2024-12-14, 17:02
Medlem
-=Damian=-s avatar
Tjena!

Mste kolla en sak innan jag kper mig en adapter.

Vi har idag en Dyson skaftdammsugare, efter vr flytt till strre hus s pallar inte batteriet p 2.5ah av hela huset utan att behva laddas mitt i allt.

Sg att det fanns adaptrar som gr att jag kan smlla p mitt makita 5ah batteri p dammsugaren. Men r det fortfarande mjligt att ladda batteriet i sin dockningsstation?
eller mste vi ladda batteriet separat i makitas egna laddare?
Citera
2024-12-14, 18:00
Bannlyst
Du lmnar ju det viktiga utanfr. r det samma anslutning s fungerar det.
Citera
2024-12-14, 18:31
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-12-04
Du lmnar ju det viktiga utanfr. r det samma anslutning s fungerar det.

Fan.. nr du sger det s r ju sjlva uttaget i dammsugaren placerat direkt i batteriet
Citera
2024-12-14, 18:43
Medlem
Spnningen p batteri vs laddare r?
Citera
2024-12-14, 21:16
Medlem
Du lr ju inte kunna hnga den p laddstationen med Makita batteriet d de inte har samma form/storlek.
Citera
2024-12-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Du lr ju inte kunna hnga den p laddstationen med Makita batteriet d de inte har samma form/storlek.
Jod, det gr. Man kper en adapter mellan olika mrken. Sg en video om det dr man dock kan tappa lite effekt emellan. Kan vara teoretiska mtvrden iofs men Dyson var inte med i det testet utan mer vanligt frekommande elverktyg.
Citera
2024-12-15, 00:06
Medlem
killawifes avatar
Dessa adaptrar r bara typ en 3dprintad plastbit med formen fr de tv olika batterierna och sen kablage och fsten fr batteriets terminaler. Det r inte mer avancerat n s. S lnge allt r rtt kopplat s br det funka utan problem och man frlorar ingen effekt eller s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in