2024-12-09, 18:45
Medlem
Tranquility Bass avatar
Har fått problem med min bluetooth-mus respektive tangentbord. Har en Lenovo Legion och både mus/tangentbord är omkring tre år gamla och har tills för några dagar sedan fungerat utan problem. Både mus och tangentbord är av fabrikat Logitech. Både enheterna tappar helt plötsligt kontakten med datorn och kommer då upp som unconnected när man kollar inställningarna. Startar man om enheten så fungerar den ett tag till. Jag har testat att avinstallera och sedan installera enheterna igen utan framgång. Senaste drivrutinerna används.

Jag använder samma enheter till en Lenovo Thinkpad och där fungerar det utan problem. Någon som har någon idé om vad som kan orsaka problemen?
Citera
2025-01-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Har fått problem med min bluetooth-mus respektive tangentbord. Har en Lenovo Legion och både mus/tangentbord är omkring tre år gamla och har tills för några dagar sedan fungerat utan problem. Både mus och tangentbord är av fabrikat Logitech. Både enheterna tappar helt plötsligt kontakten med datorn och kommer då upp som unconnected när man kollar inställningarna. Startar man om enheten så fungerar den ett tag till. Jag har testat att avinstallera och sedan installera enheterna igen utan framgång. Senaste drivrutinerna används.

Jag använder samma enheter till en Lenovo Thinkpad och där fungerar det utan problem. Någon som har någon idé om vad som kan orsaka problemen?

Förmodar att du har gjort uppdateringar för Blåtanden i din PC?
Att alla drivrutiner är uppdaterade och så.
Citera
2025-01-13, 12:24
Medlem
TheHmms avatar
Samma sak hände mig, dock bara tangengbordet.

Det var bluetooth som var problemet.

Jag vet inte exakt vad jag gjorde, men ta ut bluetooth, starta om datorn och sätt in bluetooth igen och starta om igen osv.

det löste sig tillslut, men det var efter en Logitechuppdatering.
Citera
2025-01-13, 14:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Har en Lenovo Legion och både mus/tangentbord är omkring tre år gamla och har tills för några dagar sedan fungerat utan problem.
Kör din Legion med senaste BIOS?
Sökt efter virus / malware?

Hjälper inget annat så kan du skaffa en ny mottagare via usb t.ex https://www.amazon.se/dp/B098K3H92Z/...=ANU9KP01APNAG
Citera
2025-01-17, 19:22
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backa70
Förmodar att du har gjort uppdateringar för Blåtanden i din PC?
Att alla drivrutiner är uppdaterade och så.

Japp, saker och ting är uppdaterade. Var det första jag testade.

Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Samma sak hände mig, dock bara tangengbordet.

Det var bluetooth som var problemet.

Jag vet inte exakt vad jag gjorde, men ta ut bluetooth, starta om datorn och sätt in bluetooth igen och starta om igen osv.

det löste sig tillslut, men det var efter en Logitechuppdatering.

Menar du att jag ska ta bort enheterna, starta om och lägga till? Har gjort detta men utan att starta om.

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kör din Legion med senaste BIOS?
Sökt efter virus / malware?

Hur ser man om man har senaste BIOS? Virus/malware har jag inte fått någon indikation på att jag har (har antivirusprogram som scannar regelbundet).
Citera
2025-01-17, 21:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hur ser man om man har senaste BIOS? Virus/malware har jag inte fått någon indikation på att jag har (har antivirusprogram som scannar regelbundet).
Okej, antingen får du snabbt trycka på F2 / Delete när du startar datorn innan Windows börjar ladda så kommer du in i BIOS och kan se version m.m och kan sedan jämföra version på Lenovo med modell nummer eller serienummer.

Programmet CPUID och speccy kan också se datorns detaljer i Windows.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in