Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2006-10-16, 01:18
  #49
Medlem
Är det tre separata album alltså?

Har kollat på dom där ett tag och i vissa fall så verkar det vara flera album per album s a s.

Tänkte lägga till lite utöver Waldo Lydecker's fina uppskrivning. Dom fyra första albumen finns utgivna på engelska av Methuen/Egmont (översatta av Anthea Bell och Derek Hockridge, kan vara bra att ange vid sökning ) från 1977 och framåt. Dom är - turligt nog - inte så svåra att hitta för den som vill.

Albumen är enligt följande:

Lieutenant Blueberry: Fort Navajo (Fort Navajo)

Lieutenant Blueberry: Thunder in the West (Tonnerre ā l'ouest)

Lieutenant Blueberry: Lone Eagle (L'aigle solitaire)

Lieutenant Blueberry: Mission to Mexico (Le cavalier perdu)


Oturligt nog så verkar alltså inte La piste des Navajos vara med i den utgivningen. Man kan inte få allt.
Citera
2006-10-24, 21:49
  #50
Moderator
Strix m/94s avatar
Heja!

Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Jag har skrivit till Egmont (Sverige) och framfört min önskan om en likadan satsning som i Norge. Jag återkommer om/när jag får svar.

Inte för att jag tror att det blir av - frans/belgiska klassiker verkar inte gå hem i Sverige. Det har aldrig blivit samma sak som i Danmark och Norge.

Det är inte kört förrän det är kört!
Citera
2007-07-25, 12:04
  #51
Avstängd
cruelsteins avatar
Nu har jag för tredje gången försökt få ett svar från Egmont - utan resultat. Jävligt dålig stil!

Det blir väl till att skaffa den norska varianten då...
Citera
2007-07-25, 13:39
  #52
Moderator
Strix m/94s avatar
Kass...

Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Nu har jag för tredje gången försökt få ett svar från Egmont - utan resultat. Jävligt dålig stil!

Det blir väl till att skaffa den norska varianten då...

...att de inte svarar. Publicera deras epostadress så vi andra kan maila och klaga.
Citera
2010-11-02, 19:30
  #53
Medlem
schmuckens avatar
Bumpar den här tråden. Hur mycket tror ni BlueBerry-serien kan vara värd? Jag har varenda en i bra skick.
Citera
2010-12-19, 01:11
  #54
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Bumpar den här tråden. Hur mycket tror ni BlueBerry-serien kan vara värd? Jag har varenda en i bra skick.
Var i Stockholm 1997 och där har de högre pris än i Gbg.
Mannen som var värd 500000s var värd 350 i gott skick
Uppgörelse i Tacoma låg på 400 också i bra skick.
Skulle tro att priset har stigit samt att dina är i bättre skick än mina. Tag väl hand om dem.
PS: av världens bästa västernserie är helt klart albumet Mannen som var värld 500000s det bästa av alla. Någon som anser annat?
Citera
2010-12-19, 03:07
  #55
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Var i Stockholm 1997 och där har de högre pris än i Gbg.
Mannen som var värd 500000s var värd 350 i gott skick
Uppgörelse i Tacoma låg på 400 också i bra skick.
Skulle tro att priset har stigit samt att dina är i bättre skick än mina. Tag väl hand om dem.
PS: av världens bästa västernserie är helt klart albumet Mannen som var värld 500000s det bästa av alla. Någon som anser annat?

Där ser man. Snackade med en bekant som äger en secondhand butik, en stor seriefanatiker. Han påstod att Arizona Love bör vara den dyraste i den svenska utgivningen. Han uppskatta den att vara värd 5-600 kronor.

Skulle säga att Fredlös är den bästa i serien. Mest pga den oväntade vändningen när det gäller brutaliteten, åldrandet osv.
Citera
2017-11-15, 12:10
  #56
Medlem
prizs avatar
Förlåt att jag bumpar en död tråd men den här serien förtjänar det.

Ett svenskt serieförlag har börjat trycka Blueberry igen och har REDAN givit ut de första opublicerade albumen. Googla så hittar ni. Började nästan grina när jag såg det. Redan beställt allt, jättebra kvalité.
Citera
2017-11-15, 17:36
  #57
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Förlåt att jag bumpar en död tråd men den här serien förtjänar det.

Ett svenskt serieförlag har börjat trycka Blueberry igen och har REDAN givit ut de första opublicerade albumen. Googla så hittar ni. Började nästan grina när jag såg det. Redan beställt allt, jättebra kvalité.
Det finns en tråd om de nyutgivna albumen på svenska. Se här.
Citera
2017-11-15, 22:07
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Förlåt att jag bumpar en död tråd men den här serien förtjänar det.

Ett svenskt serieförlag har börjat trycka Blueberry igen och har REDAN givit ut de första opublicerade albumen. Googla så hittar ni. Började nästan grina när jag såg det. Redan beställt allt, jättebra kvalité.
Samma här. Ska väl väl bli 9 samlingsalbum totalt tror. Värt att lägga 2500 spänn på? Läääätttt!
Tipsar lite vid sidan av att westernserien Comanche också blivit översatt till album nyligen. Köpt de 2 första. Helt kanon de också. Fy fan vad jag saknat kvalitetsvästern sista åren.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback