillfrågade klubben artigt nekar? Eller förväntas man anta erbjudandet för att slippa tråkigheter?

HA och Bandidos brukar ha fester i sitt klubbhus, särskilt när det är fotbolls vm eller dylikt. är man en go gubbe så bjuder dom in på sina privata fester också och på den vägen går det.
Citera
2025-01-13, 10:55
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001

Det funkar på båda hållen. En klubb som anses lämplig kan tillfrågas eller så jobbar en klubb för att bil det och uppvakta HAMC.

Det går också att artigt tacka nej om klubben blir tillfrågad utan några tråkigheter.
Citera
2025-01-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Det funkar på båda hållen. En klubb som anses lämplig kan tillfrågas eller så jobbar en klubb för att bil det och uppvakta HAMC.

Det går också att artigt tacka nej om klubben blir tillfrågad utan några tråkigheter.

Tack för klargörandet. Kör själv MC sedan många år men har inte varit i kontakt med MC-klubbsvärlden. Finner den dock fascinerande med alla dessa regler och revirpinkande.
Citera
2025-01-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
HA och Bandidos brukar ha fester i sitt klubbhus, särskilt när det är fotbolls vm eller dylikt. är man en go gubbe så bjuder dom in på sina privata fester också och på den vägen går det.

Nu var inte frågan hur det går till på individnivå, utan mer om hur fristående klubbar tas upp.

Om vi nu antar att klubben består av vanligt folk som inte har några större illegala aktiviteter för sig, vilka fördelar har man av att bli en del av HA-sfären? Känns som att det bara skulle bli problem, man blir en måltavla för både polis och andra 1% klubbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in