2025-03-23, 16:48
Bannlyst
Mina senaste projekt: Lego är kul, finns blommor man kan bygga, Pärlplattor, göra örhängen, virka, brodera. Brukar göra lite typ påskpyssel och så också.

Tjejer har väl annars sociala intressen, men för mig är det tvärtom. Har intressen jag vill hålla på med själv hellre än att fika eller umgås med andra. Det ger mig mer att hålla på med saker själv.

Brukar göra armband med bokstäver också, skriver typ lite roliga budskap t ex FUCK YOU.
Senast redigerad av Flaskback-katten 2025-03-23 kl. 16:56.
Citera
2025-03-24, 10:53
Medlem
Tjejer har färre hobbys än män utan tvekan. Med det sagt så har de fått fler hobbys senaste åren men följer ofta det som är trendigt. Senaste åren har det varit palettblad, virkning och nu verkar höns vara lite trendigt bland dem som har plats. Lägg till att LEGO börjat göra annat än produkter för barn så ser man att företag försöker hitta ingångar till att locka kvinnliga hobbyister. Till och med fler dator- och TV-spel anpassas för kvinnor numera.

Med det sagt så är det såklart svårare att hitta hobbys för kvinnor då de är mer sociala än män som istället är mer objektorienterade.
Citera
2025-05-18, 08:46
Medlem
Tror det har mycket med om man är en död fisk eller inte. De flesta är döda fiskar och lever inte tyvärr.
Att våga gå sin egen väg i livet och ta egna beslut kräver mycket mer av en person än att bara kolla på andra och göra likadant.

Så mitt tips är att aldrig gå den enkla vägen utan gör det som du själv känner för. Då blir du lycklig av det du gör. Svårt att fatta om man är en död fisk...
Senast redigerad av JohnWicks 2025-05-18 kl. 08:49.
Citera
2025-05-18, 10:53
Medlem
Att ha en hobby eller ett intresse man brinner för är något många kollar ned på.
Har pratat med flera som inte har något intresse och när man berättar att man själv samlar på något eller har ett brinnande intresse för en sak så får man bara motfrågor som, Varför lägger du tid på det? Vad ska du göra med allt? osv.

Tror hobby/samlarintresse fastnar hos dom som vill ha lite egentid. Eller helt enkelt trivs att pyssla själva.
Sen är det inte helt ensamt så klart då man pratar med andra som har samma intresse.

Men Lego till exempel är ju inte nått man samlas i grupper med vänner och bygger samma set.
Det pysslar man med hemma ensam oftast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in