Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Har varit i Berlin och knullat snder brudarna dr tidigare funderar p om Tyskland vore rtt land att flytta till permanent? Tyskar r artiga, uppfostrade och trevliga ven om du inte r tysk. Dom gr fina bilar. Det r inte ett brott att tnda en spliff och psykologi som r mer min id som Carl Jung existerar samt dom r en nation fr bilar och jag lskar deras bilar terigen skulle kunna gra karrir inom yrket.
Vore Tyskland ett land att flytta till permanent?
Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Har nmnt fler skl men det skadar inte detta angende bilar. Hatar bedragarna inom svensk service dom stora aktrerna dom fifflar folk bara byta motorolja kan g p ver 2k numera det r rent bedrgeri. Dom spelar p att dom flesta inte kan ngot om bilar. Omjligt i Tyskland.
Vet inte vilken vrld du lever i, men med tanke p din naiva trdstart och enbart erfarenhet av Tyskland som turist, s har jag en knsla av att du inte har s stor kunskap om alla kostnader och regler som gller i Tyskland.
Du ska ha tv saker i huvudet samtidigt.
1, ja Tyskland r ett bra land att flytta till, och lnerna har kat enormt de senaste ren, en Underskterska/Pflegefachassistent som jag sjlv , har en snittln p ca 400.000 kronor brutto om ret.
Mer om du jobbar kvll, natt.
2, men allt r dyrt, betydligt dyrare n du tror.
Bensinen r dyrare n i Sverige, cigaretter r dyrare n i Sverige, bilfrskring r dyrare n i Sverige.
Mat och dyl. r nstan lika dyrt. Bilservice etc r ven det lika dyrt som i Sverige.
Svrt att hitta en prisvrd hyreslgenhet ocks , hyrorna r mycket hga, oftast hgre n i Sverige, nebenkosten /el etc tillkommer ocks.