2024-12-10, 16:13
Medlem
Jag har anvnt psykedelia lnge och det har frndrat mitt liv markant i positiv riktning.

Har precis provat ketamin och r vldigt intresserad av er andras erfarenheter av kombinationen av bda dessa substanser i utvecklingssyfte.
Citera
2024-12-10, 16:21
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnosis
Jag har anvnt psykedelia lnge och det har frndrat mitt liv markant i positiv riktning.

Har precis provat ketamin och r vldigt intresserad av er andras erfarenheter av kombinationen av bda dessa substanser i utvecklingssyfte.

P vilket sett har ditt liv frndrats menar du? Hade du depression tidigare? Jag har hrt att Elon Musk lagligt fr Ketamin p recept fr att bota depression osv.
Citera
2024-12-10, 17:19
Medlem
Hur funkar detta egentligen i praktiken?
Citera
2024-12-10, 22:58
Moderator
Psilosophers avatar
Ketamin angriper/adresserar samma objekt som psykedelier men frn en annan vinkel. Kraftfullt verktyg fr att testa sjlvets grnser.
Citera
2024-12-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
P vilket sett har ditt liv frndrats menar du? Hade du depression tidigare? Jag har hrt att Elon Musk lagligt fr Ketamin p recept fr att bota depression osv.

Inann jag bjade var jag inte deprimerad och tyckte jag mdde bra d efter att ha varit helnykter i 5 r men mitt liv var ganska enformigt.
Efter 2 rs anvndning av psilocybinsvamp och LSD har mitt liv bitvis blommat ut och jag hade ingen aning hur bra man kan m. Jag gick tidigare i ett limbo utan att fatta det. Tror mnga gr det.

Jag har brjat lsa mer, knner mig smartare, mer vaken och ser fler mjligheter i livet. Det har ocks hjlpt mig ta itu med mina beroendebeteenden med socker, dataspel och annat. Har jobb men brjat utbilda mig fr att kunna hjlpa andra. Knner att jag har ftt fantastiska gvor av livet.

Det har ppnat drrar i mitt liv helt enkelt och jag r nyfiken p att utmana mig och vill utforska om Ketamin kan addera till min utveckling.
Citera
2024-12-11, 08:15
Medlem
Jag har ocks hrt att det gr att kombinera Psilocybin och Ketamin i lgre doser. Ngon som har erfarenhet av detta?
Citera
2024-12-16, 05:40
Medlem
Har kkat toppisar men ffa HXE ( rc-ketamin typ) som en idiot senaste mnaderna och det hjlper mitt mendet positivt.
Dessutom helt sjuka trippar nr man blandar, blir lite som 1+1=5
Citera
2024-12-16, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnosis
Jag har ocks hrt att det gr att kombinera Psilocybin och Ketamin i lgre doser. Ngon som har erfarenhet av detta?
Inte ketamin fast liknande HXE och haft helt sjuka trippar som kan n dmt- niv.
Kombon blir lite som 1+1=5.
Citera
2024-12-21, 16:23
Medlem
mysko-xs avatar
Ja, bda dessa "familjer" (nja), psykedelia och disassociativa r fantastiska mediciner/verktyg fr mnniskan. Och som Jhes skriver, s gifter de sig samman p ett makalst fint vis, som om vore de gjorda fr varandra.
Har utforskat detta med K (och de flesta dissos som kommit senaste 13 ren) tillsammans med svamp och syra.

Som ven nmns ovan s potentierar de varandra, s rkna med ngot lgre doser.

Sedan skulle jag sga att K r en klassiker, men det finns mnga som r nnu bttre. Sjlv r PCE- och PCP-analoger nnu mer anvndbara n K och dess varianter. S har du inget K redan, s testa kanske den HXE som r laglig t.o.m just nu.

Jag skulle sga att de mer lngverkande dissos i lgre/medel doser fungerar som en plattform, nstan som att det ger en en farkost i sin tryptaminresa. Svrt att frklara, men vldigt intressant r det. Det handlar ju inte om att det blir starkare (bara) utan annorlunda. Hm, kanske att man lttare finner en djup trygghet i upplevelsen p nt vis.
Min lsklingskombo r det helt klart.
Tar man strre doser K t.ex, d lmnar man kroppen o.dyl. Man kommer lngt med sm duttar.

Vl vrt att prova fr sig frst, eller med cannabis, fr att f en knsla fr det, innan man gr en redigera resa.
Citera
2024-12-22, 22:34
Medlem
Tack fr grym feedback! ❤️
Citera
2025-01-05, 01:22
Medlem
Maggoos avatar
Jag har varit benzo beroende den strsta delen av mitt liv. Fr 6 r sedan gick jag till en knd psykiatriker i landet jag bor i. Jag fick sjukt tunga och obehagliga mediciner fr att minska p benzo.

Jag har just slutat med Lyrica som jag mrkte att det inte hade ngon effekt alls. S jag har testat vldigt mycket lagliga droger och nu r jag nere p 3 mg Xanax och 20 mg Stilnoc samt en anti depp som heter Wellbutrin hr.

Jag r inte purung (60) men har typ noll energi att skta ens det viktigaste. Jag har testat Concerta men mste ta runt 200 mg fr att det ska ge ngon effekt och det hller inte i lngden och man mr inte s bra nr det brjar g ur kroppen heller.

Jag har en apotekare som r vldigt duktig och hjlper mig mycket. I gr sa han att det finns en psykolog som behandlar med Ketamin nu och tyckte att jag skulle frska boka tid fr att hra om han tror att Ketamin skulle kunna hjlpa men det lter s fel fr Ketamin r ju typ narkos.

Ngon som kan hjlpa mig lite hr innan jag fr en tid om det ens r vrt ett frsk?
Citera
2025-01-05, 01:54
Medlem
Varfr kontaminera svamp eller lappar med andra kreationer? Dom r perfekt i sin skapelse sjlv.
Som att blanda ut changa med tobak typ.
Men det r bara min sikt i det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in