2024-12-11, 18:33
Medlem
Zeusys avatar
Det r inget som jag slutat kpa helt, men jag r prismedveten. Tnkte jag kpa paprika och den r hutlst dyr, s tar jag ngon mer prisvrd grnsak i stllet. Andra grejer kper jag numera enbart nr de r p erbjudande, s det blir mer sllan n tidigare.

Ni d?
Citera
2024-12-11, 18:37
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Det r inget som jag slutat kpa helt, men jag r prismedveten. Tnkte jag kpa paprika och den r hutlst dyr, s tar jag ngon mer prisvrd grnsak i stllet. Andra grejer kper jag numera enbart nr de r p erbjudande, s det blir mer sllan n tidigare.

Ni d?

Apple-produkter (iPhone, iPad, Mac & AirPods). De gamla jag har frn 2021 hller fortsatt bra och med tanke p att Apple-produkter r 33% dyrare i Sverige jmfrt med USA fr tillfllet p.g.a. den svaga kronan r det en dlig affr att uppgradera nu. Normalt stt brukar prisskillnaden ligga nrmare 25%.
Citera
2024-12-11, 18:44
Jordgubbar

Och lgktt
Citera
2024-12-11, 18:50
Medlem
MyJustices avatar
Jull ,halvfabrikat,ost, vitt brd tex
Citera
2024-12-11, 19:09
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy

Ni d?

Jag har slutat kpa guld, d priset r p tok fr hgt fr att det ska vara kul.

Annars ligger vi ven lite lgt med meloner s hr rs d de r dyra och smakar dligt s hr rs..
Citera
2024-12-11, 19:13
Medlem
Frukt, Ramlsa, ntktt, fisk.
Citera
2024-12-11, 19:14
Medlem
Olivolja
Citera
2024-12-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Jag har slutat kpa guld, d priset r p tok fr hgt fr att det ska vara kul.

Annars ligger vi ven lite lgt med meloner s hr rs d de r dyra och smakar dligt s hr rs..

Sjlv har jag slutat kpa rtt guld.

Nrmare 50 kr/kilo fr tomater!?!?
Under 20 annars fr det vara.
Citera
2024-12-11, 19:15
Avstngd
Restaurangmat - verkar vara kartell ink kartell p alla drycker srskilt alkoholfria
Citera
2024-12-11, 19:16
Medlem
zombie-nations avatar
Tar det billigaste brdet och osten. Ktt gr bort. Potatis bara ibland. Skiter mycket i en av mina mediciner fr den gr inte p hgkostnad. Djuren har ftt billigare mat. Vill ha lite varma klder men det gr bort. Har gammalt som jag kan ha. Skulle behva vinterskor men inte en challe. Inga rekreationsdroger. Vldigt lite alkohol.
Citera
2024-12-11, 19:42
Medlem
Jag har bara slutat kpa ett ftal varor, nmligen sdana som jag anser har gtt upp i pris p ett ohemult vis, exempelvis gravad lax, torsk och hallonkrm av bra kvalitet.

Dessutom genomsker jag konferensrummen p jobbet nnu mer noggrant n tidigare. Dr kan jag ofta lgga beslag p verblivna rk- och laxmackor. Dessa ter jag till middag.
Citera
2024-12-11, 19:44
Avstngd
eatmypoos avatar
Toapapper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in