Jag jobbar ofta kväll/natt och har äran att få handla på ICA som stänger 23:00 i närheten av min bostad. Jag har noterat att det allt för ofta är aggressiva invandrargäng som härjar både inne och utanför butiken. Ibland kan man komma in i mataffären och det är relativt lugnt. Även om det kan gå omkring cirka 15-20 svenskar, så är det ofta en lugn och trivsam stämning. Men sen kommer dom aggressiva invandrargängen. De hänger ofta i flock på 8-12 stycken. De pratar högt och skriker. Bråkar med varandra i affären samt spelar hög rap musik på högsta volym ifrån telefonen. Dom har 0 respekt för övriga i affären. Ibland säger personalen till dom att dom måste visa hänsyn i affären, men då bemöts personalen ofta med skratt och en mer hatisk attityd. Även om jag går till andra sidan av mataffären kan man fortfarande höra ett ''EY WALLA MANNEN SVÄR PÅ MAMMA BROR GE MIG PARA TILL DRICK DÅÅÅÅ''
Jag har också noterat att detta är ingen enskild händelse. De handlar ofta bara någon enstaka sak som en dricka och går mest omkring i affären och hänger där. Vid nästan varje tillfälle då jag ser ett invandrar gäng komma in så byggs en magkänsla upp av att det kommer bli stökigt i affären. Och så blir det också nästan alltid. Så varför är det så att just denna grupp beter sig som de gör? Det handlar framförallt om invandrargrupper ifrån Mellanöstern och Afrika. Det känns lite som alla är programmerade med samma stenålders programvara. Finns det någon anledning till varför de beter sig såhär? Jag har hört fler som vittnar om samma sak. Jag har haft turen att under större delen av livet bo i ett relativt homogent område till bara för några få år tillbaka.
Är det vanligt att dessa beter sig på liknande sätt överallt? Någon som har liknande erfarenheter, och vad de kan bero på?
Jag har också noterat att detta är ingen enskild händelse. De handlar ofta bara någon enstaka sak som en dricka och går mest omkring i affären och hänger där. Vid nästan varje tillfälle då jag ser ett invandrar gäng komma in så byggs en magkänsla upp av att det kommer bli stökigt i affären. Och så blir det också nästan alltid. Så varför är det så att just denna grupp beter sig som de gör? Det handlar framförallt om invandrargrupper ifrån Mellanöstern och Afrika. Det känns lite som alla är programmerade med samma stenålders programvara. Finns det någon anledning till varför de beter sig såhär? Jag har hört fler som vittnar om samma sak. Jag har haft turen att under större delen av livet bo i ett relativt homogent område till bara för några få år tillbaka.
Är det vanligt att dessa beter sig på liknande sätt överallt? Någon som har liknande erfarenheter, och vad de kan bero på?