Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-27, 10:44
  #1273
Medlem
bigangrys avatar
Då jag är skeptiker och vill bevisa för mina vänner att det inte finns spöken vill jag ha tips på hus som det sägs spöka i runtom i Dalsland!

Helst i Åmål, Bengtsfors, Mellerud området.

Ge mig en utmaning ni troende. Kamera medtages om nu något skulle hända.
Citera
2012-07-28, 01:26
  #1274
Medlem
Vet ett ställe som säga vara hemsökt gamla skolan i svartöstaden i luleå, tydligen har vissa sett en kvinna i vit kläning och också barn som har sprungit omkring.
Citera
2012-07-28, 01:33
  #1275
Medlem
Sandträsk är ett ställe jag STORT rekomenderar för er som vill utforska, dock så tillbringade jag bara 1h dära innan jag höll på att skita på mig,det måste ju vara nåt slags väsen dära, vi hörde en jävla massa knackingar fast man vet ju aldrig vad det kan vara,dock så höll jag på att skita på mig där inne.
Citera
2012-07-30, 06:22
  #1276
Medlem
Fremmys avatar
Ett gult hus jämte vid pingstkyrkan i Ljungby har jag hört av en trovärdig källa ska ha något ''paranormalt'' (citateken då jag är skeptisk).
Citera
2012-07-30, 09:22
  #1277
Moderator
Humbugs avatar
Sammanfogar med den stora Spöken i landet-tråden
/mod
Citera
2012-07-30, 22:59
  #1278
Medlem
Sanatoriet i sandträsk och Vithatten är två ställen värda att besöka om du vill skita ner dig. Ta med dig papper och ombyte bara.
Citera
2012-08-02, 10:50
  #1279
Medlem
Skall vara rätt grymt med spökerier på gamla nerlagda Margaretahemmet eller Walloxenssjukhem
i Knivsta också, utanför Uppsala.
Företag hyr våningar i huset men en utav våningarna står outhyrd.... Gissa varför??
När sjukhemmet lades ner var jag och en kamrat för kanske 15år sedan och rev i en byggcontainer och plockade brandsläckare, huset stod tvärtomt och inga rivningsgubbar men.... en dimmig figur stod i fönstret och kollade ut, suddiga konturer, ungefär som rök.... vi fick jäkligt brådis därifrån
Citera
2012-08-03, 12:28
  #1280
Medlem
Jezzies avatar
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag ber om ursäkt ifall frågan har kommit upp tidigare.

Är dte någon som vet något om spökerier i Skänninge? Vi läste lite ur en av Johan Birats böcker i går och där stod det om att det spökade på två ställen i skänninge men det var inget man pratade högt om.Vi bor på ett av ställen som var omskrivet.Nu är jag nyfiken på om någon vet nåt om detta
Citera
2012-08-04, 20:07
  #1281
Medlem
Min moster jobbade i skövde på sjukhuset. Där jobbade hon i ca 4 år under lite praktiktid och sommarjobb mm. Hon körde ofta ner gamlingar som dött till bårhuset där i källaren. Sista gången hon var nere där hörde hon hög musik innifrån rummet. Dock var det ju endast kyl där och fanns knappast någon radio. DEt var någon vacker flöjtmusik av nåt slag. Kan tillägga att hon totalvägrade att gå ner dit ner igen efter det.
Hon kollade runt om det var någon som jävlades med henne men såfort hon öppnade dörren så slutade det spela. Hon kikade runt och insåg att det bara var hon och döingarna där. Hon sprang haha
Citera
2012-08-06, 06:30
  #1282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenyouu
Min moster jobbade i skövde på sjukhuset. Där jobbade hon i ca 4 år under lite praktiktid och sommarjobb mm. Hon körde ofta ner gamlingar som dött till bårhuset där i källaren. Sista gången hon var nere där hörde hon hög musik innifrån rummet. Dock var det ju endast kyl där och fanns knappast någon radio. DEt var någon vacker flöjtmusik av nåt slag. Kan tillägga att hon totalvägrade att gå ner dit ner igen efter det.
Hon kollade runt om det var någon som jävlades med henne men såfort hon öppnade dörren så slutade det spela. Hon kikade runt och insåg att det bara var hon och döingarna där. Hon sprang haha
Hade fan bajsat ner mig om det hände mig
Citera
2012-08-06, 21:10
  #1283
Medlem
Jag söker information om en stuga i Norrland som ligger nära vattnet. Det ska tydligen spöka rejält i denna stuga och man får ett diplom om man klarar av att övernatta där.
Citera
2012-08-07, 22:44
  #1284
Medlem
CHIMERASs avatar
Dessa "spöken" som ni alla längtar efter att se, av enbart nyfikenhet eller ren skär fruktan. Själar är ett mer beskrivande namn för dem. Själar existerar inte som flertalet tror, bara på speciella få utvalda platser, i hus, eller där ohyggliga händelser inträffat med dödlig utgång. Det befinner sig själar i din omedelbara närhet. Det är inget vi behöver uppsöka för att uppleva eller något vi heller kan fly bort från. För många människor som dras till "spökhistorier" eller vill "se något" fokuserar för hårt på att försöka se själarna med ögonen. Låter det konstigt? Det är konstigt i jämförelse med vad du är van vid. Under vår uppväxt på jorden lär vi oss att tala, lyssna och se. Och vi förlitar oss på det vi hör och ser, men inte alltid. Är det något som avviker från det "normala" eller något annorlunda som inträffar, så söker vi oftast en logisk förkaring till det inträffade. Vi som fått uppleva möten med själar har absolut ingen ambition eller något behov av att försöka övertyga någon om det som finns omkring oss. Jag berättar gärna för de som funderar över detta. Och för dig som enbart lägger din energi på att motbevisa min relation till andevärlden, säger jag endast ödmjukt, du har inte upplevt det jag upplevt och upplever dagligen. Så hur skulle du bedömma eller kritisera något du inte vet något om eller själv har upplevt? Att se "spöken" är så långt ifrån en spökfilm man kan komma. Får du någon gång se en själ så blir det något helt annat. Lite förenklat kan man säga att ju mindre du letar efter "spöken" ju mer är chansen att du kommer se eller uppleva ett. Har du någon gång kännt att det är isande kallt på din vänstra sida, och bara på den sidan? En tydligt märkbar temperaturskillad mot högersidan. Grattis! Du har besök från andra sidan. Har din tv någon gång startat eller stängts av utan anledning? Grattis! Du har någon som vill ha din uppmärksamhet. Brukar elektriska saker göra lite som de vill ibland. För att i nästa ögonblick fungera perfekt? Jag kan fortsätta länge. Har du någon gång kännt som om någon iakttar dig fast du är helt ensam. Om jag säger såhär, jag antar att du ibland känner att någon tittar på dig och du automatiskt vänder dig om och mycket riktigt så är det någon som gör det. Fast du inte sett personen med ögonen. Varför vänder du dig om för att titta? Den känslan känner du igen va? Om du får den känslan när du är helt själv tex hemma, och att håren reser sig på din arm eller nackhåren och du skulle beskriva en form av närvarokänsla. Grattis igen! Hoppas jag kanske väckt någon fundering eller nyfikenhet hos dig. Och du, lek inte med de döda, du kan få en mycket oönskad reaktion...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback