2024-12-11, 18:48
Medlem
Sedan i somras dyker en hotfull man upp då och då i Mariefred och skrämmer, hotar och ofredar de boende. Det finns inte så jättemycket skrivet om detta, men Strängnäs tidning har (en låst) artikel: https://www.strengnastidning.se/nyhe...ering/lz44p4pr

På de lokala Facebookgrupperna finns bland annat dessa kommentarer:

Han cyklade även o skrek massa olämpliga saker i stan åt olika människor tidigare på dagen

Jag och min mamma blev påhoppadeoch tillrättavisade av en man för ett tag sen, låter som honom....
Riktigt dåliga kommentarer och fula hotfulla ord

En annan person berättade hur mannen trängt sig in på ett möte och varit aggressiv och hotfull.

Signalementen är inte jättetydliga, men tydligen är han inte direkt lång, håret rakat på ena sidan av huvudet och har ibland egenhändigt målade ansiktstatueringar(!). Ej av utländskt ursprung. Uppskattningsvis omkring 30 år.

Mariefred är ju annars en väldigt lugn liten stad så detta sticker ut. Någon som känner till mer eller till och med vet vad detta är för en filur?

Jag bor inte där själv så jag vet bara vad som har skrivits.
Senast redigerad av Sonny00 2024-12-11 kl. 18:52.
Citera
2024-12-11, 19:01
Medlem
Trakessons avatar
Vilka brott har han gjort sig skyldig till?
Citera
2024-12-11, 19:05
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Det låter verkligen skrämmande med en person som beter sig hotfullt och ofredar boende.

Det är bra att lokala medier rapporterar om det, även om artikeln är låst. Kanske kan du kontakta Strängnäs tidning för mer information eller tipsa dem om ytterligare händelser.

Att dela information på lokala Facebookgrupper är också ett bra sätt att sprida medvetenhet och se om andra har upplevt liknande saker. Hoppas många rapporter görs till polisen. Ju fler rapporter som görs, desto större chans är det att polisen prioriterar ärendet.
Citera
2024-12-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Vilka brott har han gjort sig skyldig till?

Troligen olaga hot och ofredande.
Citera
2024-12-11, 19:11
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Troligen olaga hot och ofredande.
Troligen? Jag antar att han just nu utreds av polisen annars förstår jag inte varför du lagt tråden i ABOK. Jag tycker det låter som vanligt byskvaller.
Citera
2024-12-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Troligen?

Ja, jag är kontorsvaktmästare, inte jurist.
Citera
2024-12-15, 10:03
Medlem
Från en lokal Facebookgrupp:

”Varning för en mycket aggressiv ung man i 30 års åldern som helt plötsligt dök upp på ett möte på IOGT lokalen. Efter att han bar sig för jävligt åt, körde vi ut honom varpå han blev enormt aggressiv. Gapade och slog på dörrarna. Obehagligt minst sagt!”

Finns det inga Mariefredsbor här som vet något mer om denna man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in