Citat:
Ursprungligen postat av
Kirunabengt
Det r mycket gnll angende elpriset nu.
r det verkligen statens ansvar att ge de som inte har fastelpris utan har gamblat med rrligt elpris elstd?
Har man en anstrngd ekonomi s kanske man skulle ha byggt bort sin direktverkande eluppvrmning frra gngen som priserna var hga, eller flytta dit man har rd att bo.
Ska staten hoppa in och hjlpa folk som tar dliga beslut?
Jag har sjlv lst elpriset p 66 re/kwh, det kunde alla ha gjort i somras om de var oroliga.
Ska jag f bidrag till sommaren fr att jag betalar mer n de som har rrligt pris de dagarna som det blser p vindkraftverken?
Vilket elomrde bor du i om du lste till 66 re per/Kwh? Skulle gissa p elomrde 4 fr nr jag kollade i somras s var det inga 66 re i mitt elomrde. S alla kan inte binda till det priser som du fick.
Hller med dig om att var och en har ansvar ver sitt eget genom att se ver elpriset, alternativa uppvrmning till huset eller att flytta om man inte har rd att betala elrkningen.
Sjlv har jag rrligt el men har inte hga elrkningar d jag har alternativ uppvrming p huset.
Vintern d vissa hade uppt 20 k i elrkning s hade jag 1600 kr som mest den vintern fast jag hade rrligt elavtal.