• 1
  • 2
2024-12-12, 15:31
Medlem
Jag råkade visst skicka en ansökan dit mitt x jobbar som chef det var faktiskt inte meningen inte denna gång, har skickat ansökan förr dit mitt x jobbar men det var väldigt många år sen och det var när jag var utan jobb. Jag brydde mig inte då men nu vetti fan om jag såg pigg på att jobba tillsammans.

Det var 100år sen vi var tillsammans och personen är gift sedan lika länge och vi har jobbat ihop. Har noll kontakt också sedan jag blev dumpad.

Råkade skicka värsta fula bilden på mig också, ser helt annorlunda ut sen vi var tillsammans men hon lär ju definitivt veta att det är jag. Hon ser däremot likadan ut när man tolkar bilderna på nätet. Trots att vi ingen ungdom är längre.

Jag tror inte hon kommer kontakta mig för intervju, vet inte om jag har lust att gå heller eller ska jag gå bara som en kul grej och träffa henne.

Fan också, det var inte meningen, så surt att man inte kan ångra skickat mail.

Hur hade ni gjort från bådas synvinkel?
Citera
2024-12-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag råkade visst skicka en ansökan dit mitt x jobbar som chef det var faktiskt inte meningen inte denna gång, har skickat ansökan förr dit mitt x jobbar men det var väldigt många år sen och det var när jag var utan jobb. Jag brydde mig inte då men nu vetti fan om jag såg pigg på att jobba tillsammans.

Det var 100år sen vi var tillsammans och personen är gift sedan lika länge och vi har jobbat ihop. Har noll kontakt också sedan jag blev dumpad.

Råkade skicka värsta fula bilden på mig också, ser helt annorlunda ut sen vi var tillsammans men hon lär ju definitivt veta att det är jag. Hon ser däremot likadan ut när man tolkar bilderna på nätet. Trots att vi ingen ungdom är längre.

Jag tror inte hon kommer kontakta mig för intervju, vet inte om jag har lust att gå heller eller ska jag gå bara som en kul grej och träffa henne.

Om du inte vill jobba där, behöver du väl inte jobba där? Vad fan är problemet?

Råkade skicka fula bilden? Så du vill alltså imponera och bli ihop med henne igen. Varför skriver du inte det då?

Vet inte ens om du vill träffa henne? Det handlade väl om ett jobb, inte en dejt?

Varför ska du ångra något, när du bara kan ignorera fortsatt kontakt ifall de skulle söka dig?
Citera
2024-12-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Om du inte vill jobba där, behöver du väl inte jobba där? Vad fan är problemet?

Råkade skicka fula bilden? Så du vill alltså imponera och bli ihop med henne igen. Varför skriver du inte det då?

Vet inte ens om du vill träffa henne? Det handlade väl om ett jobb, inte en dejt?

Varför ska du ångra något, när du bara kan ignorera fortsatt kontakt ifall de skulle söka dig?

haha, förstår att du tror detta. Nej, jag ska inte försöka bli ihop med henne, absolut inte. Hon har varit gift med sin kille i 100år typ. Fast det hade inte skadat att skicka en snygg bild, nu lär hon ju tänka fan jag gjorde rätt att dumpa den fula jäveln.
Sen så skulle jag inte söka jobb hos henne inte denna gång.

Jag är rätt säker på att hon inte hör av sig ändå men nu när jag tänker på det så kanske jag ska ta och gå på intervjuen ifall hon hör av sig.

Men du svara aldrig på frågan, vad hade du gjort?
Citera
2024-12-12, 16:04
Medlem
negrofobens avatar
Om jobbet verkar rätt för dig så varför inte?
Citera
2024-12-12, 16:36
Medlem
kristofferGs avatar
Vad är det för jobb, samt, vad har ditt ex för position på sagda jobb?
Citera
2024-12-12, 17:29
Medlem
Citat:

Man jobbar inte med sitt ex.
Citera
2024-12-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vad är det för jobb, samt, vad har ditt ex för position på sagda jobb?

Tänker inte outa mig allt för mycket men hon är chef på den avdelningen jag söker på.
Citera
2024-12-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Man jobbar inte med sitt ex.

Jag tror inte jag har några problem med det, det var så pass länge sen vi var tillsammans när vi var unga. Jag fundera mest ifall om hon har problem med det. Det lär ju märkas om jag får komma på intervju eller inte om hon har problem med det.
Citera
2024-12-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Om jobbet verkar rätt för dig så varför inte?

Ger dom mig rätt lön så, har jag inga problem med det. Svårt och säga nu men jag ser inte varför jag skulle ha några problem med det. Lite weird hade nog varit till en början men sen hade det nog rullat på. Hennes man kanske inte skulle gilla det. Vad vet jag.
Citera
2024-12-12, 18:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ger dom mig rätt lön så, har jag inga problem med det. Svårt och säga nu men jag ser inte varför jag skulle ha några problem med det. Lite weird hade nog varit till en början men sen hade det nog rullat på. Hennes man kanske inte skulle gilla det. Vad vet jag.
Ok det verkar som du aldrig släppt taget om henne trots att (100 år) gått.

Ja ungdomsföräskelser slutar alldrig. Men vad fan?
Varför skulle hennes man ha synpunkter på att du söker jobb där hans fru jobbar? Och hur skulle han få veta det?
Har hon tidigare varit otrogen med dig?
Man får lite obehagliga vibbar på dina inlägg...
Citera
2024-12-12, 22:26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
2024-12-13, 00:25
Medlem
Citat:
Jag tror inte jag har några problem med det, det var så pass länge sen vi var tillsammans när vi var unga. Jag fundera mest ifall om hon har problem med det. Det lär ju märkas om jag får komma på intervju eller inte om hon har problem med det.

Så du menar att enda möjligheten för dig att bli nekad till intervju är att hon har problem med att du är hennes ex?
Det är alltså helt otänkbart i din värld att det finns andra sökanden som har större meriter eller passar bättre till tjänsten du sökt?
Hur narcissistisk kan man egentligen vara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in