• 1
  • 2
2025-01-06, 18:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Inte sett denna krönika men kommer garanterat göra det inom kort.

Men när det är på tapeten minns jag VM-06 krönikan å stör mig så in i HELVETE på Rickard Ekmans smått hånande attityd kring Sverige "Ja Tyskland kunde drömma ännu större eftersom att motståndarna var knäckebrödslirarna från andra sidan Östersjön" etc etc

Och har ett sånt småsint tankesätt i stil med "hahaha trodde ni att ni kunde rubba på Tyskland?"

Vad menar han att vi skulle ha för framtoning? Typ "Ja nu böjer vi oss framåt och drar ned brallorna för vi har ingen chans."

Pajas.
Citera
2025-01-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte sett denna krönika men kommer garanterat göra det inom kort.

Men när det är på tapeten minns jag VM-06 krönikan å stör mig så in i HELVETE på Rickard Ekmans smått hånande attityd kring Sverige "Ja Tyskland kunde drömma ännu större eftersom att motståndarna var knäckebrödslirarna från andra sidan Östersjön" etc etc

Och har ett sånt småsint tankesätt i stil med "hahaha trodde ni att ni kunde rubba på Tyskland?"

Vad menar han att vi skulle ha för framtoning? Typ "Ja nu böjer vi oss framåt och drar ned brallorna för vi har ingen chans."

Pajas.
Instämmer helt, speciellt med tanke på de spelare vi hade då. Ljungberg och Larsson möttes ju i CL finalen precis innan VM
Citera
2025-01-06, 21:34
Medlem
ZlatanManias avatar
Såg krönikan på SVT precis och den får godkänt.

Bra sammanfattning av själva matcherna men ett av dom starkaste minnena för mig detta mästerskap var hur sinnessjuk Danmarks offsidemål mot Tyskland var. Med nån knapp tånagel och denna marginal nämns inte och alla planstormningar mot Ronaldo som var komiskt som fan att bevittna tas inte alls upp.

Italien och Belgiens misslyckande tar inte så stor plats heller.

Nåt negativt är att det läggs alldeles för mycket fokus på Lamine Yamal och hans genombrott med besök i hans hemkvarter, i ett café där ägaren känt han och hans farsa och en hos en fotograf som tog fotot på Yamal och Messi när Yamal var bebis. Alltså 3 (!) inslag när det hade räckt med 1 och sen påstår Johan att det var Lamine Yamal feber i Spanien samma dag som finalen spelades..

Allt som allt får den iaf godkänt.
Citera
2025-01-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Såg krönikan på SVT precis och den får godkänt.

Bra sammanfattning av själva matcherna men ett av dom starkaste minnena för mig detta mästerskap var hur sinnessjuk Danmarks offsidemål mot Tyskland var. Med nån knapp tånagel och denna marginal nämns inte och alla planstormningar mot Ronaldo som var komiskt som fan att bevittna tas inte alls upp.

Italien och Belgiens misslyckande tar inte så stor plats heller.

Nåt negativt är att det läggs alldeles för mycket fokus på Lamine Yamal och hans genombrott med besök i hans hemkvarter, i ett café där ägaren känt han och hans farsa och en hos en fotograf som tog fotot på Yamal och Messi när Yamal var bebis. Alltså 3 (!) inslag när det hade räckt med 1 och sen påstår Johan att det var Lamine Yamal feber i Spanien samma dag som finalen spelades..

Allt som allt får den iaf godkänt.
Tyckte även det var en miss att inte nämna/visa Rumänien-Ukraina matchen. Det var den klart mest minnesvärda matchen från gruppspelet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in