• 1
  • 2
2024-12-11, 14:00
Medlem
Jag har haft elvanse 40mg i nästan ett år nu, måste bara fråga.. är det nån annan som kan kräkas av elvanse?? Det händer sällan men mer ofta nu. Kan gå en hel dag när jag bokstavligen sväljer min spya för att sedan på kvällen kräkas galla eller ja magsyra. Någon annan som varit med om liknade?
Citera
2024-12-11, 14:08
Medlem
DieselnDusts avatar
Nope. Enbart huvudvärk första veckan.

Edit: Äter du något under dagen?
Senast redigerad av DieselnDust 2024-12-11 kl. 14:11.
Citera
2024-12-11, 14:33
Medlem
Ja på lite morgonen och kanske något litet vid lunch. Dricker som vanligt och sen vid typ 20/21 så kräks jag, utan magsmärtor det är bara att jag får kväljningar och mår så fruktansvärt illa..
Citera
2024-12-11, 15:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2024-12-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felicia1122
Jag har haft elvanse 40mg i nästan ett år nu, måste bara fråga.. är det nån annan som kan kräkas av elvanse?? Det händer sällan men mer ofta nu. Kan gå en hel dag när jag bokstavligen sväljer min spya för att sedan på kvällen kräkas galla eller ja magsyra. Någon annan som varit med om liknade?

Jag kaskadspyr om jag tar > 70 mg och dricker lite vatten. Har 70 på recept!
Citera
2024-12-11, 15:23
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ja på lite morgonen och kanske något litet vid lunch. Dricker som vanligt och sen vid typ 20/21 så kräks jag, utan magsmärtor det är bara att jag får kväljningar och mår så fruktansvärt illa..

Du äter för lite
Citera
2024-12-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Du äter för lite

Idag så åt jag ändå hyfsat, som jag brukar göra men jag kräktes vid 16 och fortsatte kräkas 5-6 ggr till 20 ish.. endast galla för jag inte käkat nått sen lunch men så fort jag drack något så kom det upp efter 5-10 minuter.
Citera
2024-12-12, 01:18
Medlem
Jaggermeisters avatar
Vissa är känsliga mot amfetaminer. Jag får oxå ganska ihållande illamående av Elvanse. Ganska milt, men ändå på en irriterande nivå. Aldrig spytt dock.
Citera
2024-12-12, 02:57
Medlem
Citat:
Idag så åt jag ändå hyfsat, som jag brukar göra men jag kräktes vid 16 och fortsatte kräkas 5-6 ggr till 20 ish.. endast galla för jag inte käkat nått sen lunch men så fort jag drack något så kom det upp efter 5-10 minuter.
Prova att byta medicin. Så där illa ska man inte må. Prova något mera snabbverkande typ Attentin. Den går snabbare ut i blodet och det kanske påverkar ditt mående.
Citera
2024-12-12, 03:21
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:

https://www.fass.se/LIF/product?user...7#side-effects

Är det inte bara att läsa fass?

Citat:
Biverkningar: Kräkningar: Vanliga
Citera
2024-12-12, 04:04
Medlem
VinkelSleeps avatar
Nej, det har aldrig hänt mig. Däremot kan jag få huvudvärk och bli stel i leder om jag inte dricker ordentligt.
Citera
2024-12-12, 04:11
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:

Jag tar Elvanse (vanligen 30 eller 40 mg) någon enstaka gång när jag vill vara vaken och alert precis hela dagen. Efter ungefär 13 timmar, när den mesta effekten har ebbat ut, brukar jag känna ett lätt illamående men inget behov av att kräkas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in