2024-12-12, 00:00
Medlem
Congelados avatar
Har varit i Berlin och knullat snder brudarna dr tidigare funderar p om Tyskland vore rtt land att flytta till permanent? Tyskar r artiga, uppfostrade och trevliga ven om du inte r tysk. Dom gr fina bilar. Det r inte ett brott att tnda en spliff och psykologi som r mer min id som Carl Jung existerar samt dom r en nation fr bilar och jag lskar deras bilar terigen skulle kunna gra karrir inom yrket.

Vore Tyskland ett land att flytta till permanent?
Senast redigerad av Congelado 2024-12-12 kl. 00:02.
Citera
2024-12-12, 00:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Har varit i Berlin och knullat snder brudarna dr tidigare funderar p om Tyskland vore rtt land att flytta till permanent? Tyskar r artiga, uppfostrade och trevliga ven om du inte r tysk. Dom gr fina bilar. Det r inte ett brott att tnda en spliff och psykologi som r mer min id som Carl Jung existerar samt dom r en nation fr bilar och jag lskar deras bilar terigen skulle kunna gra karrir inom yrket.

S du vill bli bilnasare i Tyskland. Hur bra r din tyska?
Eller siktar du p Formel 1?
Citera
2024-12-12, 08:13
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
S du vill bli bilnasare i Tyskland. Hur bra r din tyska?
Eller siktar du p Formel 1?
Klarar mig p engelska. Siktar p att inte bli blst prismssigt nr jag servar min bil som i Sverige om man inte skter det sjlv.
Citera
2024-12-12, 08:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Fr att trden skall f vara kvar s skall fokus vara p saker med koppling till reseforumet.

Breddade rubriken d trdstarten lyfte fram flera olika skl till varfr en flytt till Tyskland kan vara av intresse.

/Moderator
Senast redigerad av Sun Ruler 2024-12-12 kl. 08:56.
Citera
2024-12-12, 09:50
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Klarar mig p engelska. Siktar p att inte bli blst prismssigt nr jag servar min bil som i Sverige om man inte skter det sjlv.

S du vill flytta till Tyskland fr att f billigare verkstadsbesk? Har aldrig tidigare hrt/lst om det incitamentet fr att emigrera.
Citera
2024-12-12, 10:09
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
S du vill flytta till Tyskland fr att f billigare verkstadsbesk? Har aldrig tidigare hrt/lst om det incitamentet fr att emigrera.
Har nmnt fler skl men det skadar inte detta angende bilar. Hatar bedragarna inom svensk service dom stora aktrerna dom fifflar folk bara byta motorolja kan g p ver 2k numera det r rent bedrgeri. Dom spelar p att dom flesta inte kan ngot om bilar. Omjligt i Tyskland.
Citera
2024-12-12, 10:12
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Som ngon som bott hr i dryga fem r, s kan jag sga att ven om du kanske klarar dig med engelska i Berlin, s gller det inte i resten av landet utanfr stderna.

Fr att bli varmt mottagen hr, behver du lra dig sprket, srskilt utanfr de strre stderna och framfr allt i det forna sttyskland.
Citera
2024-12-12, 16:53
Medlem
BAB7s avatar
Citat:

Citat:
Har nmnt fler skl men det skadar inte detta angende bilar. Hatar bedragarna inom svensk service dom stora aktrerna dom fifflar folk bara byta motorolja kan g p ver 2k numera det r rent bedrgeri. Dom spelar p att dom flesta inte kan ngot om bilar. Omjligt i Tyskland.
Vet inte vilken vrld du lever i, men med tanke p din naiva trdstart och enbart erfarenhet av Tyskland som turist, s har jag en knsla av att du inte har s stor kunskap om alla kostnader och regler som gller i Tyskland.

Du ska ha tv saker i huvudet samtidigt.
1, ja Tyskland r ett bra land att flytta till, och lnerna har kat enormt de senaste ren, en Underskterska/Pflegefachassistent som jag sjlv , har en snittln p ca 400.000 kronor brutto om ret.
Mer om du jobbar kvll, natt.
2, men allt r dyrt, betydligt dyrare n du tror.
Bensinen r dyrare n i Sverige, cigaretter r dyrare n i Sverige, bilfrskring r dyrare n i Sverige.
Mat och dyl. r nstan lika dyrt. Bilservice etc r ven det lika dyrt som i Sverige.
Svrt att hitta en prisvrd hyreslgenhet ocks , hyrorna r mycket hga, oftast hgre n i Sverige, nebenkosten /el etc tillkommer ocks.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3646455

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in