Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-20, 18:07
  #1165
Medlem
Finns ett övergivet hus i skogarna runt "Skurugata" i småland. Fönster och dörrar är igenbommade av stora träplankor och jag tycker det ser jävligt mystiskt ut. Om någon är intresserad kan ni kontakta mig via PM så kan jag ge vidare information. Har nämligen själv tänkt besöka huset och anger inte gärna positionen till någon jag inte pratat vid med. Naturen har tagit över och gräset står högt som på ett majsfält som aldrig skördas.
Citera
2011-07-23, 20:21
  #1166
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Finns ett övergivet hus i skogarna runt "Skurugata" i småland. Fönster och dörrar är igenbommade av stora träplankor och jag tycker det ser jävligt mystiskt ut. Om någon är intresserad kan ni kontakta mig via PM så kan jag ge vidare information. Har nämligen själv tänkt besöka huset och anger inte gärna positionen till någon jag inte pratat vid med. Naturen har tagit över och gräset står högt som på ett majsfält som aldrig skördas.

Det huset är inte mer hemsökt än något annat.
Det har bara ståt tomt väldigt länge och fått minimalt med underhåll fram till på senare år då ett visst underhåll påbörjats.
Jag har för mig att det är en engelsman som äger gården.
Jag kan ta reda på lite mer om gården då jag känner han som har hand om gården.
Anledningen till att det sitter skivor för fönsterna är att för några år sedan utsattes husen för skadegörelse. Jag tror att det sitter någorlunda nya fönster på alla byggnader under skivorna.
Citera
2011-07-23, 23:29
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det huset är inte mer hemsökt än något annat.
Det har bara ståt tomt väldigt länge och fått minimalt med underhåll fram till på senare år då ett visst underhåll påbörjats.
Jag har för mig att det är en engelsman som äger gården.
Jag kan ta reda på lite mer om gården då jag känner han som har hand om gården.
Anledningen till att det sitter skivor för fönsterna är att för några år sedan utsattes husen för skadegörelse. Jag tror att det sitter någorlunda nya fönster på alla byggnader under skivorna.

Intressant, tycker det är lite konstigt att det ser ut som att tiden stått stilla i 50år men ändå börjar huset underhållas och jag såg det senast 3 veckor sedan. Men någon har alltså planerat att flytta in igen? Och ja, det skulle vara kul med lite fakta =)
__________________
Senast redigerad av KaninSlejpner 2011-07-23 kl. 23:34.
Citera
2011-07-24, 10:07
  #1168
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Vad jag vet har ingen tänkt att flytta in i huset.
Ägaren vill väl bara att det inte ska förfalla ännu mer.
Och någon stor renovering blir det nog inte förens det har bytt ägare och det lär dröja då fastigheten inte är till salu.
Citera
2011-07-25, 18:24
  #1169
Medlem
succexys avatar
hej! var ute och skulle plocka svamp igår i tubbared, härryda. en bit utanför göteborg.
vi svänger av med bilen från tubbaredsvägen och in mot en privat väg, för att sedan stanna bilen vid ett ganska högt berg fylld av mossa och stenar. där finns också en ganska stor bäck och ett litet vattenfall som man hör hela tiden. vi vet att här finns en massa svamp.. men när jag går ur bilen känner jag en enorm rädsla. jag tolkar det som om jag är rädd för att det skall komma en älg eller liknande. jag säger inget till min vän utan vi fortsätter gå i skogen. jag känner mer och mer hur rädd jag blir. min kompis går och sjunger och helt plötsligt så stannar vi båda och kollar runt, som om vi såg något, och då börjar min vän sjunga högre. jag trodde att det var för att hon skulle skrämma bort ett rådjur eller liknande.
men efter en kanske 20 minuter säger hon "vi går tillbaka till bilen va?" och sagt och gjort.
när vi väl satte oss i bilen sade hon "vi skall nog inte vara här, vi åker härifrån" och efter en stund säger hon att hon hade känt ilningar i ryggraden och sett något grått i ögonvrån. och det var då hon hade börjat sjunga högre. men hon hade inte vågat säga något till mig för att inte göra mig ännu mera rädd.

nu undrar jag... vad kan detta ha varit?
kan också tilläggas att en liten stund innan pratade jag i telefon, och när vi var på väg till bilen så dog båda våra mottagningar, och vi har inte samma operatör. tog en bra stund innan vi fick tillbaka mottagningen. och inte långt ifrån oss finns det en liten gård och några hus. så en mast måste ju finnas i närheten?

någon som vet något om skogarna runt om i tubbared, härryda?
vågar vi åka dit igen?

