Citat:
Ursprungligen postat av
AcS
Toyota Yaris kan man hitta billigt å bra - för 20 kan du välja å vraka
Vill du ha en kombi så kanske Skoda Fabia, 1,2 2005-2006 del av 2007 med kamkedja eller 1,4MPI stötstång, samma - välja å vraka. Fabia är en billigare kopia av Volkswagen Polo. 2007 kom nästa modell, säkert också bra men jag har inte samma koll på dom.
Renault clio finns också, samma prisklass, de är säkert OK - det är ju en beprövad modell. Men det är säkert inte alla som vill rekommendera dom.
ps jag vet att du frågar efter bilar i 50 klassen, jag tänkte dock att fattiga studenter inte har råd att vräka sig omkring.
Kommer dock inte vara en "fattig" student då jag har jobbat en herrans massa år.
Men vill gärna köra bil billigt om möjligt så jag slipper bry mig så mycket. Fabia känns lite liten kanske, ska kika.
Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Till TS;
- Behöver du verkligen en kombi eller går det egentligen bra med en liten bil? Finns ju ingen anledning att ha en stor bil om man inte verkligen behöver, liten bil = små kostnader.
- Äldre Toyota Yaris rekommenderas starkt. De som är sen före 2017 är verkligen svintråkiga, men de tar dig från A till B och det är väl ändå det som det faktiskt handlar om?
Men som alltid med gamla bilar, det är alltid en risk, det individuella skicket kan vara mer viktigt än märket och nu pratar jag om motor och drivlina, inte inredningen.
En kombi vore gött om man måste frakta lite shit, men framförallt är nog komforten viktigast. Därav att jag kikar på lite större bilar som avensis exempelvis.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlartForDrabbning
Volvo V70
2005-2007
Manuell
2wd
bensin eller diesel
v70 har man ju definitivt kört ett antal gånger, de är trevliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Ja, fattar inte heller varför man vill ha en diesel. Om man inte kör långt är det svårmotiverat.
Sant, kommer nog ha ett par längre resor man framförallt blir det nog lite kortare.