2024-12-11, 04:07
Medlem
Drooids avatar
Det är imponerande att bli misstänkt för alla dessa brott efter en trafikolycka.

Drograttfylleri, tillgrepp av fortskaffningsmedel, olovlig körning, smitning från trafikolycksplats, vårdslöshet i trafik, egenmäktigt förfarande och skadegörelse.

Det var nog inte första gången eller sista........

10 december 19.33, Trafikolycka, smitning från, Jönköping
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ran-jonkoping/
Citat:
Bil kraschade in i byggnad i Jönköping.

19:20 En personbil har kraschat i hög fart in i en byggnad i området Fridhem i Jönköping. Efter krocken flyr föraren till fots, men observeras av flera personer som följer efter. Mannen påträffas av polispatrull några hundra meter söderut mot Ljungarum.

19:37 Mannen, som är i 30-årsåldern, är gripen. Rättsläget är i nuläget oklart.

19:46 Mannen misstänks initialt för drograttfylleri och medtas för kroppsbesiktning. Fler brottsmisstankar kan tillkomma.

19:47 En misstanke om tillgrepp av fortskaffningsmedel tillkommer då ägaren till den kraschade bilen lokaliserats.

20:11 Personbilen kommer att behöva bärgas från platsen. Nu väntar förhör med den misstänkte och ärendet går in i en utredningsfas. Polisen tackar rådiga personer för hjälpen!

21:51 Den gripne är nu misstänkt för drograttfylleri, tillgrepp av fortskaffningsmedel, olovlig körning, smitning från trafikolycksplats, vårdslöshet i trafik, egenmäktigt förfarande och skadegörelse.

Text av
Presstalesperson region öst Mats Pettersson
Publicerad
10 december 19.35
Uppdaterad
10 december 21.53
Kraschade in i byggnad i hög hastighet – sedan flydde föraren
Låst artikel, men synlig bild.
https://www.jp.se/2024-12-10/krascha...lydde-foraren/
Citat:
Bilen rammade ett staket och körde rakt in i väggen på en byggnad. Sedan flydde föraren platsen – men kunde hittas av polis tack vare vittnen.
Senast redigerad av Drooid 2024-12-11 kl. 04:17. Anledning: Lagt till källa
Citera
2024-12-11, 07:01
Medlem
Beaver14s avatar
Problemet med detta är att straffet på sin höjd kommer bli någon månad i fängelset. Personen kommer göra om det och då kanske en människa står i vägen.
Citera
2024-12-11, 07:41
Medlem
NFCs avatar
Jag gjorde mig skyldig till liknande under en pågående psykos körde ihjäl en kille på moped. Jag sa att jag väjt för vilt och att det var en olyckshändelse. Inburad 4 månader för dråp, fri nu

Killen i TS var förmodligen också rejält hög
Citera
2024-12-11, 08:12
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Jag gjorde mig skyldig till liknande under en pågående psykos körde ihjäl en kille på moped. Jag sa att jag väjt för vilt och att det var en olyckshändelse. Inburad 4 månader för dråp, fri nu

4 mån för mord, 😀.
Sverige är fantastiskt!
Borde naturligtvis vara livstid för alla som dödar någon under påverkan av droger eller alkohol.
Citera
2024-12-11, 08:59
Medlem
Jag bor några hundra meter därifrån. Var ute på kvällspromenad i söndags runt 21 å undrade varför de va så jävla mkt polis bilar överallt. Hade varit kul å veta vem denna stjärnan är
Citera
2024-12-11, 10:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC

Straffskalan för dråp är fängelse 6-10 år. Säker på att du inte dömdes för vållande till annans död? Eller bara fantiserat ihop händelsen?
Citera
2024-12-11, 10:45
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Straffskalan för dråp är fängelse 6-10 år. Säker på att du inte dömdes för vållande till annans död? Eller bara fantiserat ihop händelsen?
Jo så hette det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in