Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-02, 21:20
  #1609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishghostlovers
Kan tipsa om vår kanal "Swedish Ghost Lovers". Vi besöker massa spökhus, men vi tar allt med en nypa salt och är oftast inte stenseriösa. Fokus ligger mer på underhållning än att stå stilla och tysta i ett rum i 10 minuter realtid som tittarna tvingas titta på. Not everyones cup of tea, men tänkte tipsa endå!

https://www.youtube.com/watch?v=XhcadCuOzxA
Kul! Ska kolla
Citera
2023-05-02, 21:21
  #1610
Medlem
swedishghostloverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ärekränkning.
Lite som att gå med falska medaljer på sig och någon med riktiga medaljer ser och bedömer dig.

Tråden hänvisar till redan rensade platser, det är inte mycket aktivitet på en sådan plats.

Tråden hänvisar, bokstavligen, till "hemsökta platser" så dom är definitivt inte renade :')
Citera
2023-05-02, 23:35
  #1611
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishghostlovers
Tråden hänvisar, bokstavligen, till "hemsökta platser" så dom är definitivt inte renade :')

Har inte ens sett hälften av vad hemsökta platser är för någonting ännu, det lovar jag dig.
Citera
2023-05-03, 08:11
  #1612
Medlem
swedishghostloverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Har inte ens sett hälften av vad hemsökta platser är för någonting ännu, det lovar jag dig.

Titeln på tråden är "Hemsökta platser i landet - en samlingstråd" x) Om du inte vet vad som menas med att en plats är hemsökt så är google din vän.
Citera
2023-05-18, 20:06
  #1613
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishghostlovers
Titeln på tråden är "Hemsökta platser i landet - en samlingstråd" x) Om du inte vet vad som menas med att en plats är hemsökt så är google din vän.

Du vet inte men ibland hänvisar folk till platser som blivit rensade, som i era avsnitt.

Där finns det inte något paranormalt kvar för att det har blivit rensat såpass att ingen är kvar.

Jag benådar er minimala kompetens och extremt svag erfarenhet av paranormal aktivitet.
Citera
2023-05-18, 20:07
  #1614
Avstängd
Halloween2s avatar
Finns det några ställen i Kiruna? Tänker på att det är såpas stort och ''tomt'' landskap. Någon stuga mitt i ingenstans som det hänt grejer i?
Citera
2023-08-02, 19:43
  #1615
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag har hört en del om Attarp utanför Jönköping. Bland annat att där finns en herrgård eller liknande där det sägs spöka i ena flygeln.

Men hörde även en historia som barn, om ett hus där ett barn ska ha blivit misshandlat av sina föräldrar, och en dag försvann barnet in i en bergvägg och kom aldrig tillbaka.

Eftersom minnet är luddigt minns jag inte alla aspekter av historian, men undrar om någon här har någon hum om detta.
Citera
2023-10-11, 00:56
  #1616
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag har hört en del om Attarp utanför Jönköping. Bland annat att där finns en herrgård eller liknande där det sägs spöka i ena flygeln.

Men hörde även en historia som barn, om ett hus där ett barn ska ha blivit misshandlat av sina föräldrar, och en dag försvann barnet in i en bergvägg och kom aldrig tillbaka.

Eftersom minnet är luddigt minns jag inte alla aspekter av historian, men undrar om någon här har någon hum om detta.

Jag vet inget om Attarp men det har snackats om Attarpsgårn(Attarpsgården) i Bankeryd där det ska ha hänt underligheter. Det är nog 25år sedan en av mina Bankerydsvänner berättade om all aktivitet där.
Citera
2024-01-17, 19:16
  #1617
Medlem
forumusers avatar
Det finns en kanal på youtube som heter "Anthony Chene Prodctions".

https://www.youtube.com/results?sear...ne+productions


Ganska intressanta nära-döden upplevelser.
Citera
2024-02-19, 09:35
  #1618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvkioscar
Ett ganska vanligt ställe att åka till i Blekinge för oss som bor där är Ljusaryd som bokstavligt talat ligger mitt inne i skogen. Det är ett ganska stort hus som varit förfallet en längre tid. Runt tomten finns en gammal lada, en brunn och en mindre snickarbod. Jag har varit där ett par gånger, två gånger på kvällen och en gång ensam mitt på dagen. Kan säga att alla historier gjort en nervig.