(vet ej om jag hamnat i rätt tråd)
Citera
2011-07-26, 00:56
  #1170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succexy
hej! var ute och skulle plocka svamp igår i tubbared, härryda. en bit utanför göteborg.
vi svänger av med bilen från tubbaredsvägen och in mot en privat väg, för att sedan stanna bilen vid ett ganska högt berg fylld av mossa och stenar. där finns också en ganska stor bäck och ett litet vattenfall som man hör hela tiden. vi vet att här finns en massa svamp.. men när jag går ur bilen känner jag en enorm rädsla. jag tolkar det som om jag är rädd för att det skall komma en älg eller liknande. jag säger inget till min vän utan vi fortsätter gå i skogen. jag känner mer och mer hur rädd jag blir. min kompis går och sjunger och helt plötsligt så stannar vi båda och kollar runt, som om vi såg något, och då börjar min vän sjunga högre. jag trodde att det var för att hon skulle skrämma bort ett rådjur eller liknande.
men efter en kanske 20 minuter säger hon "vi går tillbaka till bilen va?" och sagt och gjort.
när vi väl satte oss i bilen sade hon "vi skall nog inte vara här, vi åker härifrån" och efter en stund säger hon att hon hade känt ilningar i ryggraden och sett något grått i ögonvrån. och det var då hon hade börjat sjunga högre. men hon hade inte vågat säga något till mig för att inte göra mig ännu mera rädd.

nu undrar jag... vad kan detta ha varit?
kan också tilläggas att en liten stund innan pratade jag i telefon, och när vi var på väg till bilen så dog båda våra mottagningar, och vi har inte samma operatör. tog en bra stund innan vi fick tillbaka mottagningen. och inte långt ifrån oss finns det en liten gård och några hus. så en mast måste ju finnas i närheten?

någon som vet något om skogarna runt om i tubbared, härryda?
vågar vi åka dit igen?

(vet ej om jag hamnat i rätt tråd)

Du tycker inte att det hela låter lite överdrivet? Och nej, en mast finns inte vid varje liten gård på landet. Dessutom varför detta hände var troligen för att ni hade 2 operatörer och båda går på samma mast.
Citera
2011-07-26, 01:04
  #1171
Medlem
succexys avatar
så man kan inte känna liksom att någon skrämmer en?
har aldrig varit med om något sånt här innan men har läst om s.k skojarandar. som skräms för skojs skull eller något sånt..
Citera
2011-07-26, 11:35
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succexy
så man kan inte känna liksom att någon skrämmer en?
har aldrig varit med om något sånt här innan men har läst om s.k skojarandar. som skräms för skojs skull eller något sånt..
Jo det har du rätt i men de tvärblåser i örat, därav namnet bualappen, det är de som är lite elaka och njuter av att vi inte kan se dem, de roar sig med att skrämma folk, lite allmänt bara.
Men det som hände er var nog att något hänt där (tex en våldtäkt) och ni fick in de känslorna flickan hade. Men det har inget med andar att göra utan med energier bara.
Citera
2011-07-26, 16:22
  #1173
Medlem
succexys avatar
aa okej, det är ju sant...
pratade precis med min vän angående svaret och hon sade att det gråa hon såg, hade hon sett på en kyrkogård för kanske 10 år sedan.. kan det vara något eller är det bara hjärnan som luras på något sätt?

och, vågar vi åka dit igen eller kommer det vara lika läskigt då?
Citera
2011-07-26, 22:59
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succexy
aa okej, det är ju sant...
pratade precis med min vän angående svaret och hon sade att det gråa hon såg, hade hon sett på en kyrkogård för kanske 10 år sedan.. kan det vara något eller är det bara hjärnan som luras på något sätt?

och, vågar vi åka dit igen eller kommer det vara lika läskigt då?
Jo ni törs, skulle känslan komma tillbaka, säg till er själva att detta är inte min känsla utan någon annan kände så här förut.
Citera
2011-08-05, 00:46
  #1175
Medlem
finns det några hemsökta platser i linköping?
Citera
2011-08-05, 02:05
  #1176
Medlem
Säters mentalsjukhus, det gamla. Mycket populärt UE ställe. Var där för flera år sedan med tre vänner då följande utspelar sig.

Jag och en till går in i huset medans de andra står kvar vid bilen på framsidan då de inte vågar gå in. Vi letar oss fram till trappen som leder ut till den innmurade gården på baksidan. Vi börjar diskutera om de hundratalet sprayburkar vi ser framför oss då, efter någon sekund, hör jag och min vän hur någon går på krossat glas i korridoren vi just kom ifrån. Det är/var mycket glas överallt från trasiga fönster. Då vi visste att det var våra fega vänner som förmodligen skulle försöka skrämma oss ringde jag upp en av dem för att förstöra deras masterplan med en hög ringsignal. Signaler gick och efter tre svarade personen i fråga sammtidigt som det gick en rysning genom hela kroppen. Jag hörde varken en ringsignal eller en röst i närheten, de stod fortfarande på framsidan.
Vi tittade snabbt på varandra och gick in i korridoren, ingen/inget där. Våra fega vänner hade inte heller sett någon eller hört något för den delen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback