5 164 besökare online
856 419 medlemmar • 45 796 404 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Vetenskap & humaniora > Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
Svara på ämne
Ämnesverktyg
jag-bara-ljuger
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
För många sidor att kolla igenom tyvärr. Men något särskilt i Malmö ?

Jiant
Medlem
Jiants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirgis
Är det bara jag som tycker att sjukhus i allmänhet brukar vara otroligt obehagliga?

Sjukhus, kyrkogårdar och självklart TANDLÄKAREN!

beppot
Medlem
beppots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aba380
Vet du vart i Ljugarn? Har bott där i 19år men har aldrig hört det!

Har bara hört det på omvägar,(inte så bevandrad i den lokala geografin) ska kolla upp det med släkten på Gotland

Däremot så har du ju ett ödehus i katthammarsvik som inte ligger så ruskigt långt bort.
§1 Härmed avsäger Jag mig allt ansvar för hur andra brukar eller missbrukar informationen Jag sprider. §2 Allt är skrivet i rent informativt eller teoretiskt syfte. Uppmaning till eventuellt brott kan därför ej heller styrkas. §3 Ironi och humor kan förekomma. Allt Jag skriver bör därför inte tas på blodigaste allvar, och behöver inte nödvändigtvis överenstämma med verkligheten.
Smisk gör dig frisk ~ Iron Lion Scheike

jag-bara-ljuger
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Något i Malmö?

zertrox
Avstängd
I Aneby 5mil söder om jönköping finns det många ställen ja har hört tal om att de spökar på, Var med en gång ut till en pyramid som ligger precis utanför där http://www.nevowax.net/stjarneborg/i...&id=2&Itemid=2 ligger begravd och hans ena fru ska ligga utanför i en grav och farsans ex sa att hon var ett såkallad medium kände närvaro o energi osv. Hon hade aldrig varit på stället förut och visste inte om det heller för den delen, Men jag visste om sedan läge vart graven ligger på ett ungefär. Man hade begravt henne jämte den "riktigt" graven för att man var rädd att hon skulle grävas upp och många har sagt att de spökar o ja har varit där vid 12 tiden då sägs att de ska spöka som mest och vad jag minns en speciell gång ja var runt 11år och såg något ljus och hörde någon som sjöng slutade med att ja började grina o vågade inte åka tillbaks på typ 4 år. Men farsans ex ifall hon stannad upp precis där vid ja hört att hon låg o hon sa inte ett ljud bara vände o blev rädd o ville åka hem igen så vem vet kanske finns de nåt

Rookie81
Medlem
Rookie81s avatar
Prästgården i Borgvattnet var nog den lugnaste och mest harmoniska platsen jag har varit på i hela mitt liv. Huset var öronbedövande tyst. Man kan ju tycka att gamla hus ska röra sig lite då och då med temperaturförändringar och vind men prästgården var verkligen helt jävla knäpptyst. Dessutom sov jag helt sanslöst gott i det blå rummet. Gubben som äger stället (tror jag) sa när vi kom dit att "idag har det varit väldigt mycket aktivitet så natten lär nog bli spännande"... Man undrar då hur det är när det är lugnt...

Hur som helst var det spännande att vara där. Det finns trots allt historia i huset och en härlig atmosfär. Häftigt ställe helt enkelt.

skellefteewa
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Prästgården i Borgvattnet var nog den lugnaste och mest harmoniska platsen jag har varit på i hela mitt liv. Huset var öronbedövande tyst. Man kan ju tycka att gamla hus ska röra sig lite då och då med temperaturförändringar och vind men prästgården var verkligen helt jävla knäpptyst. Dessutom sov jag helt sanslöst gott i det blå rummet. Gubben som äger stället (tror jag) sa när vi kom dit att "idag har det varit väldigt mycket aktivitet så natten lär nog bli spännande"... Man undrar då hur det är när det är lugnt...

