2024-12-11, 20:49
Medlem
Jag har upptäckt att jag har typ ett extra hål mella skinkorna, halvägs mellan anus och ryggslut. Det gör inte ont och kommer ingen vätska ifrån det. Sökte lite och hittade refenser på fistlar och bölder. pilonidalcysta?

Ska jag göra något åt detta?
Senast redigerad av blork 2024-12-11 kl. 20:52.
Citera
2024-12-11, 21:04
Medlem
deadfisheyess avatar
99 att det är pilonidalcysta men omöjligt att avgöra utan bild.
Citera
2024-12-11, 22:46
Avstängd
Jag känner en kille som hade ett hål där du beskriver, tydligen hade hår växt in där och samlat sig, dra illa kvickt till läkaren.
Citera
2024-12-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blork
Jag har upptäckt att jag har typ ett extra hål mella skinkorna, halvägs mellan anus och ryggslut. Det gör inte ont och kommer ingen vätska ifrån det. Sökte lite och hittade refenser på fistlar och bölder. pilonidalcysta?

Detta är ingen medicinsk rekommendation, och jag är inte läkare, men i ditt ställe skulle jag ha svårt att avstå från att probera "hålet" ifråga en smula, med tandpetare, grillpinne eller virknål! Framför allt vore det intressant att mäta dess djup och vidd, och se om någon vätska eller annat funnes i dess inre!

Hur plötsligt dök det upp? Och kände du något innan det, hux flux fanns där?
Citera
2024-12-11, 23:22
Har legat med en tjej som hade samma. Det var som att det fanns två rövhål ovanpå varandra. Antar att det handlar om en genetisk fluke bara - säkert totalt ofarligt och harmlöst.
Citera
2024-12-12, 00:59
Medlem
Nle201s avatar
Troligen en pilonidalcysta, jag uppmanar dig att gå och undersöka det, det kan annars om bortskjutet bli jävligt illa
Citera
2024-12-12, 03:12
Medlem
Jag har också ett hål mellan skinkorna. Väldigt obehagligt.
Citera
2024-12-12, 10:49
Medlem
Murtaughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blork

Svar nej, du har frågat på FB, här får man alltid rätt svar och kan därmed undvika en läkare!
Citera
2024-12-12, 15:52
Medlem
Kolla upp! Om det är en pilonidalcysta så är det bra att göra något så snabbt som möjligt. Känner en släkting som var tvungen att göra flera operationer. Eftersom det är en ganska svår plats för läkande sår så lämnas såret ibland öppet vilket kan vara ett litet helvete. Du vill inte heller få in en infektion i "hålet" - det kan bli jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in