• 1
  • 2
2024-12-10, 10:11
Medlem
Hej ,
Vi tänkte titta på denna i helgen oxh undrar vad ni tycker om bilen priset utrustningen osv. Don har precis lagt in laddare i vår förening o j bilen är tänkt som en pendlarbil till frugan som ska köra max 60 km om dagen . Skriv allt positivt / negativt ni vet och skeov gärna vad ni tycker om priset , räntan osv . Mvh

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: MG ZS EV 45KWH LUXURY MY20 Räntekampanj 0% https://www.blocket.se/annons/alvsbo..._0_/1002041001
Citera
2024-12-10, 10:36
Medlem
Enterprises avatar
Det är en riktigt billig skitbil. Frågor på det?
Citera
2024-12-10, 10:42
Medlem
Fråga vad försäkringen ligger på.
Citera
2024-12-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Fråga vad försäkringen ligger på.

Kollade på dina och fick till 430 kr i mån med hyrbil assistans och kollision , dvs allt . Ingår också 2 år service på bilen
Citera
2024-12-10, 11:04
Medlem
Jag vill inte stödja Kina genom att köpa deras bilar så jag tycker du ska köpa något annat.
Citera
2024-12-10, 12:07
Medlem
Köp inte kinesbilar. Tänk lite till.
Citera
2024-12-10, 12:11
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Köp inte en elbil tillverkad i Kina av ett kinesiskt märke. Både av ideologiska som servicetekniska skäl.

Sen bör du även dra öronen åt dig när det kommer till Hedin Bil, dom har stora svårigheter just nu och riskerar gå omkull. Blir svårt med garantiåtaganden då.
Citera
2024-12-10, 12:38
Medlem
Klas-Vegass avatar
HEj ts,

Jag saknar diskussioner om rostskydd, elfel och liknande i diskussionerna här om elbilar. Alla är antingen för eller emot oavsett.

Jag tänker att elbil är en sådan ny teknik att det är säkrast att leasa. Det fin risk att man står där med en sur citron.
Folk som köper elbil verkar vara beredd på att det kan springa iväg men man vill ha det nya.

Är det trygghet du vill ha kan man få en helt ny huyndai i20 för pengarna.

Du kan naturligtvis köpa elbil om du vill prova. Men kanske skall man då ha i åtanke att har man otur är 200k borta.
Citera
2024-12-10, 17:00
Medlem
Har ingen erfarenhet själv av MG men läst en del i MG gruppen på fb att de tidigare årgångarna saknar värmepump och trefasladdning. Ganska törstiga på el. Sen har de bristande rostskydd och detaljkvalitet. Sprucken klädsel i säten etc. I övrigt verkar de rulla hyffsat ändå. 7års nybilsgaranti ger ju lite trygghet.
Citera
2024-12-11, 00:58
Medlem
Det som främst ligger bilar av detta märke i fatet (förutom just att det är en kinesisk bil) är att de med fyrhjulsdrift endast har möjlighet att driva med alla fyra hjulen vid färd framåt. Innebär att har du fastnat i en snödriva eller motsvarande kan man inte dra nytta av fyrhjulsdrift vis backning.
Citera
2024-12-11, 16:28
Medlem
BAB7s avatar
Enligt vibilägare som testat MG nu alldeles nyligen tillsammans med flera andra bilar , kom visst fram till att MG är en ganska usel bil på nästan alls plan..
En förtjänad sistaplats som de uttryckte det..
Citera
2024-12-11, 19:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Enligt vibilägare som testat MG nu alldeles nyligen tillsammans med flera andra bilar , kom visst fram till att MG är en ganska usel bil på nästan alls plan..
En förtjänad sistaplats som de uttryckte det..

Den här modellen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in