Hur som helst var det spännande att vara där. Det finns trots allt historia i huset och en härlig atmosfär. Häftigt ställe helt enkelt.
De hade väl rasat av sig innan du kom då.

BrunoValander
Medlem
BrunoValanders avatar
Pensionat Skäret på Styrsö har jag egna erfarenheter av.

För att göra en lång historia kort...en stor vägghängd spegel i rummet jag och min fru sov i lämnade väggen ngn gång under natten och flyttade in under soffan....bl.a.

Leskinen
Medlem
Jag har fina minnen från Höghult, Södra vi, i Småland.
Jag har inte själv släkt där men var där väldigt ofta som yngre.

Jag minns ett hus, där en ensam gubbe bodde.
Det sades att det spökade där och gubben var så rädd av all aktivitet men vägrade inse att det var spöken. Han trodde det var busungar.
För att skrämma dom och andra ställde han skyltdockor i fönstrena, han bytte kläder på dom varje dag, bytte ställningar, peruker osv. Han hade även olika skrotbilar ståendes på tomten så att det skulle se ut som om någon alltid var hemma.

Jag var skitskrajj för å cykla eller rida förbi där.

Jag tror fortfarande att det spökar/de där då de som hävda detta var vuxna som inte alls trodde på spöken och som tyckte sådant var trams. Förutom när det kom till det huset. De vuxna är uppväxta i området och känner väl till varenda hus och dess historia och just det här huset var det mycket tissel o tassel om och egentligen fick vi inte ta den vägen om vi var utan de "vuxna".

Nu är de "vuxna" tyvärr döda eller väldigt gamla och jag kan inte fråga mer.
Men jag vill gärna veta mer.
Nu är chansen väldigt liten att någon här ens känner till området, men OM någon gör det så blir jag glad om jag kan få fram lite info.

Kolla på HItta.se och adressen Höghult Slätmon, 59090 Södra Vi.

cittra
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roughneck
Alla har väll hört ryckten om mer eller mindere "spökrika"platser runt om i sverige ..

Som här i dalaran/hedemora så finns det:

Norn ett gammalt brukssamhälle 1-1,5mil utanför hedemora ute i skogen där det ska spöka.i den gamla herrgården bode det en familj 1700tal som fick 6barn alla barnet ink.mamman dog inom 1år för varje död så visades en vit snok på gården .. efter det så växte det upp en björk som delar sig i 7delar .. graven finns på hedemora kyrkogård .. gravstenen
även sägs det att många dom i smältugnen där de smälte malm ..

Finns även ett gamalt gravfält mellan hedemora säter som man inte ska gå på efter mörkrets intrång

Även gammla kallbadhuset i hedemora centrum finns det ryckten om.
en gammal dam ska visa sig

Säter: gammla fassta paveljongen och dess kyrkogård.
ja va säger man ett gammal dår hus så klart det spökar

På den "vanliga" kyrkogården "kullagraven". i säter man ska kunna höra knackningar innifrån att nån vill ut

nån som vet nå mer ställen runt om i sverige?? skulle va kul å vet ..
rankhyttans herrgård utanför borlänge,dit gustaf wasa kom 1520 flyende danskarna. ska enligt sägnen spöka i vissa rum.är i dag bla konferansanläggning,rumsuthyrning.mm....

lorebf
Medlem
lorebfs avatar
Nu vet jag inte om någon nämnt det, men LKAB's gruva i Kiruna är hemsökt.
Det är rättare sagt tre hundliknande andar som är i gruvan.

Det sägs att det är andarna från de tre elektriker som omkom nån gång på 80-talet.
Dessa visar sig strax innan det kommer en större sättning eller ras i gruvan.

Sedan så känner jag några som hört (klart och tydligt) någon prata utanför deras lastbil.. Det hörs aldrig riktigt vad de säger, utan det är mer som mummel..

Jag har inte sett eller hört någonting, utan berättar bara vidare vad jag hört av kollegor

Det finns mer historier, men har inte tid just nu

Svara på ämne
Topp Dela »