• 1
  • 2
2024-12-14, 16:09
Medlem
RobertoSavianos avatar
r det ngon av er som brjat doppa trna i dessa?

Ska ju vara nsta raket efter nft, meme coins och nu AI agents.

Vad tror ni om framtiden. Finns flera olika plattformar och coins kopplade till dem p Base ntverket.
Citera
2024-12-14, 20:36
Medlem
ljusljuds avatar
Ja, kpte en Agent Layer node i somras. Den gr bra, snart uppntt ROI. Agent Layer var lite fre alla andra agent projekten, hittills tycker jag inte de utvecklat ngon bra produkt frutom plattformen, men det kommer nog bra saker snart.
Kpte ocks en node i LIFT. Ser riktigt bra ut hittills.
Kpte ocks lite av Vault som r som en memecoin-agent som fungerar som ett bibliotek fr konspirationsteorier, dr folk uppladdat tusentals konspirationsteorier och liknande information. Och ven Vera, en till meme-agent som r som bibliotekarien i Vault som postar teorierna p X. Idn r att konspirationsteorier fr mycket uppmrksamhet p sociala medier, och att agenterna drfr kommer f mycket uppmrksamhet och mnga fljare Men har inga stora frhoppningar p de tv.

Tror Virtuals Protocol kommer fortstta prestera. ven Empyreal r intressant, man kan skapa en egen agent och token med en tweet p X xD. Spectral r ocks intressant om de lyckas skapa agenter som kan trada t en och tjna pengar.
Citera
2024-12-15, 05:55
Medlem
Finner mnet rejlt intressant men har inga nmnvrda inblickar i 'sektorn' - Virtual Protocols r det nrmsta jag kommit en investering.

Kommer flja trden.
Citera
2024-12-15, 08:08
Medlem
GertBennys avatar
Hej detta lter intressant. Jag r helt grn p detta omrde och inte jttesmart nr det kommer till AI, krypto och s vidare. Finns det ngon vnlig sjl som har ngra bra artiklar, videos etc som beskriver fenomenet? Vill i slutndan investera och eventuellt tjna pengar p detta.
Citera
2024-12-15, 14:01
Medlem
neomunaas avatar
La nyligen in 100 i HENLO under en presale dr jag fick de ljligt billigt, meme agent AI crypto p Base-kedjan. Har en volatil position med Virtual p web3 ocks som generar ngra tiotal kronor om dagen, testar mest APR p uniswap. Frresten nr du sger AI agents, d fr du nog frtydliga lite.
Snackar vi AI agenter som du stter upp sjlv och daytrade'r t dig via tex API, web3 eller meta trader?
Snackar vi att anvnda AI agenter fr att skapa och utfra projekt och sen slja egenmintade tokens runt projektet?
Snackar vi att investera i en governence coin fr andras AI agent projekt och hoppas de gr upp?
Snackar vi AI releterade krypto generallt och inte specifikt i agentform?
Frtydliga grna.
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Ja, kpte en Agent Layer node i somras. Den gr bra, snart uppntt ROI. Agent Layer var lite fre alla andra agent projekten, hittills tycker jag inte de utvecklat ngon bra produkt frutom plattformen, men det kommer nog bra saker snart.
Kpte ocks en node i LIFT. Ser riktigt bra ut hittills.
Kpte ocks lite av Vault som r som en memecoin-agent som fungerar som ett bibliotek fr konspirationsteorier, dr folk uppladdat tusentals konspirationsteorier och liknande information. Och ven Vera, en till meme-agent som r som bibliotekarien i Vault som postar teorierna p X. Idn r att konspirationsteorier fr mycket uppmrksamhet p sociala medier, och att agenterna drfr kommer f mycket uppmrksamhet och mnga fljare Men har inga stora frhoppningar p de tv.

