2025-01-09, 16:56
Medlem
bästa stället att se gods och pendel graff i Stockholm?
Citera
2025-01-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BollJongleraren

förslagsvis i närheten av räls.
bangården? centralstationen? valfri järnvägsstation?

Eller skulle det finnas nånstans där vagnar ställs upp för beskådan?
Citera
2025-01-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
förslagsvis i närheten av räls.
bangården? centralstationen? valfri järnvägsstation?

Eller skulle det finnas nånstans där vagnar ställs upp för beskådan?

Tack! men vad menar du med "Eller skulle det finnas nånstans där vagnar ställs upp för beskådan?"
Citera
2025-01-09, 17:16
Medlem
Citat:
Tack! men vad menar du med "Eller skulle det finnas nånstans där vagnar ställs upp för beskådan?"

Vart skulle man annars se järnvägsvagnar annat än det jag räknade upp?
Eller menar du i princip "vilken station", eller vilken kulle överblickande en järnväg, som är bäst för att skåda kladdiga vagnar på?
Citera
2025-01-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Vart skulle man annars se järnvägsvagnar annat än det jag räknade upp?
Eller menar du i princip "vilken station", eller vilken kulle överblickande en järnväg, som är bäst för att skåda kladdiga vagnar på?

Det sista, typ vilken station som är bäst för att se.
Citera
2025-01-09, 18:58
Medlem
Citat:

Pendeltåg tvättas ganska fort så bästa chansen är förmodligen under de tidiga morgontimmarna 04:30 - 08:00. Stockholm Södra är inomhus och nästan alla pendeltåg passerar förbi där, bekvämt ställe att hänga på även om vädret är dåligt. Älvsjö är troligtvis ännu bättre men där är det kallt och dragit att stå ute i blåsten.

Godståg tvättas i princip aldrig så där behöver du bara hitta ett ställe där tågen kör förbi så lär du se gott om nedklottrade vagnar. Många godståg passerar Flemingsberg kan jag tänka mig, sent eller tidigt är det nog som gäller. Dagtid går det färre godståg.

I Tomteboda står det massvis med gamla övergivna tågvagnar, kanske kan vara något att spana in? Vet ej ifrån vilken station Tomteboda syns bäst.
Citera
2025-01-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Pendeltåg tvättas ganska fort så bästa chansen är förmodligen under de tidiga morgontimmarna 04:30 - 08:00. Stockholm Södra är inomhus och nästan alla pendeltåg passerar förbi där, bekvämt ställe att hänga på även om vädret är dåligt. Älvsjö är troligtvis ännu bättre men där är det kallt och dragit att stå ute i blåsten.

Godståg tvättas i princip aldrig så där behöver du bara hitta ett ställe där tågen kör förbi så lär du se gott om nedklottrade vagnar. Många godståg passerar Flemingsberg kan jag tänka mig, sent eller tidigt är det nog som gäller. Dagtid går det färre godståg.

I Tomteboda står det massvis med gamla övergivna tågvagnar, kanske kan vara något att spana in? Vet ej ifrån vilken station Tomteboda syns bäst.

Tack som fan! Precis vad jag behövde. En hyllning till dig!
Citera
2025-01-10, 07:15
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:

Om man åker norrut från T-Centralen med pendeln och tittar ut till vänster så brukar det stå målade godståg där, som byts ut regelbundet.

I typ Ropsten finns det många godståg som är målade, jag är dålig på området så kan inte direkt förklara närmare men kolla på google maps så lär du hitta yarden.
Citera
2025-01-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Om man åker norrut från T-Centralen med pendeln och tittar ut till vänster så brukar det stå målade godståg där, som byts ut regelbundet.

I typ Ropsten finns det många godståg som är målade, jag är dålig på området så kan inte direkt förklara närmare men kolla på google maps så lär du hitta yarden.

Tack man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in