2024-12-11, 17:31
Medlem
Är det bara jag eller kör dessa jävla buss chaufförer som bara galningar. Händer jäkligt ofta att det kommer en så sitter det nån jävel i och lyssnar på skithög typ arabmusik också hinner man inte ens sätta sig i bussen så har du vrrooomat iväg. Dom kör så här på småvägar i byar där det ska vara lugnt och skönt. Helt jävla otroligt hur bussbolagen anställer såna här jävla galningar. Dom flesta är inte ens svenska heller. Även om det var en gång som en svensk skrev typ fuck you till en annan bil tvärs över gatan mitt i en korsning. Han bara ställde bussen där och räckte finger. Detta kan inte fortgå!!
Citera
2024-12-11, 17:38
Medlem
Gick på ett övergångsställe igår, var bra avstånd för att bussen skulle sakta ner tyckte jag, men det var en halvmeter mellan mig och bussen när den swishade förbi, jag var inte ens uppe på trottoaren. Bussen saktade inte ens ner.
Ja, det är svinapor som kör buss nuförtiden.
Citera
2024-12-11, 17:42
Medlem
kl4sseKocks avatar
Har också märkt av det de kommer i 200 blås i kurvorna och är nästan uppe på två hjul, tror de äger vägen
Citera
2024-12-11, 17:45
Medlem
Ganska ny här på flashback förresten, fan skönt asså om man hade sagt så här nånstans annars var som helst så hade det inte dröjt länge innan nåt svin apa-fan anmälde en för tex "rasism"
Citera
2024-12-12, 13:52
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Gick på ett övergångsställe igår, var bra avstånd för att bussen skulle sakta ner tyckte jag, men det var en halvmeter mellan mig och bussen när den swishade förbi, jag var inte ens uppe på trottoaren. Bussen saktade inte ens ner.
Ja, det är svinapor som kör buss nuförtiden.
Inkvotering... en del har inte ens tillräckligt bra syn för att läsa bussbiljetter längre.

Men också finns tidspressaspekten, busschaffisar har ju alltid dragit på lite extra om de är sena för att hålla tiderna.

Vintertid är det dock mycket viktigare att strunta i detta och tuffa på i ett rimligt tempo..

Efter senaste gången jag åkte till & från stan med buss, vilket var länge sen och hade inte åkt med buss (SL) på länge är jag förvånad att inte olyckor är vanligare... (Men det kanske det är.)
Senast redigerad av Room531 2024-12-12 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in