Tror Virtuals Protocol kommer fortstta prestera. ven Empyreal r intressant, man kan skapa en egen agent och token med en tweet p X xD. Spectral r ocks intressant om de lyckas skapa agenter som kan trada t en och tjna pengar.
Mnga intressanta namn och informativt inlgg. Har du nn erfarenhet av web3/DEX eller mest exchanges/CEX?
Senast redigerad av neomunaa 2024-12-15 kl. 14:08.
Citera
2024-12-15, 16:02
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neomunaa
La nyligen in 100 i HENLO under en presale dr jag fick de ljligt billigt, meme agent AI crypto p Base-kedjan. Har en volatil position med Virtual p web3 ocks som generar ngra tiotal kronor om dagen, testar mest APR p uniswap. Frresten nr du sger AI agents, d fr du nog frtydliga lite.
Snackar vi AI agenter som du stter upp sjlv och daytrade'r t dig via tex API, web3 eller meta trader?
Snackar vi att anvnda AI agenter fr att skapa och utfra projekt och sen slja egenmintade tokens runt projektet?
Snackar vi att investera i en governence coin fr andras AI agent projekt och hoppas de gr upp?
Snackar vi AI releterade krypto generallt och inte specifikt i agentform?
Frtydliga grna.
Han menar nog AI-Agent-Memecoins som GOAT, och plattformarna dr folk kan skapa dessa. Och kanske ven andra agent-projekt.
Citat:
Mnga intressanta namn och informativt inlgg. Har du nn erfarenhet av web3/DEX eller mest exchanges/CEX?
Ja, har erfarenhet av alla dessa. Men kan inget om programmering/utveckling, r bara en kryptoentusiast.
Jag gjorde mer research p Spectral idag, tycker inte den verkar s bra. Idn r bra, och de kanske kommer lyckas bttre i framtiden, men: De upptckte nyligen en srbarhet i deras system som gjorde att de frlorade en del pengar och tillit. Alla AI-agenter som skapats p deras plattform har kraschat i pris efter att de uppntt sin bonding-curve fas och launchat p Uniswap, d tycker jag Virtuals Protocol verkar bttre. Och till skillnad frn vad jag hrde frn ngra Youtubers, s kan man inte copy trada agenternas trades, frutom om man kanske anvnder ngot externt program. Och deras Discord verkar ganska dd, teamet har ingen nrvaro dr, svarar inte p frgor, etc. Anvndarna verkar ganska missnjda r knslan jag fr just nu.
Citera
2024-12-16, 17:08
Medlem
ljusljuds avatar
Det finns fr mnga intressanta projekt, man hinner inte utforska allt.
Jag har tnkt brja utforska DeFi-agent-ekosystem och agenterna inom dessa. Mode Network r kanske den mest knda plattformen, deras token MODE har en marketcap p 116 miljoner dollar, tror den kommer fortstta g upp, kpte den idag. Och ska nog testa ngon av deras agenter, ARMA, Modius och Mozaic verkar intressanta. Detta r ungefr som copy trading eller AI-bottar, frutom att de anvnder specifika DeFi protokoll, ofta yield-farming, och anpassar sig efter marknaden.

Ska ocks utforska "InvestmentDAO"-trenden, som ocks har att gra med passiv inkomst, ungefr som fonder fast inom krypto, ofta inom AI/Memes. Daos.fun p Solana r intressant, det finns fonder som styrs helt eller delvis av AI-agenter, ai16z r det mest vlknda exemplet. Och de som styrs av mnniskor, funderar p att investera i en som heter TOPKEK garen r inte anonym, verkar seris, och har gjort ett bra jobb hittills.
Citera
2024-12-17, 19:44
Medlem
ljusljuds avatar
AgentTank kan bli stor, kpte idag. https://www.coingecko.com/en/coins/agenttank
Rolig video som illustrerar hur deras tjnst fungerar: https://x.com/AgentTankLive/status/1868704493157884289
Den gr s att andra AI-agenter kan anvnda en dator och prata och gra saker, mer n att bara skapa inlgg p X som krypto-AI-agenterna gr nu.

