Hej Flashback! Jag har hamnat i en tuff situation som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Jag har varit med min pojkvän i ett år drygt och vi har det bra tillsammans i det stora hela. Vi bor ihop och trivs med varandra. Det finns dock ett problem. Min kille är väldigt anti allt som har med mediciner och diagnoser och allt sånt att göra. Han anser att allt det där är bullshit och att det ”inte finns”. Han är lite mer av den där ”spotta i nävarna” typen och samtidigt som jag kan hålla med honom till viss del så tycker jag fortfarande att medicin kan vara en stor hjälpa för vissa, inklusive mig själv. Nu till problemet: för ett halvår sedan fick jag diagnosen ADHD och vi hade många diskussioner här hemma om huruvida jag skulle utreda mig. Min kille tror ju då som sagt inte på ADHD och var väldigt emot att jag skulle åka och få det på papper. Men jag gjorde det ändå och relationen tog väldigt mycket stryk. Nu har han dock ”accepterat” det, även om han inte tror att det ens finns på riktigt. Han ville dock inte att jag skulle börja på medicin och sa till och med att han inte kunde tänka sig att vara tillsammans med mig om jag gick på medicin då jag ”inte skulle vara mig själv längre”. Jag gick med på att inte börja, samtidigt som jag bakom hans rygg nu sen i juli ungefär har tagit ADHD medicin ändå. Jag lyckades få till ett telefon möte med min läkare som skrev ut medicin, vilket har fungerat skit bra. Jag har lyckats dölja detta för honom genom att gömma dem i väskan. Jag tar de inte varje dag, utan bara när jag behöver dem och de fungerar hur bra som helst. Nu är dock tanken efter rådgivning med min läkare att jag ska öka min dos, och då kommer jag behöva åka dit för att ta blodprover etc. Frågan är: bör jag säga sanningen till min kille om min medicinering eller tillhör det mitt privatliv? Det känns inte bra att ljuga, men samtidig är jag oroad för hur relationen kommer bli om jag berättar som det är. Vad ska jag göra?