Förr om tiden fanns det mellanläggspapper som man lade mellan olika bröd som hade pålägg. De var kanske 10 centimeter gånger 10 centimeter. Man lade mellanläggspapper därför man ville inte pålägget skulle fastna på brödet som man lade ovanpå. Det fanns på 80-talet minns jag.
Men finns det kvar idag? Jag har inte sett dem på länge. Finns de i butiker?
Annat?
Senast redigerad av olasvensson 2024-12-18 kl. 21:08.
Jag såg faktiskt sådana i en butik för ett tag sedan och tänkte "Finns det folk som köper sådana fortfarande!?".
Tyvärr kommer jag inte ihåg vad/vilken butik, men det var en vanlig matvarubutik.
Ullared. Jag har säkert ett par tusen sådana papper som bara ligger i skafferiet. Man växte ju upp och slutade åka till skogen med klassen och då försvann liksom syftet med mellanläggen...
frågan om det är särskilt nyttigt tas inte upp i tråden än.
men jag kan tänka mig att det finns en och annan rapport som sagt emot dess värdighet som produkt i mataffären.
sen kan du ju ta vilket jävla papper du känner för, som mellanlägg. har du bråttom (att d?ö) kan du väl använda plast
nä dubbelmackor ska vara med ost som mellanlägg. pepparmix är givet också, nästan oavsett pålägg. håller på att fixa till en egen variant av pepparmix men inte experimenterat klart än. kockens duger sålänge.
edit, jag tänker på varma mackor.
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-18 kl. 22:41.
Förr om tiden fanns det mellanläggspapper som man lade mellan olika bröd som hade pålägg. De var kanske 10 centimeter gånger 10 centimeter. Man lade mellanläggspapper därför man ville inte pålägget skulle fastna på brödet som man lade ovanpå. Det fanns på 80-talet minns jag.
Men finns det kvar idag? Jag har inte sett dem på länge. Finns de i butiker?
Annat?
Ullared. Jag har säkert ett par tusen sådana papper som bara ligger i skafferiet. Man växte ju upp och slutade åka till skogen med klassen och då försvann liksom syftet med mellanläggen...
Tog du med dina tusentals papper när du flyttade hemifrån också då?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!