OBOT r ocks intressant. https://www.coingecko.com/en/coins/obot
De bygger flera olika projekt inom AI. OBOT r deras AI-Agent-Memecoin. De ska snart slppa en DAO p daos.fun, och enligt rykten s mste man ha OBOT fr att kunna investera i den, mnga kper nu, och lyckas man komma in i deras fond tidigt s kommer man nog tjna bra, eftersom man senare kan slja sin andel nr priset hjs, eller ha den tills fonden slutfrs och d f vinsten frn deras investeringar utbetalad. https://www.daos.fun/7ukzrv5JkFrHCgG...CWcjzYqkNSTWZq
Citera
2024-12-20, 16:22
Medlem
ljusljuds avatar
Bittensor har en AI-agent-arena dr AI-agenter tvlar om vem som r bst, de mter agenternas frmga att utvecklas och f engagemang och uppmrksamhet i sociala medier. Vinnarna fr pengar som belning.

Arenan skapades av Masa, ett annat AI-projekt som med hjlp av Bittensors teknologi samlar data frn internet som man kan anvnda fr att bde trna AI-agenter s att de blir bttre, och kontinuerligt streama till agenterna s att de r uppdaterade p alla nyheter och trender. Masa har utvecklat tv subnt p Bittensor, en r sjlva arenan, och den andra r den kontinuerliga data-insamlingen som man kan anvnda fr att frbttra en AI-agent.

Nu har Masa skapat en egen AI-agent, TAO Cat, som anvnder dessa subnt. Den anvnder dessutom Virtuals Protocol som plattformen dr den lanserades, detta skedde igr, s den r fortfarande vldigt ny, och har redan en market cap p 25 miljoner dollar.

S idn r att TAO Cat (@taocat_agent p X) fr en "trifecta" effekt genom att anvnda Masa och Bittensors teknologi, och Virtuals plattform. Och om den hamnar p frsta plats p arenan s kommer den nog f extra mycket uppmrksamhet. Kpte den idag och hoppas p en 5 - 10x

Andra intressanta projekt inom AI-agent-genren jag kpt nyligen r Griffain och Agent Tank (plattformar/infrastruktur med potential), vrda att kolla upp.
https://x.com/griffaindotcom
https://x.com/AgentTankLive
Citera
2024-12-31, 02:53
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Bittensor har en AI-agent-arena dr AI-agenter tvlar om vem som r bst, de mter agenternas frmga att utvecklas och f engagemang och uppmrksamhet i sociala medier. Vinnarna fr pengar som belning.

Arenan skapades av Masa, ett annat AI-projekt som med hjlp av Bittensors teknologi samlar data frn internet som man kan anvnda fr att bde trna AI-agenter s att de blir bttre, och kontinuerligt streama till agenterna s att de r uppdaterade p alla nyheter och trender. Masa har utvecklat tv subnt p Bittensor, en r sjlva arenan, och den andra r den kontinuerliga data-insamlingen som man kan anvnda fr att frbttra en AI-agent.

Nu har Masa skapat en egen AI-agent, TAO Cat, som anvnder dessa subnt. Den anvnder dessutom Virtuals Protocol som plattformen dr den lanserades, detta skedde igr, s den r fortfarande vldigt ny, och har redan en market cap p 25 miljoner dollar.

