• 1
  • 2
2024-12-11, 15:47
Kriminalvårdens fotbojor är made in Israel, ett land som under årtionden förfinat sin övervakningsteknologi för att upprätthålla kontrollen över palestinierna.

– Det sänder obehagliga signaler. Även innan tyckte jag att bojkott av israeliska produkter var rimligt, men nu med allt som sker, vad fan håller de på med?, säger en anonym frivårdsinspektör till Proletären.
Citera
2024-12-11, 15:53
Medlem
AppleIntelligences avatar
Låter toppen. Är det sprängdeg i dom som i personsökarna?
Citera
2024-12-11, 16:06
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanComputer
Kriminalvårdens fotbojor är made in Israel, ett land som under årtionden förfinat sin övervakningsteknologi för att upprätthålla kontrollen över palestinierna.

– Det sänder obehagliga signaler. Även innan tyckte jag att bojkott av israeliska produkter var rimligt, men nu med allt som sker, vad fan håller de på med?, säger en anonym frivårdsinspektör till Proletären.
Jag skulle ju själv inte välja att släppa in ett israeliskt företag, vem vet hur mycket information som de släpper vidare till israeliska staten. Israel har återkommande genomfört internationell terrorism, att då ge dem tillgång till svensk fångvård känns ytterst riskabelt.
Citera
2024-12-11, 16:07
Avstängd
Bra, hoppas araberna som bär dem lider extra mycket. Med lite tur sprängs benen av på de som förtjänardet
Citera
2024-12-11, 16:08
Medlem
che3s avatar
Israel gör väldigt bra produkter inom larm och övervakning, så hos dem kan vi köpa bra produkter.
De borde ha en fotboja som exploderade när bäraren överskrider gränsen där han/hon får vistas, så personen sedan får hoppa på ett ben, eller kanske kunde man montera den på halsen,
Citera
2024-12-11, 16:16
Tillägg: Sverige köper in fotbojor av märket Puretrack från det israeliska övervakningsföretaget Supercom, som bland annat haft den israeliska staten som kund.
Citera
2024-12-11, 16:17
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Proletären?

Det låter kanske som källan är lite partisk.
Citera
2024-12-11, 16:18
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Låter toppen. Är det sprängdeg i dom som i personsökarna?

Det hoppas jag innerligt! Beep Beep...
Citera
2024-12-11, 16:18
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Proletären?

Det låter kanske som källan är lite partisk.
Puretrack från det israeliska Supercom
Citera
2024-12-11, 16:19
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Puretrack från det israeliska Supercom

Vad har det med Proletären att göra?
Citera
2024-12-11, 16:28
Medlem
Förstår inte problemet. Det är väl bra att man valt en produkt som uppfyller det krav man har ställt.

Bojkott av produkter har aldrig lett till något bra förutom för den enskilde som kanske känner sig duktig.
Citera
2024-12-11, 16:43
Medlem
Citat:

Det är bara att konstatera, många flashbackare klarar helt enkelt inte av att länka till relevanta källor eller artiklar i sina trådstartar.
Hur vore det om man lärde sig sluta slarva och vara ORDENTLIG i stället ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in