• 1
  • 2
2024-12-08, 16:45
Medlem
Som rubriken lyder, så vill jag klaga på Jag vill klaga på moderatorn Morfor-52. Jag skrev i två olika trådar angående grapefruit juice. Jag har INTE startat båda trådar.
Eftersom jag inte fick svar på min fråga, så ställde jag samma fråga i den andra tråden. Pga detta, så fick jag en varning av den där moderatorn. Det är fullständigt galet att få en varning för att jag frågade samma sak i två olika trådar. Jag måste ju kunna få ställa samma fråga i någon annans tråd, då jag inte fick svar i den andra tråden. Jag anser att detta absolut inte ska orsaka någon varning. Att diskutera med den där moderatorn är helt meningslöst.
Citera
2024-12-08, 16:53
Medlem
SvenHelsings avatar
Hur länge väntade du innan du skrev i den andra tråden?
Citera
2024-12-08, 17:01
Medlem
Sunimods avatar
Det är korspostning oavsett om man bara skriver i andras trådar

Från reglerna till forumet.

0.04. Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.
Citera
2024-12-08, 17:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girl12345
Som rubriken lyder, så vill jag klaga på Jag vill klaga på moderatorn Morfor-52. Jag skrev i två olika trådar angående grapefruit juice. Jag har INTE startat båda trådar.
Eftersom jag inte fick svar på min fråga, så ställde jag samma fråga i den andra tråden. Pga detta, så fick jag en varning av den där moderatorn. Det är fullständigt galet att få en varning för att jag frågade samma sak i två olika trådar. Jag måste ju kunna få ställa samma fråga i någon annans tråd, då jag inte fick svar i den andra tråden. Jag anser att detta absolut inte ska orsaka någon varning. Att diskutera med den där moderatorn är helt meningslöst.
Här är vår PM-växling:
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.04. Korspostning.
Ämne: Grapefruktjuice, hur effektivt är det egentligen?

Antal inlägg: 2.
Citat:
Måste det vara just juice? Funkar det med grape frukt istället?
Citat:
Måste det vara just juice? Funkar det med grape frukt istället?

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

0.04 korspostning, (FB) Använder DU grapefruktjuice?

Vad har jag gjort för fel??? Får man inte. Ställa samma fråga till två olika personer? Jag vill överklaga denna varning
https://www.flashback.org/regler#0.04

Citat:
0.04. Korspostning

Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.

Det var det dummaste jag hört. Så man får inte skriva i olika trådar?? Hur överklagar jag detta galna beslut?
Du får såklart skriva i olika trådar men inte posta samma sak, som regeln säger.
Du kan starta en tråd enl. (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator .
Jag har inte mer att tillägga.

MVH/Morfar-52

Vadå inte posta samma sak? Jag måste väl kunna få ställa samma fråga i två trådar.
Du får läsa regeln en gång till och försöka förstå innebörden.
Citat:
0.04. Korspostning

Nu lägger jag inte mer tid på detta.

MVH/Morfar-52

Du postade inom 3 minuter samma fråga i tre olika trådar, varav denna finns kvar att läsa:
(FB) Använder DU grapefruktjuice?
De andra två inläggen finns i din varning.
Citera
2024-12-08, 17:18
Medlem
SvenHelsings avatar
TS, ett tips. Läs även forumreglerna för det aktuella forumet innan du postar. Du har missat detta (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Citat:
Här är vår PM-växling:

Du postade inom 3 minuter samma fråga i tre olika trådar, varav denna finns kvar att läsa:
(FB) Använder DU grapefruktjuice?
De andra två inläggen finns i din varning.
Ja, då var ju frågan tämligen avgjord. Att TS dessutom är en mupp som postar en klagotråd och sen går afk i 70 minuter (än så länge) förvånar mig inte. Allt osar "JAG JAG JAG"
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-12-08 kl. 17:55.
Citera
2024-12-08, 17:32
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Aj aj, nja en varning, tveksam.
Men livet går vidare
Citera
2024-12-08, 17:56
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Du kan inte reglerna kring hur man postar klagomål du du uteslöt PM konversationen.
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Du kallar moderatorn för "Morfor-52" både i rubrik och i inlägget.

Att du är så pantad att du inte klarar av att skriva "Morfar-52" är sanslöst.

Innan man börjar skriva på Flashback bör man läsa igenom regelverket.
https://www.flashback.org/regler
Citera
2024-12-08, 18:00
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Aj aj, nja en varning, tveksam.
Men livet går vidare

På vilket sätt skulle man kunna ifrågasätta varningen som tveksam?
EXAKT samma inlägg i 3 trådar på tre minuter.
Personen har alltså inte ens orkar omformulera utan EXAKT samma på så kort tid.
Däremot kan man tycka att det var väldigt strängt gjort då frågan känns väldigt harmlös.
Citera
2024-12-08, 18:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Nu var Morfar snäll och kopierade in er PM konversation i ämnet. Så jag låter tråden ligga kvar - annars hade du kunnat få en varning för din trådstart här. Läs gärna här:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2024-12-08, 18:37
Medlem
67arigGubbes avatar
Klart det är varning att spamma samma skitfråga i flera trådar?

Hade du vart smart hade du kunnat formulera dig annorlunda istället för att använda copy paste, du får en varning för lathet från mig nu din jävla latmask! 0.18 - latmask!
Citera
2024-12-08, 20:40
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
På vilket sätt skulle man kunna ifrågasätta varningen som tveksam?
EXAKT samma inlägg i 3 trådar på tre minuter.
Personen har alltså inte ens orkar omformulera utan EXAKT samma på så kort tid.
Däremot kan man tycka att det var väldigt strängt gjort då frågan känns väldigt harmlös.
Om det verkligen hade varit så att TS postade frågan på flera ställen för att hen inte fick svar hade jag hållit med. Men om det mod säger, dvs att de tre inläggen postades på tre minuter, så faller ju hela den förklaringen.

Jag köper att själva frågan var harmlös, men däremot tycker jag skitbeteendet att spamma på det här sättet är värt en varning. Beteendet bekräftas ytterligare av att TS postar en skitdålig klagotråd och sedan direkt går afk. Narcissismen lyser igenom.
Citera
2024-12-08, 20:54
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om det verkligen hade varit så att TS postade frågan på flera ställen för att hen inte fick svar hade jag hållit med. Men om det mod säger, dvs att de tre inläggen postades på tre minuter, så faller ju hela den förklaringen.

Jag köper att själva frågan var harmlös, men däremot tycker jag skitbeteendet att spamma på det här sättet är värt en varning. Beteendet bekräftas ytterligare av att TS postar en skitdålig klagotråd och sedan direkt går afk. Narcissismen lyser igenom.

Kära Sven. Vad är det som faller?
Man får inte korsporsta. Det händer att folk gör det utan att tänka sig för. Men det är inte okej.
Sen anser jag fortfarande, utifrån posten, att det var riktigt hårt. Lite Stasi över det hela.

"0.04. Korspostning
Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in