2024-12-09, 01:51
Medlem
Webb-Filosofens avatar
Hej,

Finns det något geni som vet hur man skapar en Risk of Ruin (RoR) kalkylator, antingen i Excel eller som ett Python-skript. Kalkylatorn ska likna den som finns på CashBackForex webbplats

https://www.cashbackforex.com/tools/...uin-calculator

Kalkylatorn ska ha följande indata:
Win rate %
Average profit/loss
Risk per trade %
Number of trades
Max drawdown %

Alternativt:

Starting capital $
Win rate %
Average winner $
Average loser $
Number of trades
Loss level %

Kalkylatorn ska generera två utdata:
Risk of peak-to-valley drawdown %
Risk of ruin %

Finns det någon här som kan hjälpa mig att skapa denna kalkylator, antingen i Excel eller som ett Python-skript? Jag skulle verkligen uppskatta er expertis i detta ämne! Tack på förhand för er hjälp!
Citera
2024-12-09, 07:39
Medlem
Låter som ett jobb för ChatGPT. Förklara tydligt hur den ska fungera och putsa lite på egen hand så ska det nog lösa sig.
Citera
2024-12-09, 17:42
Medlem
Webb-Filosofens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
Låter som ett jobb för ChatGPT. Förklara tydligt hur den ska fungera och putsa lite på egen hand så ska det nog lösa sig.

Hej,

Ja, det trodde jag också. Det verkar som att AI inte behärskar eller klarar av att utföra dessa komplicerade beräkningar ännu. När jag försöker med ChatGPT lyckas den ge ett fungerande skript men problemet ligger i beräkningen som visar sig vara totalt felaktig. Även när man försöker förklara ordentligt om och om igen så klarar den inte av att beräkna korrekt. Tack för svar.
Citera
2024-12-10, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webb-Filosofen
Hej,

Ja, det trodde jag också. Det verkar som att AI inte behärskar eller klarar av att utföra dessa komplicerade beräkningar ännu. När jag försöker med ChatGPT lyckas den ge ett fungerande skript men problemet ligger i beräkningen som visar sig vara totalt felaktig. Även när man försöker förklara ordentligt om och om igen så klarar den inte av att beräkna korrekt. Tack för svar.
Trist - AI är väl inte tillräckligt smart ännu, hoppas någon person med insikt i frågan kan ge dig lite hjälp på traven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in