2024-12-16, 19:54
Medlem
Har funderat på att köpa en ny mobil i dagarna.
Har haft en X-cover 5 i något år nu och har varit relativt nöjd med den.
Nu när jag går in och tittar efter en ny(och bättre) blir jag aningens förundrad..
X-cover 7 verkar vara nyare men ändå billigare medans x-cover 6 pro verkar vara mer uppskattad.
Lyckas inte riktigt förstå vad det är för skillnad mellan dom ens mer än priset🫣
Kan någon vänlig själ guida mej lite i det här?
Måste ju finnas någon anledning till varför pro är typ 2500-3000 dyrare.
Citera
2024-12-16, 21:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Kan någon vänlig själ guida mej lite i det här?
XCover 7 har Mediatek processor som brukar vara sämre än Snapdragon vilket 6 Pro har, samt säljs 7'an med bara 4GB RAM men verkar också finnas med 6gb till högre pris https://www.gsmarena.com/samsung_gal...ver7-12784.php
Citera
2024-12-16, 22:15
Medlem
Arga.pingvinens avatar
Finns sidor där du kan se alla specs och jämföra telefoner med varandra och få detaljerad information. Fördelar med den ena respektive andra telefonen är också markerade. En bra sida jag använt en del: https://versus.com/en/samsung-galaxy...alaxy-xcover-7
Citera
2025-01-02, 03:15
Medlem
Jag köpte en X-Cover 7.
Synd att den bara klarar 1 simkort.
Citera
2025-01-02, 11:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag köpte en X-Cover 7.
Synd att den bara klarar 1 simkort.
Okej men det står i specifikationer från sidan jag länkade att den klarar 2 kort om du inte använder minneskort eller eSIM som du kan ha samtidigt också.
Citera
2025-01-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej men det står i specifikationer från sidan jag länkade att den klarar 2 kort om du inte använder minneskort eller eSIM som du kan ha samtidigt också.

Nja, det stämmer inte.
Jag använder visserligen minneskort men sim 2 skulle oavsett inte kunna få plats. Ända sättet att ha dual sim är att ha ett e-sim och ett vanligt.
Citera
2025-01-02, 23:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Nja, det stämmer inte.
Jag använder visserligen minneskort men sim 2 skulle oavsett inte kunna få plats. Ända sättet att ha dual sim är att ha ett e-sim och ett vanligt.
Underligt men då är det inte helt kört i alla fall ...Det står inget i manualen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in