S idn r att TAO Cat (@taocat_agent p X) fr en "trifecta" effekt genom att anvnda Masa och Bittensors teknologi, och Virtuals plattform. Och om den hamnar p frsta plats p arenan s kommer den nog f extra mycket uppmrksamhet. Kpte den idag och hoppas p en 5 - 10x

Andra intressanta projekt inom AI-agent-genren jag kpt nyligen r Griffain och Agent Tank (plattformar/infrastruktur med potential), vrda att kolla upp.
Tack det hr ska jag kolla in! Jag laddade ner ngra trading finetunes frn huggingface nyligen som jag tnkt experimentera med fr att gra nn typ utav analytisk agent om det gr, mste se lite hur andra gjort frst s det hr var bra tips.
Citera
2024-12-31, 08:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Jag frstr en AI baserad "Siri", "Alexa", "Google Home" lite som i filmen "Her".
Jag frstr ocks att denna AI kommer behva tkomst till dina pengar fr att kpa diverse tjnster t dig som du vill ha, och jag frstr att dessa pengar gr sig bst i form i av krypto d det r verlgset dagens system, framfrallt nr det kommer till microtransaktioner.

Det jag INTE frstr r varfr denna AI behver ha en EGEN krypto och eller vara tokeniserad? Det fr mig att tnka att detta bara r denna cykels ICO (2018), DeFi (2020), NFT (2021) eller Meme (2024) -coin. Dvs ngot att hlla sig borta frn d kraschen kommer nrsomhelst.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-31 kl. 08:27.
Citera
2025-01-01, 18:39
Medlem
ljusljuds avatar
Citat:
Tack det hr ska jag kolla in! Jag laddade ner ngra trading finetunes frn huggingface nyligen som jag tnkt experimentera med fr att gra nn typ utav analytisk agent om det gr, mste se lite hur andra gjort frst s det hr var bra tips.
Intressant! Bittensor har skert guider som frklarar hur man integrerar deras subnt. Det finns mnga fler verktyg i web3 som kan hjlpa nr man skapar en egen agent, men det skulle vara riktigt hftigt om du lyckas anvnda Bittensors subnt 42 fr att f data frn X och kanske subnt 19 om du vill att agenten ska ha en riktigt bra LLM, tror faktiskt den r bttre n de olika open-source modeller som finns i web2. Edit: Eller strunta i detta, jag sg precis att det kostar jttemycket att brja anvnda deras mainnet, man kan bara leka lite med teknologin p deras testnet gratis, kanske fungerar bra om det bara r du som ska anvnda den, men det kan finnas begrnsningar, synd.
Det finns mnga kryptoanalys-AI-agenter, Aixbt r nog den kndaste och kanske bsta hittills: https://x.com/aixbt_agent
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag frstr en AI baserad "Siri", "Alexa", "Google Home" lite som i filmen "Her".
Jag frstr ocks att denna AI kommer behva tkomst till dina pengar fr att kpa diverse tjnster t dig som du vill ha, och jag frstr att dessa pengar gr sig bst i form i av krypto d det r verlgset dagens system, framfrallt nr det kommer till microtransaktioner.

Det jag INTE frstr r varfr denna AI behver ha en EGEN krypto och eller vara tokeniserad? Det fr mig att tnka att detta bara r denna cykels ICO (2018), DeFi (2020), NFT (2021) eller Meme (2024) -coin. Dvs ngot att hlla sig borta frn d kraschen kommer nrsomhelst.
Ja precis, och lngsiktigt r det nog bara ett ftal AI-meme-agenter som lyckas verleva. Men sedan finns det ju AI-agenter som erbjuder mer n bara underhllning, tex denna som hjlper till med kryptoskatterna, s att man slipper spendera mnga timmar med att rkna ut vilken skatt man ska betala (fungerar inte fr svensk skatt sklart, men kanske i framtiden ): https://x.com/RealTjDunham/status/1873969634594218359
Eller den hr som kan analysera finansmarknaden och som man i framtiden kommer kunna anvnda till att skapa en AI-driven ETF: https://x.com/corpauditai
Sedan kan man argumentera att ett aktiebolag gr samma sak som AI-meme-agenter. Man kan kpa agentens kryptovaluta om man tror p agenten, precis som att man kan kpa aktier om man tror p fretaget.
Senast redigerad av ljusljud 2025-01-01 kl. 19:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in