Citat:
Ursprungligen postat av
Facket.forsakrar
Hej!
Jag och min sambo planerar en resa till Grekland i sommar men funderar lite p boende m.m. Hon har aldrig varit p all inclusive och r drfr sugen p det. Jag dremot knner vl att det hade varit trevligt att hyra t.ex airbnb fr att g ut och hitta restauranger att ta p. andra sidan lockar tanken av att nr som helst kunna g till baren fr dryck och snacks.
Jag ser vl en att en risk med all inclusive r att man enbart hnger dr i stllet fr att se sig om och faktiskt uppleva Grekland. Sambon min ser nog inte detta som ett jttestort problem.
Innan denna resa kommer vi ha genomfrt en tgluff i ca 1 mnad och Greklandsresan kommer d bli en vecka att bara ta det lugnt p.
Pool r ngot vi grna har fr att hnga vid.
Vi har hittat bra all inclusive hotell fr runt 10 000 fr oss bda, allts 5000 kr per person.
Kan vi hitta annat boende utan all inclusive dr totalsumman fr boende och mat blir lgre eller densamma fr en vecka?
Tack p frhand!
Egentligen r det bara ni sjlva som kan svara p om det r vrt besvret.
Sjlv undviker jag all-inclusive som pesten. Men det r mest fr att jag vill utforska stllet och trffa lokala mnniskor.
Risken med all-inclusive r att man hamnar i bekvmlighetsfllan och inte utforskar stllet nmnvrt. Viss mnniskor tycker att det r mysigt och slappa p ett stlle. Sjlv hade jag ftt tuppjuck av knslan att vara instngd, oavsett hur lyxigt det m vara dr.
Annars tror jag att ni gjort en bra deal med ert stlle (om man nu kan ta maten dr). Visst kommer man billigare undan om man tar lgenhetshotell och lagar mat sjlv, men d gr man ju miste om bekvmligheten.