Är inte så himla säker på hela historien men från det jag hört så ska det för länge sedan bott en familj på tre där. En man, en kvinna och ett barn. Hustrun ska enligt historierna varit psykiskt sjuk och tagits hand om av mannen som jobbade som lantbrukare eller liknande. Hustrun skulle en dag varit mer annorlunda än vanligt och barnet gick inte att hittas och mannen fick tillslut reda på att kvinnan dränkt barnet i brunnen av någon anledning. Så mannen sköt hustrun och hängde sig därefter i ladan. Och det sägs att man ska kunna höra barnrop i skogarna och från brunnen. Även kvinnoskrik. Man ska även se ljus runt omkring i skogen och någon gång har jag hört att man hört dunsar från ladan.

En annan grej som bokstavligen skrämde livet ur mig och tre kompisar är att man ska se billyktor på de små grusvägarna som kommer emot en i full fart och ska försvinna exakt innan kollision. En kväll, tror det var för ca 2 år sedan nu exakt så var vi vid ljusaryd och när vi bestämde oss för att åka därifrån kommer det ett ljussken på vägen och körandes en bil. Vi dog i ca 10 sekunder av rädsla men sen insåg vi att bilen innehöll 4 andra killar som var i ljusaryd av exakt samma anledning som vi. Så tillsammans gick vi in på tomten och fotade lite grann och försökte ta oss in i huset. Men det blev inget av det.

När jag väl är hemma så skickar en av mina kompisar en bilder till mig där det är dimma i konturer av en människokropp på flera av dom. Många väldigt nära mig också. Det är minsann läskigt och jag kan se ifall jag kan få tag på bilderna.

Nu var det ett tag sedan jag var där, men nu i "Halloweentider" borde man kanske ta sig en tur dit igen. Ensam. På kvällen för att kanske för en gångs skull skymta någonting.

Gammalt inlägg men jag hade velat veta exakt var detta hus ligger. Är själv hemmahörande i trakten och intresserad av att besöka det (hörde talas om detta huset för några år sedan), men jag lyckas aldrig pinpointa exakt var detta ligger. Efter en del efterforskning har jag kommit fram till att huset tydligen har blivit uppköpt och renoverat av någon.

Detta är huset som jag gång på gång kommer tillbaka till: https://www.google.com/maps/@56.2644...8192?entry=ttu

Men då det "riktiga" spökhuset enligt många i tråden ligger mitt ute i skogen så faller huset ovan bort, då det ligger bara ett stenkast ifrån Svängsta.

Ifall någon skulle ha vägbeskrivningar eller rent av koordinater till det riktiga huset, DMa mig eller svara på detta inlägg.
Citera
2024-04-02, 15:24
  #1619
Medlem
När jag tog emot uppdrag som medium var jag ganska kräsen när det kom till områden som var "hemsökta". Det var inte alltid det stämde. Jobbet blir ganska tråkigt då, när man måste kolla någon i ögonen och säga att nej, det här rucklet är inte hemsökt, det är bara eftersatt och i behov av rivning. Dessutom har jag svårt att tro på fenomenet "hemsökt". Ofta handlar det bara om att tidigare boende märks lite tydligare än vanligt av en eller annan anledning. Det behöver inte leda till den typ av terrorism man ser i skräckfilmer, även om det har hänt.

Nåväl, jag får väl göra ett bidrag till den här tråden. Beroende på hur man definierar ”hemsökt” kan man väl säga att jag har besökt uppemot 100 st sådana platser under åren. Men jag ska berätta att de inte alltid ser ut som man kan tro. Det exempel som kommer närmast till hands är ett industriområde i Ulricehamn.

Jag fick alltsammans tre(!) tips på det här området över några år innan jag bestämde mig för att göra en inspektion. Det är alltså ovanligt att få mer än ett tips. Någon klagade på sin lägenhet, de andra sin arbetsplats. När jag sedan kom dit tyckte jag att det såg ut som vilket vanligt industriområde som helst men herregud vad mycket obehagligt jag fick för mig.

Det kändes som att jag vandrade på en gravgård, det är överlag inte ovanligt, men i det här fallet förstod jag att det var många i marken. På ett område var det som att folk som var begravda låg och kved i marken. Många verkade hungriga, och på ett annat såg jag spåren av två kroppar. Aska och fördärv. Paradoxalt nog står det en brandstation där idag! Jag vet inte, finns det en anledning till det?

Det var alltså inte enskilda spår jag hittade, utan flera spår efter olika öden utspritt på ett större område som bara hamnat där allihop av slumpen? Om jag kollar på en karta verkar gatorna jag undersökte heta Dalgatan och Tegelbruksgatan. Det är faktiskt mitt bästa tips, för det är inte alltid man får såna upplevelser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback