2025-01-01, 18:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför omfattas inte användaren Palmekiller av de nya riktlinjerna? Han är fortfarande avstängd 6 månader.

Det lär ju handla om denna del av admins trådstart: "Det går fortfarande att bli avstängd i sex månader. Men detta är endast aktuellt för användare som uppenbart ignorerar reglerna, och som inte visar några som helst tecken på självkritik."

Det är ju inte så att sex månaders avstängning helt försvunnit.
Citera
2025-01-01, 18:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det lär ju handla om denna del av admins trådstart: "Det går fortfarande att bli avstängd i sex månader. Men detta är endast aktuellt för användare som uppenbart ignorerar reglerna, och som inte visar några som helst tecken på självkritik."

Det är ju inte så att sex månaders avstängning helt försvunnit.

Nej visst, men när användare som micro113 får sin avstängning reducerad till en månad trots att hon har en mycket längre historik av avstängningar, varav flera i 6 månader anser jag att det borde gälla alla (möjligtvis med undantag från de som har brutit mot 1.07).
Citera
2025-01-01, 22:54
Medlem
Venators avatar
Citat:
Varför omfattas inte användaren Palmekiller av de nya riktlinjerna? Han är fortfarande avstängd 6 månader.

Det finns ju fler än Palmekiller men jag gissar att det kan bero på att de brutit mot 1.07 under avstängningen och alltså använt smurfkonton/trollkonton.
Citera
2025-01-14, 20:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Bra förändring. Någon form av information om vilka poster det är som gör att man blir avstängd hade också varit önskvärt.
Citera
2025-01-14, 21:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Bra förändring. Någon form av information om vilka poster det är som gör att man blir avstängd hade också varit önskvärt.

Alla 1.x-regelbrott kan göra att man blir avstängd, men annars är det för Ohörsamhet, att man har samlat på sig för många varningar under en kortare tid.
Citera
2025-01-14, 21:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Alla 1.x-regelbrott kan göra att man blir avstängd, men annars är det för Ohörsamhet, att man har samlat på sig för många varningar under en kortare tid.

Jo. När man blir varnad för ett inlägg så kan man åtminstone bemöta det. Ohörsamhet föregås ju av något inlägg som de bedömer som ot/trams, men det framgår inte vad. Är min uppfattning. Det sista/senaste i sammanhanget alltså.
Citera
2025-01-14, 21:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jo. När man blir varnad för ett inlägg så kan man åtminstone bemöta det. Ohörsamhet föregås ju av något inlägg som de bedömer som ot/trams, men det framgår inte vad. Är min uppfattning. Det sista/senaste i sammanhanget alltså.

Nej. Ohörsamhet är inte ett specifikt inlägg utan det sker när man har fått kanske 5-6 varningar. Dvs, det är varningar som läggs på hög.
Citera
2025-01-14, 22:22
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Nej. Ohörsamhet är inte ett specifikt inlägg utan det sker när man har fått kanske 5-6 varningar. Dvs, det är varningar som läggs på hög.

Jojo men sista varningen, som får glaset att rinna över, får man ingen förklaring till. I annat fall dröjde det flera veckor mellan min sista varning och själva avstängningen.
Citera
2025-01-14, 22:32
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jojo men sista varningen, som får glaset att rinna över, får man ingen förklaring till. I annat fall dröjde det flera veckor mellan min sista varning och själva avstängningen.

Du får en förklaring till alla varningar. Sedan kan det ta olika lång tid hur länge det dröjer innan du blir avstängd då moderatorerna röstar om alla avstängningar. Jag var med om det själv en gång och fick då förklaringen från moderatorn att det inte upptäcktes att jag var aktuell för ohörsamhet förrän ett bra tag efter att jag fick den senaste varningen.
Citera
2025-01-14, 22:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Du får en förklaring till alla varningar. Sedan kan det ta olika lång tid hur länge det dröjer innan du blir avstängd då moderatorerna röstar om alla avstängningar. Jag var med om det själv en gång och fick då förklaringen från moderatorn att det inte upptäcktes att jag var aktuell för ohörsamhet förrän ett bra tag efter att jag fick den senaste varningen.

Ok, det är möjligt att det var förklaringen i mitt fall också då.
Citera
2025-01-18, 23:35
Medlem
eltonkebabs avatar
Ni borde göra tvärt om, om du blir avstängd 3 gånger på ett år så är du permanent avstängd. Uppenbart att användaren inte kan sköta sig i sådana fall.
Citera
2025-01-19, 08:32
Medlem
FunAndGamess avatar
Hur blir det med typerna som var avstängda i ett halvår när regeln ändrades? Reduceras deras avstängningar till en månad (och således avverkade avstängningar om det gått mer än en månad sen de stängdes av) eller är det fortfarande ett halvår som gäller för de som var olydiga innan regeländringen?

Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Ni borde göra tvärt om, om du blir avstängd 3 gånger på ett år så är du permanent avstängd. Uppenbart att användaren inte kan sköta sig i sådana fall.

Äh. Har man inte upplevt ett visst mått av hetsighet, dålig stämning, "näthat" och dylikt bögeri har man inte upplevt internet i dess fulla glans. Bättre att det spårar ur och blir stolligt ibland än att alla "sköter sig". Dessutom är Flashbacks moderatorer mongon. Att nån ska bli avstängd i ett halvår för att i ett ögonblick av hetsighet inte ha hörsammat nån debil moderatortönts imbecilla nonsens är helt befängt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in