• 1
  • 2
2024-12-10, 21:42
Medlem
Jag jobbar i Högbo och under förmiddagen drogs en kvinna upp ur vattnet, troligtvis drunkning. Hon har lämnat skorna vid kanten intill vattnet och spänt fast sig i rep ( om inget brott har begåtts givetvis). Är det någon som vet vem denna kvinna var? Vilken mörk jävla värld vi lever i alltså. Jag hoppas att det var hennes val och jag beklagar verkligen sorgen till alla närstående
2024-12-10, 21:45
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknowngirl69
Jag jobbar i Högbo och under förmiddagen drogs en kvinna upp ur vattnet, troligtvis drunkning. Hon har lämnat skorna vid kanten intill vattnet och spänt fast sig i rep ( om inget brott har begåtts givetvis). Är det någon som vet vem denna kvinna var? Vilken mörk jävla värld vi lever i alltså. Jag hoppas att det var hennes val och jag beklagar verkligen sorgen till alla närstående

Hur fan kan man dränka sig själv? Det måste vara svårt att gå i vattnet när kroppen bara vill upp...

Varför vill du veta vem hon är? Just DET gör att jag håller med om att vi lever i en mörk värld...
2024-12-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Hur fan kan man dränka sig själv? Det måste vara svårt att gå i vattnet när kroppen bara vill upp...

Varför vill du veta vem hon är? Just DET gör att jag håller med om att vi lever i en mörk värld...

Inte utav någon galen anledning alls, utan för att jag hörde ryktesvägar på jobbet att hon inte var härifrån. Utan från samma by där jag växte upp, endast därför.
2024-12-10, 22:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Gammalt sätt att ta livet av sig.. Nu hade hon ju även "spänt" fast sig i ett rep, och jag misstänker det fanns ett sänke i andra ändan om hon nu gjort det helt själv?

Tragiskt och jag lider med henne, hennes tankar inför detta. Otäck död även om det går förhållandevis snabbt.
2024-12-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Gammalt sätt att ta livet av sig.. Nu hade hon ju även "spänt" fast sig i ett rep, och jag misstänker det fanns ett sänke i andra ändan om hon nu gjort det helt själv?

Tragiskt och jag lider med henne, hennes tankar inför detta. Otäck död även om det går förhållandevis snabbt.

Ja fy farao. Så kallt ute nu också.
2024-12-10, 22:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ja fy farao. Så kallt ute nu också.
Att gå i sjön (med förmodat sänke) är så definitivt det bara kan bli. Kylan paralyserar lite, kanske hon inte fick uppleva den totala paniken.. hoppas jag.
2024-12-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Att gå i sjön (med förmodat sänke) är så definitivt det bara kan bli. Kylan paralyserar lite, kanske hon inte fick uppleva den totala paniken.. hoppas jag.

Verkligen 😢
2024-12-10, 23:10
Medlem
Kungsgardens avatar
En del vinterbadare använder rep för att kunna hitta tillbaka till vaken om de hamnar under isen. Kan det ha rört sig om en sådan?

Bildexempel:
https://www.mitti.se/nyheter/collin-...988.3320780780
2024-12-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
En del vinterbadare använder rep för att kunna hitta tillbaka till vaken om de hamnar under isen. Kan det ha rört sig om en sådan?

Bildexempel:
https://www.mitti.se/nyheter/collin-...988.3320780780

Inte omöjligt, men hon verkar ha drunknat under natten och det känns som en lite konstig tid att vinterbada. Speciellt där de hittade henne :/
Hade nog varit mer logiskt att vinterbada runt den öppna sjön? (Min gissning) men hon hittades iallafall nära intill en utav broarna i bruket, närmare bestämt glasblåsningen.
Jag kan ingenting om sånt där, men jag vet att repet var fäst på 2 ställen ovan ytan, om det nu spelar någon roll.
2024-12-11, 00:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Håller med i bägge styckena du skriver.

Torde vara det värsta sättet att ta livet av sig på. Enda förklaringen till att det överhuvudtaget går att genomföra är nog att processen föregåtts av ett rejält drogintag.

Och låt människan få vila i frid. Det var väl det hon ville. Tragiskt!
2024-12-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Håller med i bägge styckena du skriver.

Torde vara det värsta sättet att ta livet av sig på. Enda förklaringen till att det överhuvudtaget går att genomföra är nog att processen föregåtts av ett rejält drogintag.

Och låt människan få vila i frid. Det var väl det hon ville. Tragiskt!

Jag inser att min inlägg kan verka okänsligt, och ja må henne vila i frid.
Jag blev bara så berörd av sättet, fick en dålig magkänsla på hur saken gått till. Kommer vara tungt att gå till jobbet framöver.
2024-12-11, 04:21
Avstängd
Citat:
Inte utav någon galen anledning alls, utan för att jag hörde ryktesvägar på jobbet att hon inte var härifrån. Utan från samma by där jag växte upp, endast därför.

ålder? var hon anmäld försvunnen innan?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in