Citat:
Ursprungligen postat av
Logique88
En kvinna som är ute med tre (!) starka hundar samtidigt, vilken idiot.
Jag har på sistone blivit påhoppad ganska frekvent av hundar när jag varit ute med min stora muskulösa hund. Samtliga incidenter har varit en kvinna som inte kan kontrollera sin hund, både mentalt och fysiskt.
Är du inte en bra ledare som kvinna så ska du inte skaffa en stark hund. Alla de gånger där mitt ledarskap brustit med min hund, har jag alltid kunnat backa upp det med rå styrka och därmed kontrollera situationen. Det kan de flesta kvinnor inte göra, vilket är ett stort problem.
Jag är bara glad att min hund litar så pass mycket på mig att hon inte tar egna beslut när hon blir påhoppad och är kopplad. Vill inte förlora henne för någon idiot inte kan hantera sin hund.
De blir inte bättre av att många sådana kvinnor verkar oavbrutet ha näsan i mobilen. De har noll koll på omgivningen och är noll beredda om något händer och hundarna rycker till. Som jag har skrivit otaliga gånger: vi behöver inte förbjuda ”kamphundar”, vi bör införa ”körkort” för att överhuvudtaget få äga och handskas med stora hundar. Åtminstone i tätort.