2024-12-11, 11:42
Medlem
Ev. fel forum(?)

Vill kunna gå ut på danshak & kunna bjuda upp nå'n höna på klassiskt vis, vanlig pardans, dansband, foxtrot & likn. Vill kunna föra. Kan nå'n rekommendera en vettig danskurs där man som singel (man) kan lära sig detta?

Varför? Tjaa, varför dansar tranorna på våren? Vad är DE ute efter, månne... hmmm

😎
Citera
2024-12-11, 11:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easydor
Ev. fel forum(?)

Vill kunna gå ut på danshak & kunna bjuda upp nå'n höna på klassiskt vis, vanlig pardans, dansband, foxtrot & likn. Vill kunna föra. Kan nå'n rekommendera en vettig danskurs där man som singel (man) kan lära sig detta?

Varför? Tjaa, varför dansar tranorna på våren? Vad är DE ute efter, månne... hmmm

😎

Finns väl mängder med danskurser i alla städer och även om det säkert är mest par på dessa så är män alltid en bristvara på dessa.
Är man en normal man så är det ett ypperligt ställe att träffa galanta damer under ordnade förhållanden.

Googla på danskurs i din ort så kommer du säkert hitta något. Medborgarskolan tror jag brukar kunna hålla i detta också eller lokala dansstudios. Bugg är alltid bra att kunna också då det dessutom är väldigt roligt.

Lycka till på dansgolvet.
Citera
2024-12-11, 13:16
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ev. fel forum(?)

😎

På danssportförbundet kan du hitta lämpliga klubbar med kurser.

https://www.danssport.se/
Citera
2024-12-11, 13:29
Medlem
vanlig pardans, dansband, foxtrot & likn. Vill kunna föra.

Alltså nybörjarkurs, kan inte stegen, kan inte dansa, "vanlig" dans, ålandsbåt, inget avancerat.
Citera
2024-12-11, 20:48
Medlem
Citat:
vanlig pardans, dansband, foxtrot & likn. Vill kunna föra.

Alltså nybörjarkurs, kan inte stegen, kan inte dansa, "vanlig" dans, ålandsbåt, inget avancerat.

De flesta av danssportförbundets föreningar har grundkurser. Behöver inte alls vara avancerat utan är ofta ett väldigt roligt och lättsamt steg in i dansens värld.

Var bor du? Säg en stad så kan jag droppa ett förslag på förening.
Citera
2024-12-11, 23:58
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ev. fel forum(?)

😎
Du börjar med att städa i skitrummet och sedan tar du dig uppåt och ju mer du lär dig så får tillbaka det som du gett i form av "upplevelser" roliga misstag och allt vad det innebär. Fjärt, svett och tårar kommer det ta tills du når din yttersta glans. Du är bäst.

Man känner sig rätt nere och dålig i början tills man börjar få ett hum och skapar ett eget självförtroende över det man kan i dansen och sedan går det vidare uppåt därifrån. Det är svårt i början och blir sedan skitkul. Jag rekommenderar att dansa med en kille någon gång så kommer du få förståelse över den känslan kvinnor får som du och jag inte får genom att vara den som leder. Det är skitkul. Det kommer ju dock se lite roligt ut men det får du stå ut med. Jag rekommenderar det verkligen!

Alla kurser går bra. Välj dans. Sök. Våga.
Citera
2024-12-15, 15:56
Medlem
Ok men det finns väl inga ställen att dansa på? Kanske på sommaren men inte annars?
Citera
2024-12-15, 18:52
Medlem
Merwinnas avatar
Se till att hitta en dansklubb/sportdansförening, där ledarna arbetar idéellt och alla avgifter går tillbaka till föreningen! Dels är det mycket billigare, och dels så är det bättre. De privata dansskolorna bryr sig bara om sina elitdansare, och ser bara nybörjar- och grundnivåerna som en kassako.

Jag har varit med om bisarra saker, som att skolan ljuger för alla som kontaktar dem och frågar dem om kursen, och säger det som den de pratar med för tillfället vill höra, så att alla ska anmäla sig och betala. T.ex. "det går bra att anmäla sig helt utan förkunskaper" till en, "ja du kan vara säker på att alla du får dansa med redan behärskar dansen väl", till nästa, "jag det är en parkurs, ni behöver inte dansa med några andra om ni inte vill", till den tredje, "det är inga problem att komma ensam, för vi ser till att alla byter partner mellan varje dans" till den fjärde... Sedan blir det förstås totalt kaos, folk blir ledsna och besvikna och hoppar av - men får inga pengar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in